Jeg er helt fortvivlet og håber der er en sød sjæl, der vil hjælpe mig i denne situation.
Min kæreste, Peter 32, og jeg 25 år har været sammen siden august - dvs. 11 måneder og det har ik ligefrem altid været rosenrødt.
Min kæreste har været langtidsledig og er røget i sumpen og er begyndt at leve for natten i stedet for dagen. Det resulterer i at han ik får skrevet jobansøgninger og i det helet taget foretaget sig anden end at se film og drikke sig fuld og sove til langt op ad dagen.
I mellemtiden tager jeg på arbejde og studie hver dag og det er svært at se sin kæreste ligge der og dovne den af hver dag. Han er på a-kassen og jeg på su og jeg tjener dermed mindre end ham. Som i nok ved så er ser mange udgifter til at være gravid og jeg går hele tiden i minus. Jeg har fortalt at alle de piller og en sund og varieret kost på en su og et lille bijob er nærmest umuligt, men det virker ikke som om han er villig til at hjælpe med nogle af udgifterne så vores barn kan blive sundt.
Han har i lang tid heller ik været glad eller gidet af gøre noget for parforholdet, bortset fra da han var forelsket tilbage i efteråret.
Han har nu endelig fået et to måneders job og er over halvvejs igennem perioden og jeg frygter at han nu kommer tilbage i samme sump. Nu hvor han har fået arbejde er han bare vildt træt og orker ik andet end at ses med gutterne eller at ligge med sin iPad.
Min kæreste og jeg fik at vide at vi ventede barn for ca. 6 uger siden og jeg er nu allerede 12 uger henne.jeg har voldsomme smerter og kunne godt bruge at han var der for mig, men han vil hellere se fodbold 3 gange om ugen og drikke sig fuld med sine venner. Jeg føler mig meget tilsidesat. Jeg har sagt at jeg gerne ville have at han var mere hjemme og især senere hen i graviditeten, men han har bare sagt at jeg ik skal bestemme over ham og at han ik gider underlægge sig mine regler. Jeg sover meget uroligt om natten pga. Smerter, men jeg kan ikke gøre for det og om morgenen er han bare sur og siger han ik kan fungere på arbejdet. Han vil ik tale om det og det ender med at det er mig der skal sige undskyld til ham.
Jeg føler mig meget magtesløs, da det er ligemeget hvad jeg end gør så føler han at jeg tager hans frihed fra ham. Jeg har virkelig brug for nogle råd om til hvordan jeg tackler ham, da jeg ik ved hvad jeg skal gøre. Desuden vil jeg også høre om det er for meget at forlange at han ik skal drikke sig fuld hver weekend eller drikke to-tre øl hver anden dag. Jeg gruer også for når jeg bliver højgravid om det vil ændre sig, for jeg synes ikke han viser en særlig støttende attitude.
Anmeld