Jeg tror jeg bliver mobbet (UPDATE) (fuck)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2014

HKMK86

Åh jeg ville altså smutte... Du er "bare" ferieafløser ikk? Det er ikk et fast arbejde?

Jeg ville ikk orke, at komme sådan et sted og gå og være ked og spekulere på, hvad de andre mon sagde om mig.. dårlig stemning og alt det der.. 

Det er rigtig godt du har sagt det videre, men husk at passe på dig selv undervejs.. Man tilbringer så meget af sin tid på en arbejdsplads, man er nødt til at have det godt der... 

Jeg ville smutte.. men jeg er os ret konfliktsky af natur.. Hvis du orker kampen, er det måske en god ide, at sætte jer ned alle 4 og få talt ud? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2014

Isabella_mor

nu ville det måske være på sin plads at du bad lederen (går ud fra at det er L) og A og B om at i holdte et lille møde, for at få redet trådene ud, og at du fortalte DIN oplevelse fra i torsdags, sådan så de har mulighed for at høre hvad det er der egentlig er sket.

og derfor skal L være mægleren. hun skal være den neutrale i det og komme med forslag til hvad i gør fremadrettet. for der må helt sikkert også være noget A og B ikke har opfattet i det hele for ma kan godt opføre sig urimeligt over for andre uden at det måske er den reele hensigt, selvom det udfra (altså set med dine øjne) godt kan ligne det.

og så får du også sat foden ned og forklaret dem at sådan ønsker du ikke at blive behandlet. vis dem at du har grænser og at de overtrådte dem i torsdags. og så skal du også selv sige fra når problemet opstår. for ellers vil folk omkring dig opfatte dig som svag (og det er altså noget mennesker gør i al naturlighed, uden at være bevidst om det, det er vel et instinkt af en art tilbage fra urtide) og så vil du altså opleve at være den der bliver trådt på igen og igen. det er jo heller ikke i orden. 

så hellere sige fra når episoden finder sted end at gå og spekulere over det i noget tid efterfølgende og så evt gøre det værre end det reelt er.

jeg har selv oplevet det samme, dog i forbindelse med praktik nu her under min uddannelse til sygeplejerske, og jeg var selv bange for at sige fra, men jeg havde en lortevejleder, hun var super sød som person, men som vejleder var hun en lortevejleder, og jeg gik i 6 uger og kæmpede med mig selv omkring hvorvidt jeg skulle gøre noget ved det. og jeg gik også til hende der var uddannelses ansvarlig. altså hende der stod for ALLE os der kom ud i praktik på afdelingen, altså uddannelse af sygeplejersker og også sosu assistenter. og hun hjalp mig rigtig meget og jeg fik en snak med hende og faktisk gik vi også til afdelingssygeplejersken, og det endte med at jeg fik en ny vejleder, og hun var fantastisk. men fra det tidspunkt havde jeg kun 4 uger tilbage til min eksamen, så der havde jeg gået i 6-7 uger og spildt min tid fordi jeg ikke turde sige noget til hende der var min vejleder, fordi jeg var bange for hende. 

men efter jeg fik ordnet det, så gik resten af min praktik helt fantastisk og jeg bestod..  

og det var rart at få sagt fra. godtnok gjorde jeg det ikke direkte til min dårlige vejleder, men hun ble da kaldt til en samtale hos afd. sygeplejersken og de fik løst problemet sammen, hun havde vidst selv nogle issues, og det gik så desværre ud over mig. men alt det gik i orden da jeg ligesom fik en anden vejleder og hun slap for at slæbe rundt på en studerende

Anmeld

14. juli 2014

MyLove E

Muhmi skriver:

Ej men, nej, det her er bare noget værre lort!! Ved slet ikke hvad jeg skal gøre nu, jeg har fået tonsvis af onde blikke og kolde skuldre i dag... Jeg sidder lige nu med en endnu værre følelse indeni end i torsdags og jeg skulle sådan set bare have holdt min kæft! Ved slet ikke hoved og hale i noget lige nu!

Nå, men jeg kan vel prøve at forklare...

Jeg snakker med en "fellow" ssh'er der også er ferieafløser om det der skete i torsdags og spurgte hende til råds om jeg skulle snakke med ledelsen og det syntes hun jeg skulle, så det gjorde jeg, ikke for at sladre, men høre om hvordan jeg skulle gribe det her an, ledelsen råder mig så til at snakke med A, som har været på arbejde i dag, og beder mig efterfølgende om at komme tilbage til hende (L, ledelsen) om hvad vi kom frem til.

