Vægttab sammen med baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

869 visninger
18 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. juli 2014

Anonym trådstarter

Langt...

Jeg fødte i Januar en dejlig lille pige og går hjemme på barsel.

Under graviditeten havde jeg taget 12.5 kg på, og dem havde jeg faktisk smidt efter 14 dage... 

Men af at gå hjemme, de sidste 6 mdr har jeg taget knap 7 kg på igen  og det er endda til trods for at jeg ikke synes jeg spiser specielt usundt (slik, chips, kager, chokolade mm spiser jeg virkelig sjældent) og amning har heller ikke hjulpet på vægten (som det gør ved nogle).

Jeg forestiller mig at det er fordi der ikke er så meget gang i mig, som der var da jeg var på arbejdsmarkedet, havde et fysisk hårdt job. Plus at jeg vidst automatisk spiser lidt mere, af at gå hjemme.. Kunne næsten intet mad få ned i graviditeten.

• Jeg har skiftet juice ud med vand og letmælk
  • Smør på mine grove morgenboller er skiftet ud til light, og sparer på det.
  • Smør på rugbrød til frokost er skåret helt væk
  • Jeg har tilføjet blandet salat med fedtfattig fetaost eller hytteost til frokost og aftensmad.

Men der sker bare ikke noget??

Skal jeg igang med at regne kalorier ud?

Motion? Hvordan med en baby? Hun sover ca 4 timer om dagen (fra 8.00 til 21.00) og der er absolut ingen sammenhæng i dem, så ikke noget jeg kan planlægge efter.

Gåture med barnevognen bliver ikke til meget pt, da hun simpelt hen er ved at koge i den, og falder jo så derfor ikke i søvn når vi er ude at gå, så det har jeg lidt droppet, da jeg har en masse andre ting jeg skal nå herhjemme også, blandt andet at passe katte og andre dyr.

Min mand sidder meget med hende fra han står op ca kl 15 til han skal på arbejde kl 20, for at jeg imellemtiden kan få lavet alt andet praktisk i huset.

Jeg føler ikke rigtig at jeg har mulighed for at gå i fitness eller løbe ture (det er slet ikke mig), plus der ikke er mulighed for pasning imens.

Jeg tænker lidt på at noget hjemmetræning foran fjernsynet, ville være den bedste løsning for mig. Der har jeg mulighed for at stoppe og genoptage, hvis hun vågner fra en lur, eller hun kan ligge på gulvet og lege imens.

Har i nogle idéer eller forslag? Gerne med links..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2014

Anonym trådstarter

Op 

Anmeld

22. juli 2014

Mimic

Anonym skriver:

Langt...

Under graviditeten havde jeg taget 12.5 kg på, og dem havde jeg faktisk smidt efter 14 dage... 

Men af at gå hjemme, de sidste 6 mdr har jeg taget knap 7 kg på igen  og det er endda til trods for at jeg ikke synes jeg spiser specielt usundt (slik, chips, kager, chokolade mm spiser jeg virkelig sjældent) og amning har heller ikke hjulpet på vægten (som det gør ved nogle).

Jeg forestiller mig at det er fordi der ikke er så meget gang i mig, som der var da jeg var på arbejdsmarkedet, havde et fysisk hårdt job. Plus at jeg vidst automatisk spiser lidt mere, af at gå hjemme.. Kunne næsten intet mad få ned i graviditeten.

• Jeg har tilføjet blandet salat med fedtfattig fetaost eller hytteost til frokost og aftensmad.

Motion? Hvordan med en baby? Hun sover ca 4 timer om dagen (fra 8.00 til 21.00) og der er absolut ingen sammenhæng i dem, så ikke noget jeg kan planlægge efter.

Gåture med barnevognen bliver ikke til meget pt, da hun simpelt hen er ved at koge i den, og falder jo så derfor ikke i søvn når vi er ude at gå, så det har jeg lidt droppet, da jeg har en masse andre ting jeg skal nå herhjemme også, blandt andet at passe katte og andre dyr.

