samvær og deling af tøj!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.889 visninger
19 svar
12 synes godt om
16. juli 2014

annecatrine88

Hej Piger..

Min eks og jeg har en dejlig datter på snart 2 år..
Vi er bare ikke så gode til at enes om de forskellige ting og han er rigtig urimelig..

Nu er mit spørgsmål.. SKAL jeg pakke en kuffert til min datter med tøj når hendes far skal have hende.. Jeg har hende i 12 dage og så har han hende 2 dage.. Han betaler børnebidrag, men ellers ikke..

Han mener at havde krav på at jeg skal pakke tøj, men synes jeg ikke at jeg kan finde noget om.. Når hun har fået tøj i gave ved ham, så må hun hverken bruge det i dagplejen eller få det med hjem til mig.. Så derfor synes jeg ikke at det er rimeligt at jeg skal pakke det hver gang og samtidig at jeg får det beskidt tilbage og så skal vaske det..

Håber I kan hjælpe.. Synes ikke jeg kan finde noget om det på nettet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2014

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
annecatrine88 skriver:

Hej Piger..

Vi er bare ikke så gode til at enes om de forskellige ting og han er rigtig urimelig..

Nu er mit spørgsmål.. SKAL jeg pakke en kuffert til min datter med tøj når hendes far skal have hende.. Jeg har hende i 12 dage og så har han hende 2 dage.. Han betaler børnebidrag, men ellers ikke..

Han mener at havde krav på at jeg skal pakke tøj, men synes jeg ikke at jeg kan finde noget om.. Når hun har fået tøj i gave ved ham, så må hun hverken bruge det i dagplejen eller få det med hjem til mig.. Så derfor synes jeg ikke at det er rimeligt at jeg skal pakke det hver gang og samtidig at jeg får det beskidt tilbage og så skal vaske det..

Du har pligt til at sørge for tøj bleer sutter osv. Han skal selv sørge for at hente men kan søge om du henter retur. Mad skal han selvfølgelig også give hende. 

Anmeld

16. juli 2014

LinLin

Det skal du

Anmeld

16. juli 2014

Leneur

annecatrine88 skriver:

Hej Piger..

Så vidt jeg ved, så skal du sende tøj med men det nemmeste ville da være at pakke lidt forskelligt tøj, der kan blive hos ham, så kommet du da ud over at skulle vaske det. Ja træls er det da, når han er lidt urimelig men, så har du da vist ham, at du gør det for din datters skyld...

Anmeld

16. juli 2014

LinLin

Leneur skriver:

Så vidt jeg ved, så skal du sende tøj med men det nemmeste ville da være at pakke lidt forskelligt tøj, der kan blive hos ham, så kommet du da ud over at skulle vaske det. Ja træls er det da, når han er lidt urimelig men, så har du da vist ham, at du gør det for din datters skyld...

Hvorfor synes du han er urimelig?

Anmeld

16. juli 2014

annecatrine88

LinLin skriver:

Det skal du

Men hvor står der at jeg skal?? 

Vi har et hus sammen, som han har boet i, men det er mig der passer haven da han ikke har tid fordi han er ude ved hans kæreste.. Og der er rigtig mange ting.. Han har heller ikke ville betale børnepenge, så det første år fik jeg ikke før jeg fik det gennem udbetaling danmark..

Anmeld

16. juli 2014

TNBC

annecatrine88 skriver:

Vi har et hus sammen, som han har boet i, men det er mig der passer haven da han ikke har tid fordi han er ude ved hans kæreste.. Og der er rigtig mange ting.. Han har heller ikke ville betale børnepenge, så det første år fik jeg ikke før jeg fik det gennem udbetaling danmark..

Her.. 

Børnenes far kræver, at jeg leverer tøj med børnene, når de skal på samvær hos ham. Har jeg pligt til det?

Svar: Ja, du skal levere en passende mængde tøj og fodtøj med børnene på samvær hos deres far.

taget fra statsforvaltningen

Anmeld

16. juli 2014

LinLin

annecatrine88 skriver:

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=4915

Fx her....

Man skal give tøj med, men fx bleer skal han selv sørge for!

Anmeld

16. juli 2014

TNBC

sommerbarn<3 skriver:

Du har pligt til at sørge for tøj bleer sutter osv. Han skal selv sørge for at hente men kan søge om du henter retur. Mad skal han selvfølgelig også give hende. 

Nej ikke bleer. 
Tøj og sko skal hun sørge for. selvfølgelig sutter eller bamser, hvis barnet har det. 

Anmeld

16. juli 2014

TNBC

sommerbarn<3 skriver:

Nej ikke bleer. 
Tøj og sko skal hun sørge for. selvfølgelig sutter eller bamser, hvis barnet har det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.