Iih det der med at tie stille med sine "gode" råd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2014

SussieThyssen

Mor11 skriver:

Det handler slet ikke om mistrivsel det her der er blot nogen småting der, udefra set, måske kunne lette nogen af deres problematikker en smule ting som de garanteret selv har opdaget om en måned eller to  

Ja det har jeg skam forstået 
Men er du tæt på dem, så giv rådene....gør det med et smil..og start med f.eks:
"Jeg vil ikke træde jer over tæerne eller gøre jer sure..men kunne I tænke jer er råd om ....."
Eller noget i den stil.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Saphiira skriver:

Jeg tror det handler meget om hvordan du siger tingene på og hvordan jeres forhold er. 

Så længe du ikke virker bedrevidende, så tror jeg altså ikke det gør så meget

Måske når vi en dag til at vi kan dele erfaringer. Men hun er normalt ikke typen der søger en masse råd udefra, og virker irriteret når andre har prøvet at sige noget. jeg ved også godt selv hvordan det er at stå og være dødfrustreret med en baby,  det er bare ikke lige dér man har brug for folks velmenende råd 

Anmeld

23. juli 2014

Kay

Nej det gør jeg ikke! Siger pænt inden veninden føder at de gode råd jeg kommer med kan hun lytte til og tage hvad hun kan bruge... for jeg har selv stået og ikke fået rådene og folk så kom et par måneder eller et halvt år efter og sagt ja jeg tænkte sådan og sådan, men du ville nok ik havde taget imod det råd så jeg sagde ikke noget... og så står jeg bare og tænker, Ihh hvorfor sagde du ik noget!!! 

Derfor giver jeg alt jeg kan og så må  de tage hvad de kan

Anmeld

23. juli 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Mor11 skriver:

Ja, kender i det der med at man bare føler man har SÅ gode råd, men ikke kan komme af med dem fordi man risikerer at træde nogen over tæerne?  

Jeg har en veninde med en lille søn på lidt over 3 mdr. Han er temmelig følsom og forældrene virker stadig lidt på bar bund ift at læse hans signaler, Hvilket naturligvis er helt okay, det er sgu svært i starten! Men uuuuuh hvor det kribler i mig for liiiiige at spørge om noget eller komme med et råd! Det er forfærdeligt! Jeg VED jo at der ikke er noget værre end bedrevidende tosser der lige skal blande sig, mens man står og prøver sit allerbedste, så jeg holder selfølgelig min mund og så krydser jeg mine fingre for at de måske snart selv gør sig nogen erfaringer der kan hjælpe dem lidt. Men puhada hvor er det svært  hehe 

Hvad med jer andre mødre, bider i også tungen af jer selv i selskab med nybagte førstegangs mødre? 

Mor11

åh ja...

Jeg er selv førstegangsforældre...

og jeg har stadig svært ved ikke at sige noget eller gøre noget...

Jeg ved godt at jeg absolut ikke ville vinde titlen som "verdens bedste mor" men jeg prøver virkelig og jeg prøver forsigtigt at give ideer fremfor råd når jeg ser andre lave de "fejl" jeg selv har været forbi

et eksempel var min lillebrors datter der udviste de samme tegn som vores søn gjorde da han var baby, hvor jeg på det allerstærkeste rådede dem til at få det skrevet ned et sted at de var bekymrede for det og at det skete så de ikke ender der hvor vi er lige nu....

Anmeld

23. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Kay skriver:

Nej det gør jeg ikke! Siger pænt inden veninden føder at de gode råd jeg kommer med kan hun lytte til og tage hvad hun kan bruge... for jeg har selv stået og ikke fået rådene og folk så kom et par måneder eller et halvt år efter og sagt ja jeg tænkte sådan og sådan, men du ville nok ik havde taget imod det råd så jeg sagde ikke noget... og så står jeg bare og tænker, Ihh hvorfor sagde du ik noget!!! 

Derfor giver jeg alt jeg kan og så må  de tage hvad de kan

Det er også dejligt hvis man har den "aftale" med min svigerinde er det nogenlunde det samme, hun bruger mig nærmest som leksikon! Hahaha. Der kan vi sagtens snakke baby i flere timer og jeg kan komme med forslag og råd i ét væk, og hun kan fortælle hvad hun har afprøvet osv. Men ikke alle er så åbne overfor at andre "blander sig i deres børn" hvis man kan sige det sådan og min veninde er så sådan hun fejer folk af når de prøver at hjælpe, og det er vel også okay. 

Anmeld

23. juli 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Mor11 skriver:

Måske når vi en dag til at vi kan dele erfaringer. Men hun er normalt ikke typen der søger en masse råd udefra, og virker irriteret når andre har prøvet at sige noget. jeg ved også godt selv hvordan det er at stå og være dødfrustreret med en baby,  det er bare ikke lige dér man har brug for folks velmenende råd 

Jeg ved allerede nu, at der er nok nogle som jeg vil blive irriterer over, hvis de kom med råd. Gør de allerede nu hvor jeg er gravid, og bliver irriterer og sur hver gang - MEN det er måden de siger det på. 

Jeg vil gerne have råd osv. Men vil også have at man siger det ordentligt og ikke på sådan en bedrevidende måde. 

Jeg kan godt forestille mig, at der er mange ting, man gerne vil give videre når man har stået i samme situation. 

Men ja lyder til at din veninde vil blive irriteret så. Måske kan det Pakkes ind når du siger det? Hvad ved jeg

Anmeld

23. juli 2014

lineog4

Mor11 skriver:

Ja, kender i det der med at man bare føler man har SÅ gode råd, men ikke kan komme af med dem fordi man risikerer at træde nogen over tæerne?  

Jeg har en veninde med en lille søn på lidt over 3 mdr. Han er temmelig følsom og forældrene virker stadig lidt på bar bund ift at læse hans signaler, Hvilket naturligvis er helt okay, det er sgu svært i starten! Men uuuuuh hvor det kribler i mig for liiiiige at spørge om noget eller komme med et råd! Det er forfærdeligt! Jeg VED jo at der ikke er noget værre end bedrevidende tosser der lige skal blande sig, mens man står og prøver sit allerbedste, så jeg holder selfølgelig min mund og så krydser jeg mine fingre for at de måske snart selv gør sig nogen erfaringer der kan hjælpe dem lidt. Men puhada hvor er det svært  hehe 

Hvad med jer andre mødre, bider i også tungen af jer selv i selskab med nybagte førstegangs mødre? 

Mor11

Uha burde nok have det sådan men kommer desværre ofte til at tale før jeg tænker ;-) og puha hvor belastende er det ikke med sådan en flergangsmor som lige har et godt råd - det skulle lige være denne her flergangsmor som med det samme kommer til at huske på det vist forresten kun fungerede godt med den ene mens med den anden og bla bla bla bla....

Prøver virkelig at bide mig i tungen, men det er da meget rart at få at vide den der lille tissemand kan sprøjte i alle retninger når man tager bleen af - var der da godt en der måtte have sagt til mig før jeg havde tis i en radius af en meter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.