Kay skriver:
Ja det er skole sommerferie... og jeg skal jo ikke op og på job i morgen... men helt ærligt?
I en bebyggelse med rækkehuse og fælles grønt område med legeplads... der er omringet af boliger...
At lade sine 10-11 årige drenge løbe rundt og lege, samt råbe og skrige, på en hverdags aften... til kl langt over 22 faktisk tæt på 23 hver aften?
Er jeg bare blevet en sur gammel dame eller?
Jeg syntes jo så det er et lidt tveægget sværd
forstået på den måde at det jo er sundt at de render rundt udendørs og leger, fremfor at sidde indelukket over spillemaskinen i dette gode vejr
Personligt syntes jeg dog at børn i den aldersgruppe bør have en vær hjemme tid der hedder kl. 22.00 senest. Det er det vi primært praktisere med vores ældste som fylder 11år på søndag
, sengetid er lidt mere fleksibel her i ferien.
på en normal hverdag (skoledag) foretrækker jeg at han er hjemme senest 20.00 og i seng senest 22.00.
Der er helt andre grænser for vores andre drenge da de kun er 5 og 7 år. De har endnu ikke tilladelse til at farte rundt i byen til venner på egen hånd. Men lige den del er svær at sammenligne, da det måske nok ville være anderledes hvis vi boede i rækkehuskvarter eller lign. Dog ville deres hjemmetid nok ligge en del tidligere 
Jeg ville ikke acceptere den opførsel du beskriver fra mine egne drenge, og dermed heller ikke fra andre. Jeg havde nok taget en snak med moren, og prøvet at få hende til at forstå problematikken. Kan dog godt forstå du ikke har lyst til det, ud fra hendes tidligere handlinger.
Qnuz
Anmeld