sur gammel dame?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2014

jeanett1988

Det er absolut ikke i orden, for det er jo ikke alle der har ferie, og nogen skal jo tidligt op. Ude ved os har vi en familie hvis børn har hoppet, trampet og råbt og leget inde på deres værelse, der ligger lige op af vores soveværelse, til nogengange klokken 1 - 1.30. Det er ikke i orden. Har været inde og snakke med familien, men det hjalp ikke. Nu er de heldigvis taget på ferie, men sker det igen, så ryger der en klage afsted til boligforeningen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2014

Mother-love

Kay skriver:

Ja det er skole sommerferie... og jeg skal jo ikke op og på job i morgen... men helt ærligt?

I en bebyggelse med rækkehuse og fælles grønt område med legeplads... der er omringet af boliger... 

At lade sine 10-11 årige drenge løbe rundt og lege, samt råbe og skrige, på en hverdags aften... til kl langt over 22 faktisk tæt på 23 hver aften?

Er jeg bare blevet en sur gammel dame eller?

Bestemt ikke.
Her hvor jeg bor render der børn rundt i 6 års alderen til kl 1 om natten.
Og her hvor der har været Ramadan har det været rigtig slemt

Anmeld

24. juli 2014

sne190810

Kay skriver:

Ja det er skole sommerferie... og jeg skal jo ikke op og på job i morgen... men helt ærligt?

I en bebyggelse med rækkehuse og fælles grønt område med legeplads... der er omringet af boliger... 

At lade sine 10-11 årige drenge løbe rundt og lege, samt råbe og skrige, på en hverdags aften... til kl langt over 22 faktisk tæt på 23 hver aften?

Ja, det syntes jeg lidt du er ;-)

Hvis man vil have ro og fred omkring sig på bestemte tidspunkter, så må man jo bosætte sig uden for byen.

Det er lidt i en anden boldgade, men alligevel .. Det er lidt ligesom dem som vælger at bosætte sig i indre by, for så at klage over nattelivets larm tors-fre-lørdag.

Anmeld

24. juli 2014

Kay

SandraXOXO skriver:

Både og. Nogle børn er værre end andre og hvis de er rigtig slemme er det jo vildt irriterende. Her hvor vi bor nyder unger i alle aldre deres sommerferie og vi hører dem lege, grine, skrige, og pjatte til omkring 2230 og det synes jeg er fint nok. Om et par år er det nok mine der løber og lege i de lange lune sommeraftner og jeg håber folk bære over med dem fordi de jo bare har det sjovt.

Det er også i orden når man kan høre de råber i sjov men det er nemmest som brøle aber der er ved at være i brunst... hvis det bare var fodbold råb eller andet leg, men det er sgu mere om hvem der kan råbe højest

Anmeld

24. juli 2014

Kay

sne190810 skriver:

Ja, det syntes jeg lidt du er ;-)

Hvis man vil have ro og fred omkring sig på bestemte tidspunkter, så må man jo bosætte sig uden for byen.

Det er lidt i en anden boldgade, men alligevel .. Det er lidt ligesom dem som vælger at bosætte sig i indre by, for så at klage over nattelivets larm tors-fre-lørdag.

Prøv at læse min kommentar lige nede under din og de andre kommentarer jeg har skrevet, det uddyber det nok lidt mere...  

Skam ikke fordi jeg vil havde ro og fred men vi har rigtig godt naboskab bortset fra med den mor og de børn...

Anmeld

24. juli 2014

dpb

Kay skriver:

Jeg syntes jo så det er et lidt tveægget sværd forstået på den måde at det jo er sundt at de render rundt udendørs og leger, fremfor at sidde indelukket over spillemaskinen i dette gode vejr

Personligt syntes jeg dog at børn i den aldersgruppe bør have en vær hjemme tid der hedder kl. 22.00 senest. Det er det vi primært praktisere med vores ældste som fylder 11år på søndag, sengetid er lidt mere fleksibel her i ferien. på en normal hverdag (skoledag) foretrækker jeg at han er hjemme senest 20.00 og i seng senest 22.00.

Der er helt andre grænser for vores andre drenge da de kun er 5 og 7 år. De har endnu ikke tilladelse til at farte rundt i byen til venner på egen hånd. Men lige den del er svær at sammenligne, da det måske nok ville være anderledes hvis vi boede i rækkehuskvarter eller lign. Dog ville deres hjemmetid nok ligge en del tidligere

Jeg ville ikke acceptere den opførsel du beskriver fra mine egne drenge, og dermed heller ikke fra andre. Jeg havde nok taget en snak med moren, og prøvet at få hende til at forstå problematikken. Kan dog godt forstå du ikke har lyst til det, ud fra hendes tidligere handlinger.

Qnuz

Anmeld

24. juli 2014

Moma

Jeg synes du er helt rimelig. 

Her har vi naboens børn, der har ferie i hele skolens sommerferie (de er ikke i SFO i nogle af ugerne), de er vågne og hygger sig lige så højlydt indtil mindst kl 23.00.

Da vi bor i et villakvarter med tæt bebyggelse, er det ret så irriterende. Vores soveværelse ligger så også ret tæt på deres have.

Vores datter på 10 år sender vi ind kl. 22.00, så synes vi ikke hun behøver lege ude mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.