Jeg er blevet enorm! Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.392 visninger
12 svar
5 synes godt om
13. juli 2014

Anonym trådstarter

Kære søde kvinder

Jeg fødte i januar en lækker dreng. Jeg vejede omkring 70 kg før graviditeten og havde tabt mig 25 kg på et halvt års tid. Jeg tog 15-20 kg på efter graviditeten og har sgu ikke rigtig tabt mig siden, andet end vægten af baby og det andet obligatoriske man taber. Jeg har derimod taget på 

Det er ene og alene min egen skyld! Jeg lever af sodavand, kage og krydderboller. Jeg er alene med min søn og har ingen mulighed for pasning af ham i hverdagen og tabte mig en del før graviditeten ved at løbe og træne, men det er svært med ham på armen. Og mht maden er jeg bare så smadret, jeg orker ikke at lave noget og er heller ingen ørn i køkkenet. Men det holder jo ikke det her - jeg skal ned i vægt og op i energi niveau. Jeg er fuld af dårlige undskyldninger og har svært ved at tage mig sammen, har brug for et spark bagi og nogle gode redskaber. Så tøser, nogen gode råd? Nemme opskrifter, mulige træningsformer, motivations fremmere? Har ikke rigtig nogle venner eller veninder i den by jeg bor i så kan ikke smutte afsted med nogen! Jeg går pt på barsel, med pr 1/9 er jeg tilbage på seminariet og sønnen i vuggestue.

Håber nogen kan komme med gode råd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2014

Benjamins'mor

Jeg har set rigtigt mange løbe med en baby jogger, måske det var en mulighed? Så kunne du jo tage baby med ud og løbe.
Og hvis du vil træne i motionscenter, så evt sørg for at der er når baby skal have en lur så når baby er faldet i søvn kan du træne til baby vågner igen.

Anmeld

13. juli 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Gå nogle lange ture med barnevognen.

Måske kunne du anskaffe dig en motionscykel eller crosstrainer, så du kunne få lidt motion mens baby sover?

Kan godt forstå du ikke har det vilde overskud til at stå længe i køkkenet. Men vil anbefale at lave en ordentlig gang salat, skære agurk og andre grøntsager i stave, skrælle et helt kilo gulerødder ad gangen osv, på den måde er der altid grønt inden for rækkevidde. Derudover har jeg altid tabt mig når jeg har skåret mit indtag af kulhydrater ned på et minimum. Spiser f.eks. sky med frugt til morgenmad, kylling og æg og en masse grøntsager til middag og fedtfattig kød og grønt til aften. 

Forstår godt dit energi niveau er lavt når du er alene med en lille en, men dårlig og usund mad og manglende motion dræner dig for energi og gør dig træt og dvask, så tror helt sikkert det vil hjælpe hvis du får begyndt på en sundere livsstil.

Held og lykke

Anmeld

13. juli 2014

Mor1986

Jeg bruger 5:2 kuren. Hvis du ikke ammer kunne du hoppe på den

Anmeld

13. juli 2014

B&J

du skriver du har været ude og løbe før så er det sparket bag i og komme i gang igen. jeg så en her den anden dag løbe med en barnevogn ja ikke det mest praktiske men det var jo en billig løsning for barnevognen har man jo

Anmeld

13. juli 2014

cwl

Anonym skriver:

Kære søde kvinder

Jeg fødte i januar en lækker dreng. Jeg vejede omkring 70 kg før graviditeten og havde tabt mig 25 kg på et halvt års tid. Jeg tog 15-20 kg på efter graviditeten og har sgu ikke rigtig tabt mig siden, andet end vægten af baby og det andet obligatoriske man taber. Jeg har derimod taget på 

Det er ene og alene min egen skyld! Jeg lever af sodavand, kage og krydderboller. Jeg er alene med min søn og har ingen mulighed for pasning af ham i hverdagen og tabte mig en del før graviditeten ved at løbe og træne, men det er svært med ham på armen. Og mht maden er jeg bare så smadret, jeg orker ikke at lave noget og er heller ingen ørn i køkkenet. Men det holder jo ikke det her - jeg skal ned i vægt og op i energi niveau. Jeg er fuld af dårlige undskyldninger og har svært ved at tage mig sammen, har brug for et spark bagi og nogle gode redskaber. Så tøser, nogen gode råd? Nemme opskrifter, mulige træningsformer, motivations fremmere? Har ikke rigtig nogle venner eller veninder i den by jeg bor i så kan ikke smutte afsted med nogen! Jeg går pt på barsel, med pr 1/9 er jeg tilbage på seminariet og sønnen i vuggestue.