Dette syntes jeg lød som en god idé så jeg snakkede med A om hvordan jeg oplevede torsdagen og vi kom lidt frem til at der nok havde været nogle misforståelser fra begge sider, men hun virkede som om det alligevel ramte hende lidt.

Jeg går så tilbage til L og fortæller hende om hvad vi er kommet frem til og L syntes bestemt det lød fornuftigt og at vi bare droppede den der, hun havde derfor ikke tænkt sig at sige noget til A eller B om hvad jeg havde snakket med hende om og havde heller ikke tænkt sig at have ondt i sinde overfor dem.

Jeg synes derefter at luften var en smule kold i begge afd. og at det hele føles lidt forkert, men tænker bare at folk er trætte.

Efter vi har drukket eftermiddagskaffe kommer A så hen til mig og vifter mig til at følge efter hende. Så det gør jeg og så siger A så: Jeg troede vi havde lukket den og jeg havde egentlig ikke tænkt mig at involvere B, men nu hvor du har været hos L med det her, så vil jeg kontakte B og så kan vi alle fire sidde og lige finde ud af hvad det her handler om! Hvor jeg siger at det synes jeg næsten vi skal hvis de føler for det, men at jeg kun gik til ledelsen for at få råd til hvordan jeg skulle gribe det hele an. Men A siger at det ville hun i hvert fald gerne lige have styr på hvad der er blevet sagt til de forskellige.

Vi stopper samtalen der og jeg skynder mig selvfølgelig hen til L og spørger hvorfor hun har sagt det videre, for jeg regnede jo ikke med at der skulle gøres noget ud af det, fordi jeg havde snakket med A og vi var kommet godt ud af det med vores snak.

L virker meget uforstående og siger at hun altså ikke har sagt noget til nogen og derfor må der jo næsten have været nogen der har set mig gå ind og ud hos hende og har sagt det til A.

Men nu begyndte jeg jo og tænke tilbage... Jeg stod jo og snakkede med den anden ferieafløser omkring det og der stod en anden assistent og rengøringsdamen i nærheden og da jeg tænkte over det, kunne jeg egentlig godt huske de blev ret stille da der blev snakket, så de kunne høre hvad vi sagde.

Jeg ligger to og to sammen og da det jo naturligvis giver fire kan jeg godt regne ud af at de to jo har hørt en halv historie og derfor er gået videre med det til A.

Da jeg skulle hjem stod de tre aftenvagter og snakkede og da de så så mig blev de helt stille og kiggede efter mig og da jeg satte mig ind i bilen begyndte de at snakke igen, kigge hen på mig for derefter at skilles til deres afdelinger.

Så ja.... Det bliver jo bare en VIDUNDERLIG dag i morgen og jeg har det virkelig dårligt om alt det her for nu er det ikke kun A og B der vil være på nakken af mig, men alle de fastansatte, for jeg er jo bare en KÆMPE sladrerhank nu!

Fuck altså...

Hvad er mine rettigheder mht. opsigelse?

Du trænger hvis til en KÆMPE

Anmeld

14. juli 2014

Newsence

Meld dig syg og kontakt fagforeningen og hør om dine rettigheder

Anmeld

14. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Altså perdonligt synes jeg også det er st sladre i det man går til en anden medarbejder - det farver jo også hendes syn på A og B. 

Men hvis jeg var dig ville jeg prøve at tale med A, B og lederen og prøve at forklare hvorfor jeg valgte at involvere afløseren samt lederen. De fleste uenigheder/uvenskaber på arbejdspladser skyldes misforståelser og manglende kommunikation. 

Anmeld

14. juli 2014

stjernehimmel

For filan... sikke en modbydelig behandling....

en KÆMPE krammer skal du ha herfra

Nu har jeg haft "æren" af at møde A er jeg ret sikker på.... OG sat hende på plads da hun snakkede usædvanlig nedladende både til mig OG min far... MENS HUN LÆSTE AVIS!

at voksne mennesker vil være sådan, dog har jeg selv oplevet det flere gange inden for plejen at der sidder nogle gimper der har været der længe der mener at det er deres ret at hunse med andre og lave så lidt selv som overhovedet muligt...

