sur gammel dame?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.996 visninger
26 svar
20 synes godt om
23. juli 2014

Kay

Ja det er skole sommerferie... og jeg skal jo ikke op og på job i morgen... men helt ærligt?

I en bebyggelse med rækkehuse og fælles grønt område med legeplads... der er omringet af boliger... 

At lade sine 10-11 årige drenge løbe rundt og lege, samt råbe og skrige, på en hverdags aften... til kl langt over 22 faktisk tæt på 23 hver aften?

Er jeg bare blevet en sur gammel dame eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Sådan er det også i vores gård nogle dage. Jeg synes egentlig det er okay. De har jo ferie og hygger sig. Og jeg sover ikke så tidligt alligevel - det er umuligt i den her varme. (Men ved ikke om jeg ville tænke anderledes hvis min dreng vågnede af det) 

men hvis du godt vil sove og du ikke kan sove for det, kan du jo spørge dem pænt om de vil dæmpe sig lidt. Synes børn i den alder har en okay forståelse for sådanne ting hvis de blot bliver gjort opmærksom på det 

Anmeld

23. juli 2014

Hønsemor

Kay skriver:

Ja det er skole sommerferie... og jeg skal jo ikke op og på job i morgen... men helt ærligt?

I en bebyggelse med rækkehuse og fælles grønt område med legeplads... der er omringet af boliger... 

At lade sine 10-11 årige drenge løbe rundt og lege, samt råbe og skrige, på en hverdags aften... til kl langt over 22 faktisk tæt på 23 hver aften?

NEJ!!

I så fald er jeg en mega sur og ultra gammel dame
Jeg er typen der konfrontere folk med det, og beder dem dæmpe sig og lære at tage hensyn til andre mennesker. Nu bor vi godt nok i lejlighed og der skal være så meget ro kl. 22 at det ikke genere andre og skal/vil du larme, skal du give besked til naboerne i god tid - den regl holder jeg meget stramt på

Anmeld

23. juli 2014

Kay

mor:) skriver:

Sådan er det også i vores gård nogle dage. Jeg synes egentlig det er okay. De har jo ferie og hygger sig. Og jeg sover ikke så tidligt alligevel - det er umuligt i den her varme. (Men ved ikke om jeg ville tænke anderledes hvis min dreng vågnede af det) 

men hvis du godt vil sove og du ikke kan sove for det, kan du jo spørge dem pænt om de vil dæmpe sig lidt. Synes børn i den alder har en okay forståelse for sådanne ting hvis de blot bliver gjort opmærksom på det 

Vores datter vågner af det... men ja når de bare leger syntes jeg også det er fint men de råber og skriger virkeligt højt, og nej de tager ikke imod pæne ord om at dæmpe sig... til gengæld får man moren til den ene på nakken om at man ikke skal opdrage på hendes barn!

Det prøvede vores nabo nemlig sidste år 

Anmeld

23. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vores datter vågner af det... men ja når de bare leger syntes jeg også det er fint men de råber og skriger virkeligt højt, og nej de tager ikke imod pæne ord om at dæmpe sig... til gengæld får man moren til den ene på nakken om at man ikke skal opdrage på hendes barn!

Det prøvede vores nabo nemlig sidste år 

Okay øv hvor ærgeligt. Her synes jeg de er ret søde til at tage hensyn hvis man beder dem om det. De tænker bare ikke over det for de er jo børn. 

Men hvis forældrene ikke tager hensyn og ikke er særlig samarbejdsvilling så er det jo ikke underligt at børnene heller ikke er. 

Men kan nu godt forstå du bliver sur når nu din datter vågner af det 

Anmeld

23. juli 2014

Kay

Hønsemor skriver:

NEJ!!

I så fald er jeg en mega sur og ultra gammel dame
Jeg er typen der konfrontere folk med det, og beder dem dæmpe sig og lære at tage hensyn til andre mennesker. Nu bor vi godt nok i lejlighed og der skal være så meget ro kl. 22 at det ikke genere andre og skal/vil du larme, skal du give besked til naboerne i god tid - den regl holder jeg meget stramt på

De regler er der også i boligforeningen her... læs evt min besvarelse oven over til hvorfor jeg ik lige magter at brokke mig... ved at de så bare larmer endnu højere i morgen

Anmeld

23. juli 2014

Kay

mor:) skriver:

Okay øv hvor ærgeligt. Her synes jeg de er ret søde til at tage hensyn hvis man beder dem om det. De tænker bare ikke over det for de er jo børn. 

Men hvis forældrene ikke tager hensyn og ikke er særlig samarbejdsvilling så er det jo ikke underligt at børnene heller ikke er. 

Men kan nu godt forstå du bliver sur når nu din datter vågner af det 

Nej sådan er det jo med forbilleder for børn håber snart de tager på ferie 

Anmeld

23. juli 2014

Loan

Kan man bebrejde børnene hvis det egentligt problem er forældreevnen som er svigtet?

Kan dog sagens følge irritationen hos dig især hvis det vækker din datter, men jeg ville så vælge at gå moren på klingen og ikke børnene, jovist har de ferie men alle skal vel kunne være der uden at blive trukket noget over hovedet?

Anmeld

23. juli 2014

modesty

Kay skriver:

Ja, det synes jeg. 

Anmeld

23. juli 2014

Michella2

Kay skriver:

Jeg forstår udemærket din frustration, kan selv blive rigtig øv når naboens knægte kører rundt på knallert og dytter i hverdagen over midnat, men lidt en sur dame er man vel altid. 

Vi kan desværre kun vælge ro og fred om aftenen hvis vi flytter på landet  

Eftersom vi har valgt at bo i villakvarter, så er det noget vi må tage med. Tænker at om 10 år er det sikkert mine unger der er til gene for naboen fordi de råber og skriger udenfor (dog nok ikke så sent om aftenen)

så ja, du er en sur gammel dame, ligesom mig, og det bliver sikkert kun værre med tiden  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.