Skal altid ud af huset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2014

Annefie

Mange tak for alle svarene. Det har virkelig hjulpet at læse jeres gode råd. Problemet er at han er hvad man kalder en udsat ung - og det har fulgt ham lige siden.
Hans forældre er begge alkoholikere og er ikke just nogen som man kan regne med. Han har derfor nok heller ik noget begreb om hvad det vil sige at have en familie.
Han er også en mand som har svært ved at tale om tingene og jeg har nu fundet et brev hvor der står at han skylder afsindigt mange penge væk. Det er næsten ikke til at bære og jeg ved ikke om det kommer op igen. Hver eneste gang jeg nævner økonomi bliver han fuldstændig ude af sig selv, men det er jo klar når man skylder så mange penge. Jeg er bare af den indstilling at må tage tyren ved hornene og så starte fra en ende. Det bliver hårdt, men på sigt bliver det bedre. Jeg prøver virkelig at få ham til at forstå, men hver eneste gang jeg har prøvet at åbne emner som dette, så siger han at det praktiske mht. istandsættelse af lejlighed skal komme før økonomi og det kan jeg slet ik forstå.

Måske er det også to verdensforestillinger som clasher - et der lever i nuet og ikke tænker på i morgen og et som planlægger lidt fremad og sover urolig om natten hvis der er økonomisk rod i privatlivet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Annefie skriver:

Mange tak for alle svarene. Det har virkelig hjulpet at læse jeres gode råd. Problemet er at han er hvad man kalder en udsat ung - og det har fulgt ham lige siden.
Hans forældre er begge alkoholikere og er ikke just nogen som man kan regne med. Han har derfor nok heller ik noget begreb om hvad det vil sige at have en familie.
Han er også en mand som har svært ved at tale om tingene og jeg har nu fundet et brev hvor der står at han skylder afsindigt mange penge væk. Det er næsten ikke til at bære og jeg ved ikke om det kommer op igen. Hver eneste gang jeg nævner økonomi bliver han fuldstændig ude af sig selv, men det er jo klar når man skylder så mange penge. Jeg er bare af den indstilling at må tage tyren ved hornene og så starte fra en ende. Det bliver hårdt, men på sigt bliver det bedre. Jeg prøver virkelig at få ham til at forstå, men hver eneste gang jeg har prøvet at åbne emner som dette, så siger han at det praktiske mht. istandsættelse af lejlighed skal komme før økonomi og det kan jeg slet ik forstå.

Måske er det også to verdensforestillinger som clasher - et der lever i nuet og ikke tænker på i morgen og et som planlægger lidt fremad og sover urolig om natten hvis der er økonomisk rod i privatlivet.

En ting er ens baggrund, men man kan også selv vælge hvor meget det skal have indflydelse på ens fremtid...

Ja der (kan muligvis) kommer psykiske mén der kan være sindsygt svære at overkomme, men man vælger selv indgangen til at overkomme det...

det er superhårdt at stå på sidelinjen....

Udfra den beskrivelse du skrev først var min første tanke at få ham undersøgt for en depression og andre psykiske lidelser grundet hans barndom...

specielt det med manglende lyst til noget som helst...

Det med manglende lyst og glæde er faktisk et af hovedpunkterne for at diagnosen skizoid personlighedsforstyrrelse... og en masse andre også men lige med skizoid er det meget fremtrædende...

Jeg ved lidt om alt det her eftersom min kæreste har fået det konstateret og er igang med udredning...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.