Hvordan siger man det pænt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2014

Newsence

nu skriver jeg nok noget der er lidt hårdt. Men syntes faktisk du træder over en grænse her og du ber jo om råd så det får du her.. Håber du forstår at det bliver skrevet som et velment råd...

ved godt at I har været oppe hele natten og at din dreng sover skidt for tiden, men det kan reelt set ikke være dine naboers problem.

I dagtimerne skal børn have lov at larme og være børn..

Jeg har selv en på knapt et år og en på 6 år. Hvis nogen kom og sagde at mit barn larmede i dagtimerne ville jeg nok blive en anelse irriteret for hvornår skal de så have lov at komme af med deres krudt??

Vi bor et sted hvor der er meget larm da der er stor fælles legeplads samt nogen meget larmende nabo børn, men hvis min datter ikke kan sove må jeg jo flytte datter et sted hen hun kan. Børn skal have lov at larme. De har en masse energi de skal ud med og det larmer altså og dagtimerne er netop til den slags. Så længe der er ro om aften syntes jeg ikke man kan tillade sig at sige noget..

min datter vågner også om natten- hun er syg for tiden, men kunne aldrig drømme om at bede om særbehandling grundet det... Børn kan altså ikke tage hensyn til at du har et barn der ikke kan sove.

så mit råd til dig er at tage det som dit problem og løs det eks. ved at flytte barnet. derudover er det senere sundt for dit barn at lærer at sove fra larm... i en vuggestue eks. er der larm når de skal sove...

men jeg har fuld forståelse for at det er hård for dig og dit barn. Det er mega hårdt. så du får lige en krammer med...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2014

Sabone

newsence skriver:

nu skriver jeg nok noget der er lidt hårdt. Men syntes faktisk du træder over en grænse her og du ber jo om råd så det får du her.. Håber du forstår at det bliver skrevet som et velment råd...

ved godt at I har været oppe hele natten og at din dreng sover skidt for tiden, men det kan reelt set ikke være dine naboers problem.

I dagtimerne skal børn have lov at larme og være børn..

Jeg har selv en på knapt et år og en på 6 år. Hvis nogen kom og sagde at mit barn larmede i dagtimerne ville jeg nok blive en anelse irriteret for hvornår skal de så have lov at komme af med deres krudt??

Vi bor et sted hvor der er meget larm da der er stor fælles legeplads samt nogen meget larmende nabo børn, men hvis min datter ikke kan sove må jeg jo flytte datter et sted hen hun kan. Børn skal have lov at larme. De har en masse energi de skal ud med og det larmer altså og dagtimerne er netop til den slags. Så længe der er ro om aften syntes jeg ikke man kan tillade sig at sige noget..

min datter vågner også om natten- hun er syg for tiden, men kunne aldrig drømme om at bede om særbehandling grundet det... Børn kan altså ikke tage hensyn til at du har et barn der ikke kan sove.

så mit råd til dig er at tage det som dit problem og løs det eks. ved at flytte barnet. derudover er det senere sundt for dit barn at lærer at sove fra larm... i en vuggestue eks. er der larm når de skal sove...

men jeg har fuld forståelse for at det er hård for dig og dit barn. Det er mega hårdt. så du får lige en krammer med...

Kan godt forstå, hvad du mener og synes du har ret  

Ved godt, at de ikke kan og skal tage hensyn til os, det er bare frustrerende at der aldrig er ro til at han kan sove og egentlig er jeg slet ikke sikker på, at det altid er det, der vækker ham, men de gange, hvor der er bliver vi trætte af det.. 

Vi har flyttet ham fra, hvor han plejer at stå ude og sove.. 

Et andet problem er, at naboen til den anden side er dømt for pædofili fem gange, så jeg er ikke helt tryg ved at lade ham stå derovre ved, men ja.. Det er mit problem og måske er jeg en anelse for sippet

Anmeld

18. juli 2014

Clisolka

Uh, jeg vil også vende den om. Jeg ville slet ikke sige noget til naboen, for børn skal have lov til at lege - de kan jo ikke fyre krudt af om natten 

Jeg forstår udmærket din frustration - jeg står selv i det 

Jeg bor i etageejendom og her er maaaaaaange larmende børn, især i disse uger med ferie osv., men den lille skal jo lære det på et tidspunkt, så han kan sagtens sove fra larmen. I vuggestuen sover han udenfor, imens alle børn leger lige udenfor = intet problem, for han er vant til larm omkring ham 

Han har en snart 4-årig storesøster - og hun kan skrige! Hun råber, hun skriger osv. osv,. Når det bliver for højt, så beder jeg hende gå et par toner ned  Men det er primært når hun leger sammen med sine legekammerater. 

Jeg vil og kan ikke bede hende om at være heeeeeeelt stille, for hun skal også have lov til at være her 

Anmeld

18. juli 2014

TNBC

Sabone skriver:

Hej piger  

Vi mangler virkelig et godt råd. 

Sagen er den, at vores nabobørn larmer virkelig meget!! 

De taler ikke sammen - de råber til hinanden og drengen på næsten 4 år hyler bare pigen på 6 år puster til ham. 

De har altså vækket Andreas fra diverse søvn efterhånden og jeg har skrevet pænt til nabokonen om de ikke godt ville tage lidt hensyn. 

Det ville de gerne og de vidste selv, hvor træls det var, når der ikke bliver taget hensyn.. 

Nu leger børnene så igen ude og råber, så hele byen kan høre det.. De skal selvfølgelig have lov til at lege og være glade, men fuck, hvor er det pisse træls, at vores søn skal vækkes næsten hver dag.. 

Spørgsmålet er så, hvad vores næste træk er? 

Skriver vi igen - i så fald, hvad skal vi skrive?  

Hvad gør vi lige? 

I teorien er det jo ikke deres problem, ja selvfølgelig skal der være plads til alle, men de skal også have lov til at være børn og ja børn larmer og det kan være pisse irriterende når man godt vil sove, men sådan er livet. Du kan jo også vække dem midt om nattwn, hvis han græder. 

Hvad hvos du javde boet ved en brandstation, politiet, dem kan man jo ikke be om at være stille.

Her har vi den store på 19 måneder som skriger højt, og ja den lille på 4,5måneder vågner nogle gange, vi beder ham om at lade være med at skrige, men ikke altid at han gør det, og sådan er det. Så sover hun igen senere.

Når de kommer i vs, så er der jo også masser af larm.

Men tag en dag af gangen,  men lad børnene være børn.

Jeg ville ikke sige noget, men i stedet for lære ham at sove i larm, for det gør det så meget lettere senere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.