Min mand sidder meget med hende fra han står op ca kl 15 til han skal på arbejde kl 20, for at jeg imellemtiden kan få lavet alt andet praktisk i huset.

Jeg føler ikke rigtig at jeg har mulighed for at gå i fitness eller løbe ture (det er slet ikke mig), plus der ikke er mulighed for pasning imens.

Jeg tænker lidt på at noget hjemmetræning foran fjernsynet, ville være den bedste løsning for mig. Der har jeg mulighed for at stoppe og genoptage, hvis hun vågner fra en lur, eller hun kan ligge på gulvet og lege imens.

en wii konsol og spillet Wii fit med board, det har hjulpet mig rigtigt meget

jeg træner en lille time hver dag (eller hver anden hvis jeg har travlt) derudover lever vi efter 5:2 kurens principper herhjemme

Anmeld

22. juli 2014

SussieThyssen

Anonym skriver:

Langt...

Nu er det helt normalt at man aldrig helt får den samme figur igen efter en graviditet, og for mange kvinder går der 2-5 år før kroppen er faldet helt på plads, så jeg synes du skal tage den lidt med ro.
Giv din krop og hormonbalance tid til at finde en ny rytme, og se så om ikke du lidt efter lidt taber noget af det du har taget på.

Du kan jo overveje at begynde at gå til noget mor-barn fitness eller gymnastik.
Du kan også købe en løbe-stroaler og begynde at løbe.
Begge dele kan du tage trolden med til.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. juli 2014

Anonym trådstarter

Mimic skriver:

en wii konsol og spillet Wii fit med board, det har hjulpet mig rigtigt meget

jeg træner en lille time hver dag (eller hver anden hvis jeg har travlt) derudover lever vi efter 5:2 kurens principper herhjemme

Vi har en xbox.. Så må da lige kigge nærmere om der findes noget til den, tak 

Anmeld

24. juli 2014

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Nu er det helt normalt at man aldrig helt får den samme figur igen efter en graviditet, og for mange kvinder går der 2-5 år før kroppen er faldet helt på plads, så jeg synes du skal tage den lidt med ro.
Giv din krop og hormonbalance tid til at finde en ny rytme, og se så om ikke du lidt efter lidt taber noget af det du har taget på.

Du kan jo overveje at begynde at gå til noget mor-barn fitness eller gymnastik.
Du kan også købe en løbe-stroaler og begynde at løbe.
Begge dele kan du tage trolden med til.

Kærligst
Sussie

Okay, det var jeg nu ikke klar over, men uanset hvad, skader lidt motion ikke 

Jeg er ikke klar over hvad en løbe-stroaler er?

Anmeld

24. juli 2014

SussieThyssen

Anonym skriver:

Okay, det var jeg nu ikke klar over, men uanset hvad, skader lidt motion ikke 

Jeg er ikke klar over hvad en løbe-stroaler er?

Det er en af de der aflange gummiaffjedrede klapvognstingester man ser rundt omkring.
De er bygget til at løbe med.
De bliver også kaldt babyjoggere

http://www.babysam.dk/barnevogne/babyjoggere

Anmeld

24. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Fitness world har baby fitness. Men ellers vent til det ikke er så varmt længere og begynd at gå laaange ture

Anmeld

25. juli 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Fitness world har baby fitness. Men ellers vent til det ikke er så varmt længere og begynd at gå laaange ture

Uhh ja, det var da også en idé 

Anmeld

25. juli 2014

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Det er en af de der aflange gummiaffjedrede klapvognstingester man ser rundt omkring.
De er bygget til at løbe med.
De bliver også kaldt babyjoggere

http://www.babysam.dk/barnevogne/babyjoggere

Nårh ja, dem har jeg da set rundt omkring 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.