Anmeld

14. juli 2014

EnGodMor

Muhmi skriver:

Ej men, nej, det her er bare noget værre lort!! Ved slet ikke hvad jeg skal gøre nu, jeg har fået tonsvis af onde blikke og kolde skuldre i dag... Jeg sidder lige nu med en endnu værre følelse indeni end i torsdags og jeg skulle sådan set bare have holdt min kæft! Ved slet ikke hoved og hale i noget lige nu!

Jeg snakker med en "fellow" ssh'er der også er ferieafløser om det der skete i torsdags og spurgte hende til råds om jeg skulle snakke med ledelsen og det syntes hun jeg skulle, så det gjorde jeg, ikke for at sladre, men høre om hvordan jeg skulle gribe det her an, ledelsen råder mig så til at snakke med A, som har været på arbejde i dag, og beder mig efterfølgende om at komme tilbage til hende (L, ledelsen) om hvad vi kom frem til.

Dette syntes jeg lød som en god idé så jeg snakkede med A om hvordan jeg oplevede torsdagen og vi kom lidt frem til at der nok havde været nogle misforståelser fra begge sider, men hun virkede som om det alligevel ramte hende lidt.

Jeg går så tilbage til L og fortæller hende om hvad vi er kommet frem til og L syntes bestemt det lød fornuftigt og at vi bare droppede den der, hun havde derfor ikke tænkt sig at sige noget til A eller B om hvad jeg havde snakket med hende om og havde heller ikke tænkt sig at have ondt i sinde overfor dem.

Jeg synes derefter at luften var en smule kold i begge afd. og at det hele føles lidt forkert, men tænker bare at folk er trætte.

Efter vi har drukket eftermiddagskaffe kommer A så hen til mig og vifter mig til at følge efter hende. Så det gør jeg og så siger A så: Jeg troede vi havde lukket den og jeg havde egentlig ikke tænkt mig at involvere B, men nu hvor du har været hos L med det her, så vil jeg kontakte B og så kan vi alle fire sidde og lige finde ud af hvad det her handler om! Hvor jeg siger at det synes jeg næsten vi skal hvis de føler for det, men at jeg kun gik til ledelsen for at få råd til hvordan jeg skulle gribe det hele an. Men A siger at det ville hun i hvert fald gerne lige have styr på hvad der er blevet sagt til de forskellige.

Vi stopper samtalen der og jeg skynder mig selvfølgelig hen til L og spørger hvorfor hun har sagt det videre, for jeg regnede jo ikke med at der skulle gøres noget ud af det, fordi jeg havde snakket med A og vi var kommet godt ud af det med vores snak.

L virker meget uforstående og siger at hun altså ikke har sagt noget til nogen og derfor må der jo næsten have været nogen der har set mig gå ind og ud hos hende og har sagt det til A.

Men nu begyndte jeg jo og tænke tilbage... Jeg stod jo og snakkede med den anden ferieafløser omkring det og der stod en anden assistent og rengøringsdamen i nærheden og da jeg tænkte over det, kunne jeg egentlig godt huske de blev ret stille da der blev snakket, så de kunne høre hvad vi sagde.

Jeg ligger to og to sammen og da det jo naturligvis giver fire kan jeg godt regne ud af at de to jo har hørt en halv historie og derfor er gået videre med det til A.

Da jeg skulle hjem stod de tre aftenvagter og snakkede og da de så så mig blev de helt stille og kiggede efter mig og da jeg satte mig ind i bilen begyndte de at snakke igen, kigge hen på mig for derefter at skilles til deres afdelinger.

Så ja.... Det bliver jo bare en VIDUNDERLIG dag i morgen og jeg har det virkelig dårligt om alt det her for nu er det ikke kun A og B der vil være på nakken af mig, men alle de fastansatte, for jeg er jo bare en KÆMPE sladrerhank nu!

Fuck altså...

Syntes bestemt ikke du skal sige op, du har dit fuldstændig på det rene. 

Du har overhovedet ikke bagtalt nogle, du har som et ærlig menneske søgt råd, netop fordi du har ville Gøre tingene bedst muligt. 

Der er intet galt i og snakke med andre om det der faktisk Gør en ked af det. 

Du har handlet fuldstændig korrekt, og har ikke kunnet Gøre det anderledes. 

Det er mere din leder der er for vattet, du kommer til hende og fortæller dig historie, og så vil jeg bestemt mene at hun som leder, skal hjælpe dig /de ansatte, ergo burde det ha Været hende, som havde taget en snak med a, men i stedet for sender hun bare dig ud for at Gøre det selv. 

