Hvordan siger man det pænt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.377 visninger
13 svar
20 synes godt om
17. juli 2014

Sabone

Hej piger  

Vi mangler virkelig et godt råd. 

Sagen er den, at vores nabobørn larmer virkelig meget!! 

De taler ikke sammen - de råber til hinanden og drengen på næsten 4 år hyler bare pigen på 6 år puster til ham. 

De har altså vækket Andreas fra diverse søvn efterhånden og jeg har skrevet pænt til nabokonen om de ikke godt ville tage lidt hensyn. 

Det ville de gerne og de vidste selv, hvor træls det var, når der ikke bliver taget hensyn.. 

Nu leger børnene så igen ude og råber, så hele byen kan høre det.. De skal selvfølgelig have lov til at lege og være glade, men fuck, hvor er det pisse træls, at vores søn skal vækkes næsten hver dag.. 

Spørgsmålet er så, hvad vores næste træk er? 

Skriver vi igen - i så fald, hvad skal vi skrive?  

Hvad gør vi lige? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2014

Rockertand

Sabone skriver:

Hej piger  

Vi mangler virkelig et godt råd. 

Sagen er den, at vores nabobørn larmer virkelig meget!! 

De taler ikke sammen - de råber til hinanden og drengen på næsten 4 år hyler bare pigen på 6 år puster til ham. 

De har altså vækket Andreas fra diverse søvn efterhånden og jeg har skrevet pænt til nabokonen om de ikke godt ville tage lidt hensyn. 

Det ville de gerne og de vidste selv, hvor træls det var, når der ikke bliver taget hensyn.. 

Nu leger børnene så igen ude og råber, så hele byen kan høre det.. De skal selvfølgelig have lov til at lege og være glade, men fuck, hvor er det pisse træls, at vores søn skal vækkes næsten hver dag.. 

Spørgsmålet er så, hvad vores næste træk er? 

Skriver vi igen - i så fald, hvad skal vi skrive?  

Hvad gør vi lige? 

Øh skriver? Du tager vel en pæn snak med hende?

Anmeld

17. juli 2014

Sabone

Rockertand skriver:

Øh skriver? Du tager vel en pæn snak med hende?

Jeg er en pyllerrøv og tager sjældent sådan nogle snakke face to face.. 

Ellers var jeg jo bare gået ud med det samme

Anmeld

17. juli 2014

Hullabullabulla

Sabone skriver:

Jeg er en pyllerrøv og tager sjældent sådan nogle snakke face to face.. 

Ellers var jeg jo bare gået ud med det samme

Face to face - det bliver du nødt til

Anmeld

17. juli 2014

Sabone

Britt88 skriver:

Face to face - det bliver du nødt til

Ja, det gør jeg jo nok  

Men hvad siger jeg så?

Anmeld

17. juli 2014

Hullabullabulla

Sabone skriver:

Ja, det gør jeg jo nok  

Men hvad siger jeg så?

Du siger bare på en pæn måde om der ikke kan skrues lidt ned for volumeknappen indimellem på deres børn? Tror at når du står der ved du hvad du skal sige

Anmeld

17. juli 2014

Sabone

Britt88 skriver:

Du siger bare på en pæn måde om der ikke kan skrues lidt ned for volumeknappen indimellem på deres børn? Tror at når du står der ved du hvad du skal sige

Ja, jeg må vist hellere tage mig sammen  

Nu er de så gået ind, så nu venter jeg til i morgen

Anmeld

17. juli 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Du skal helt klart tage en snak direkte. Hvis du skriver virker du kold og ikke "samarbejdsvillig". I er naboer, så tag den direkte.

Derudover vil jeg sige, at børn larmer meget og det kan virke højere når man har et barn som evt. vil blive vækket.

Der skal være plads til alle - både børn der sover og børn der larmer

Anmeld

17. juli 2014

Valle81

Bum bummelum:-)

Jeg forstår din frustration, men jeg ville aldrig brokke mig over børnelarm, og slet ikke på grundlaget at barn der vågner:-) Jeg ved hvor træls det er, og har også selv måtte vælge at mine børn sov inde - dette dog pga. vejstøj og støj fra gårdmiljøet.

Jeg har i dag fire børn i alderen 3-10 år, og når de leger ude, så larmer de også. Det er både lege der larmer, de græder og skændes, de griner og pjatter og meget mere. Og sådan er det jo:-)

Dog tysser jeg på dem, hvis jeg synes niveauet bliver for højt:-)

F

Anmeld

18. juli 2014

Sabone

Valle81 skriver:

Bum bummelum:-)

Jeg forstår din frustration, men jeg ville aldrig brokke mig over børnelarm, og slet ikke på grundlaget at barn der vågner:-) Jeg ved hvor træls det er, og har også selv måtte vælge at mine børn sov inde - dette dog pga. vejstøj og støj fra gårdmiljøet.

Jeg har i dag fire børn i alderen 3-10 år, og når de leger ude, så larmer de også. Det er både lege der larmer, de græder og skændes, de griner og pjatter og meget mere. Og sådan er det jo:-)

Dog tysser jeg på dem, hvis jeg synes niveauet bliver for højt:-)

F

Jeg synes også det er enormt hyggeligt, at de leger og har det sjovt og selvfølgelig skal de have lov til det og hvis det ikke var fordi Andreas sover så dårligt for tiden, ville det heller ikke gøre mig noget  

Vi havde været oppe med ham fra 23 til 2.30 natten før, så vi var trætte og bange for at det ville gentage sig, så det var nok også lidt der frustrationen lå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.