"Samvær" når børnene sover

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.010 visninger
19 svar
0 synes godt om
18. juli 2014

Anonym trådstarter

Jer i parforhold, hvad laver i om aftenen, når jeres børn sover? Og ja, i skal have børn for jeg kan bruge svaret til noget Og gerne udspecificere om det i laver er sammen eller hver for sig... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2014

Anonym trådstarter

Det må der da være rigtig mange der kan svare på? 

Anmeld

18. juli 2014

Sabone

Anonym skriver:

Det må der da være rigtig mange der kan svare på? 

Vi ligger ofte sammen på sofaen og ser en film eller bare tv  

Vi får snakket dagen igennem og nydt hinanden  

Det sker, at min mand skal lave noget ved huset og jeg noget andet, men langt de fleste aftner hygger vi sammen  

Det ændrer sig måske, når min barsel slutter om en måned, men sådan er det nu

Anmeld

18. juli 2014

Karina84

Vi slapper af 

Oftes manden ved computeren, og mig i sofaen foran bærbar og tv (og ofte ogsaa med en hæklenaal i haanden, multitasking ftw.). Computeren staar i vores lille stue, saa han følger tit halvt med i hvad jeg ser og han inddrager mig i det han nu spiller eller ser paa compen. 

Gaar vi i krig med en film i sofaen er det næsten 100 at jeg falder i søvn, saa det sker ikke saa tit. Men det sker da at han kommer ned og joiner mig med det jeg nu ser, eller som sagt følger han ofte alligevel halvt med. 

Et par dage om ugen er han til fodbold og jeg er til haandbold, saa det gaar aftenerne ogsaa med. 

Anmeld

18. juli 2014

Valle81

Bum bummelum:0)

I en travl hverdag med fire børn og fuldtidsarbejde og en mand der i gennemsnit har 20 overarbejdstimer om ugen samt en times kørsel hver vej, så går vores aftener oftest lidt la la:0)

Min mand kører hjemmefra kl, 05.00 om morgenen og er hjemme gen ca. 18.55. Når vi putter unger omkring kl. 20.00, så falder han oftest i søvn. Så laver jeg praktiske ting og ellers sidder jeg og hækler, hvilket jeg elsker.

De dage, hvor min mand kan holde sig vågen, så hygger vi gerne med en film, men vi kan også sagtens sidde i hver vores sofa i hver vores verden. Det kan også gå op i praktiske gøremål, men det er sjældent, da vi har en regel om, at der helst ikke skal laves for meget praktisk efter kl. 20.00:0)

I weekender prøver vi at hygge, men vi er sku tit så trætte:0) Men masserer ofte hinanden, ser film og sådan:0)

Anmeld

18. juli 2014

hekran

Vi gør alt muligt, både sammen og hver for sig. Nogle gange er det bare de 'kedelige' ting som at ordne vasketøj og gøre lidt rent. Andre gange sidder vi hver for sig, han med pc og jeg med tv.
Og i aften skiftes vi f.eks. til at løbe en tur. Vi har fire børn og lige p.t. sover de to, mens de andre to hygger på værelset. Min mand er ude at løbe og jeg sidder og hygger lidt for mig selv.

Anmeld

18. juli 2014

lineog4

Vi skal til at starte på en ny måde for frem til sommerferien brugte jeg de fleste aftener når børnene var lagt foran intra, bøger, klippe klistre osv for at forberede mig og svare på henvendelser. Imens ordnede manden køkken og ja så vist fjernsyn, tjekkede telefon, faldt i søvn havde vi en aften hvor jeg ikke var i gang så endte det kedeligt nok ofte med at vi faldt i søvn på sofaen på skift. Og de gode aftener fik jeg også syet.
I gamle dage da vi kun havde min mands dreng spillede vi meget ofte kort og vi forsøgt at genskabe det uden den store succes
Håber vi finder noget fælles igen så det ikke bare bliver søvn foran fjernsyn nu hvor jeg sælger de gode timer med børnene for fri når de sover. ...

Anmeld

18. juli 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Jer i parforhold, hvad laver i om aftenen, når jeres børn sover? Og ja, i skal have børn for jeg kan bruge svaret til noget Og gerne udspecificere om det i laver er sammen eller hver for sig... 

Lige nu ser vi Breaking bad de fleste dage, når lille tut er lagt. Ellers så sidder vi på iPad eller computer.

Ordner køkkenet efter aftensmaden og hænger vasketøj op.

Anmeld

18. juli 2014

Marts<3

Vi går nogle gange aftentur, spiller yatzy, ser tv eller noget hver for sig... Men oftes ender det på sofen med tv og en kop te... Blir nogle gange træt af og sidde på den samme sofa hver aften.
Så tager jeg ud med en veninde eller for besøg... Så lever jeg lidt op igen

Anmeld

18. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ser tv, være på nettet eller falde i søvn kort tid efter den lille er puttet Vi er trætte om aftenen og sjældent oplagt til noget. Når vi gider noget, bliver det oftest hver for sig, hvor man kommer også kommer ud. Jeg er glad for at tage på cafe med veninde/ven og min kæreste er glad for tage på bodega med sine venner og få nogen øl

vi hygger sammen med den lille i løbet af dagen og får også talt om hinandens dag. Så vi har ikke det store behov for at lave alt muligt om aftenen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.