Skal politiet indblandes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.321 visninger
11 svar
6 synes godt om
14. juli 2014

Anonym trådstarter

Hej kære kvinder og evt. mænd. 

Jeg har i denne tråd valgt at være anonym, da jeg ikke ønsker at komme i klemme. En af mine nærmeste venner er lige blevet forladt af sin kæreste og dette har ramt min ven hårdt, efter som at han efterfølgende fandt ud af at hun havde været sammen med min eks kæreste. (Der har været problemer med eks kæresten før. 

Problemet er så det at hun slog op da hun var på ferie og har en masse tøj og personlige ting liggende i den lejlighed de bor i, derudover har de købt mange møbler sammen, dog er det min ven der har betalt for ALT, af frygt for at hun ville komme og "tømme" huset mens han er på arbejde, har han fået skiftet låse og kæresten skriver nu at dette er ulovligt, da hun er tøj opbevaret der. Så spørgsmålet til jer kloge kvinder, er det der?? Han har selvfølgelig været der når hun ville ind og ikke nægtet hende adgang. (Det er kun ham der står på lejekontrakten) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hej kære kvinder og evt. mænd. 

Jeg har i denne tråd valgt at være anonym, da jeg ikke ønsker at komme i klemme. En af mine nærmeste venner er lige blevet forladt af sin kæreste og dette har ramt min ven hårdt, efter som at han efterfølgende fandt ud af at hun havde været sammen med min eks kæreste. (Der har været problemer med eks kæresten før. 

Problemet er så det at hun slog op da hun var på ferie og har en masse tøj og personlige ting liggende i den lejlighed de bor i, derudover har de købt mange møbler sammen, dog er det min ven der har betalt for ALT, af frygt for at hun ville komme og "tømme" huset mens han er på arbejde, har han fået skiftet låse og kæresten skriver nu at dette er ulovligt, da hun er tøj opbevaret der. Så spørgsmålet til jer kloge kvinder, er det der?? Han har selvfølgelig været der når hun ville ind og ikke nægtet hende adgang. (Det er kun ham der står på lejekontrakten) 

Min første tanke er nej.. For hvis det er ham der står på lejekontrakten, er det vel ham der bestemmer, især nu hvor hun ikke bor der. Hun bliver jo ike nægtet adgang, og hun kan jo sagtens få sine ting. Og det er tøj. Pak hende en kuffert eller flere og sæt dem udenfor, så kan hun hente det, hvis det er så vigtigt for hende. 

Anmeld

14. juli 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det er kun ulovligt,hvis begge står på lejekontrakten.

Anmeld

14. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nej det er ikke ulovligt.

Anmeld

14. juli 2014

Troldemommi

Det kan da umuligt være ulovligt, tror ikke din ven har noget at frygte

Monica

Anmeld

14. juli 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Det er efterhånden noget tid siden, jeg læste strafferet, så jeg kan ikke lige komme på, om der er noget strafbart, men det kunne der godt være, da det er deres fælles hjem uanset, at det er din kammerat, der står på lejekontrakten. Jeg er ret sikker på, at det er din kammerat, der har krav på at blive boende i lejligheden, men jeg tror også, at lejeloven giver eks'en et rimeligt varsel til at flytte.

Du skriver, at de begge bor der, så han udeholder hende jo i princippet fra hendes hjem uanset, at han boede der først. Jeg går ud fra, at hun har sin adresse der, så hun kan jo bare ringe efter en låsesmed og få låst op.

Anmeld

14. juli 2014

fnuggi

hvis hun ikke har sin adr der mere er det ikke ulovligt men har hun er det 

Anmeld

14. juli 2014

Elgaard73

Hvis hun ikke står på lejekontrakten, så er det ikke ulovligt det han gør.

Hun står meget dårligt, når hun ikke har fået sit navn tilføjet på kontrakten, da hun flyttede ind. Og det er fuldstændig ligegyldigt om hun har adresse der eller om hun f.eks kan bevise at hun har bidraget til husholdningen (i form at f.eks kontoudtog). Hun har INGEN rettigheder.

Så det han gør er ikke spor ulovligt. Måske lidt umoralsk i mine øjne. Hvorfor ikke bare få en aftale i stand, hurtigst muligt, om at hun får hentet sine ting? Han kan jo bare overvåge afhentningen. Og så kan de begge hver især komme vidre.

Anmeld

14. juli 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Ja efter at have tjekket lejeloven kan jeg godt se, at der faktisk findes en enkelt lejesituation, hvor en beboer ikke er beskyttet.

Hun vil stadig kunne få en låsesmed til at låse op til lejligheden, når hun formentlig har noget ID med adressen på, men så er det hende, der gør noget ulovligt. Når han lovligt har smidt hende ud, så vil en indtrængen i lejligheden være indbrud.

Anmeld

14. juli 2014

stjernehimmel

Hvis de begge har adresse der så mener jeg at det faktisk er ulovligt... desværre kan man heller ikke fjerne adressen selv uden hun gør det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.