Håber nogen kan komme med gode råd 

Den Aktive Mor

Søg den på facebook, der er gode ideer til motion med børnene og andet..

Anmeld

13. juli 2014

HKMK86

Hmm.. lad være at købe krydderboller og kage

Hvis du ikk har det i huset, kan du ikke spise det... Køb istedet en masse forskelligt lækkert frugt... Ananas og jordbær fx... når du får trang til noget sødt, så tag det... Det kan godt tage sukkertrangen...

Gå lange ture, babyjogger eller måske mor-barn gymnastik, der kan du have betten med

Tilmeld dig vægttabsgrupper på facebook og få motivation og opbakning af andre... Held og lykke med det..

Anmeld

13. juli 2014

Hullabullabulla

Mange skriver motion, og det er da også vigtigt - men hvad der er endnu vigtigere, er at du får brudt den onde cirkel med mad!! Jeg ved det er svært, er selv pt røget ind i liiidt for meget "feriestemning" med is og slik mv.

Jeg har fra 1/10 til 1/5 tabt 20 kg , og de 20 kg er tabt udelukkende ved at fokusere på kosten, da jeg ikke har haft overskuddet til motion. Jeg har gjort det ved at erstatte ris og pasta med grøntsager, og så portionsanretter jeg vores aftensmad, så der kun er 1 portion til hver.

Desuden køber vi normalt ikke søde sager for så ligger de ikke og frister. Men.. Jeg har aldrig nægtet mig selv et stykke kage/slik, jeg har i stedet prøvet at tænke på det som noget usundt for kroppen, i stedet for noget "forbudt" - for det forbudte tiltrækker jo

Pøj pøj med vægttabet

Anmeld

13. juli 2014

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar, i har ret, det kan jo godt lade sig gøre!

Tror i det vil være en god idé at sætte en dato for at starte op? Nogen der har gode erfaringer med det? Tror måske jeg er typen der skal vide at f.eks 1/8 starter det - så kan jeg tage lidt tilløb 

Kiggede lige inde på Den Aktive Mor - jamen altså! Jeg laver jo allerede nogle af de ting med min søn. Skal bare lave ti gange så mange og med lidt mere fut på. Tak piger, godt man kan få et spark bagi herinde, når der er behov for det! Jeg føler mig pludselig super motiveret, håber jeg kan komme med en opløftende opdatering om et par måneder 

Anmeld

13. juli 2014

EnGodMor

Sodavand, kage og krydderboller UD. Det er nogle af de ting du netop tager på af. 

Hvem siger man skal gå i motionscenter?  I den blå avis kan du rigtig mange gange købe billige motioncykel, løbebånd  fx. 

Jeg fik ikke læst hvor gammelt dit barn var, men hvis det er gammelt nok, så køb en cykelstol, og barnet i og afsted med jer på tur. 

Sjippetov i stuen eller udenfor. 

Sprællemand eller englehop i stuen. 

Ned og ligge på ryggen, hænderne bag hovedet og så ellers op og kysse dig barn som fx kan sidde på dine ben

I stedet for sodavand, så ha en kande  eller nogle dunke med koldt vand i. 

Ud med kage, slik, chips boller og andet der nemt kan friste i skabet. 

Lavet en stor omgang blandet salat, så du fx har til to eller tre dage af gangen, og spis fx frikadeller, hamburgerryg, eller andet kød til. 

Formindsk indtaget af ris pasta og kartofler. 

Køb en stor motionsbold, og lav forskellige øvelser på den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.