Det finder jeg ikke særlig professionelt at Gøre som leder. 

En anden ting a lyver jo netop, da hun skal prøve at fange dig i  om hvorfor du har Været ved lederen,  hvilket jo var løgn, da hun har fået det af vide af de andre ansatte. 

Du skal helt klart få det møde med a og b samt lederen, og få det ud af verden, plus at du så os kan oplyse dem alle tre, at du som menneske os har ret til at snakke med andre, som fx ferieafløseren, hvis du er ked af noget. 

Du lever i et frit land og ikke et fængsel, så selvfølgelig må du komme ud med de ting som går dig på. 

Du har handlet fuldstændig rigtig, og du skal ikke finde dig i at blive behandlet dårligt eller i at de lyver for dig. 

Anmeld

14. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Syntes bestemt ikke du skal sige op, du har dit fuldstændig på det rene. 

Du har overhovedet ikke bagtalt nogle, du har som et ærlig menneske søgt råd, netop fordi du har ville Gøre tingene bedst muligt. 

Der er intet galt i og snakke med andre om det der faktisk Gør en ked af det. 

Du har handlet fuldstændig korrekt, og har ikke kunnet Gøre det anderledes. 

Det er mere din leder der er for vattet, du kommer til hende og fortæller dig historie, og så vil jeg bestemt mene at hun som leder, skal hjælpe dig /de ansatte, ergo burde det ha Været hende, som havde taget en snak med a, men i stedet for sender hun bare dig ud for at Gøre det selv. 

Det finder jeg ikke særlig professionelt at Gøre som leder. 

En anden ting a lyver jo netop, da hun skal prøve at fange dig i  om hvorfor du har Været ved lederen,  hvilket jo var løgn, da hun har fået det af vide af de andre ansatte. 

Du skal helt klart få det møde med a og b samt lederen, og få det ud af verden, plus at du så os kan oplyse dem alle tre, at du som menneske os har ret til at snakke med andre, som fx ferieafløseren, hvis du er ked af noget. 

Du lever i et frit land og ikke et fængsel, så selvfølgelig må du komme ud med de ting som går dig på. 

Du har handlet fuldstændig rigtig, og du skal ikke finde dig i at blive behandlet dårligt eller i at de lyver for dig. 

Jeg er helt og aldeles uenig. Jeg mener man må bruge sine venner/familie til det....andet er i mine øjne uproffesionelt og giver anledning til at danne fordomme og alliancer.

Jeg synes desuden det er rigtig fint at lederen giver ts mulighed for at tale med A selv (det er jo ikke tvang. Ts kunne sige nej og bede lederen gøre det) Og som jeg forstår har det været gavnligt for begge parter at tale sammen, så er det bare rigtig ærgeligt der kommer flere konflikter/misforståelser efterfølgende grundet sladder fra ansatte der har lyttet til en halv samtale 

Anmeld

14. juli 2014

BabyMus

Muhmi skriver:

Fuck altså...

Pyh sikke da noget rod. Kan godt forstå du er frustreret! Håber I kan få styr på det, men forstår også godt du ikke kan holde det ud.

Nu ved jeg ikke hvor meget forskel der er i brancher og de forskellige fagforeninger osv. Men da jeg sagde op for lidt over to år siden, også pga. psykisk dårligt arbejdsmiljø, der fik jeg tre ugers karantæne og efter det var jeg stillet som andre og kunne få dagpenge. Men det var stadig det værd, for jeg kunne heller ikke holde det ud mere. Jeg kunne mærke det gik mig på. Det var så bare en mega dårlig chef samt dårligt firma..

Anmeld

14. juli 2014

EnGodMor

mor:) skriver:

Jeg er helt og aldeles uenig. Jeg mener man må bruge sine venner/familie til det....andet er i mine øjne uproffesionelt og giver anledning til at danne fordomme og alliancer.

Jeg synes desuden det er rigtig fint at lederen giver ts mulighed for at tale med A selv (det er jo ikke tvang. Ts kunne sige nej og bede lederen gøre det) Og som jeg forstår har det været gavnligt for begge parter at tale sammen, så er det bare rigtig ærgeligt der kommer flere konflikter/misforståelser efterfølgende grundet sladder fra ansatte der har lyttet til en halv samtale 

Godt med hver sin mening, vi skal jo ikke alle have samme mening. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.