Ildelugtende blod efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.809 visninger
14 svar
5 synes godt om
13. juli 2014

Anonym trådstarter

Ja nu er det ikke ret længe siden jeg fødte, men jeg er virkelig kommet i tvivl. 
Er det normalt at have rigtig grimt lugtende blod efter fødsel? - Det er nu ca en uge siden jeg fødte. 
Min blødning er aftagende og pt cirka samme styrke som en mild mensblødning, men det lugter virkelig ikke godt. Det er lidt svært at beskrive, men vil nok sige at det lugter noget a la død fisk 

Er det normalt??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
Anonym skriver:

Ja nu er det ikke ret længe siden jeg fødte, men jeg er virkelig kommet i tvivl. 
Er det normalt at have rigtig grimt lugtende blod efter fødsel? - Det er nu ca en uge siden jeg fødte. 
Min blødning er aftagende og pt cirka samme styrke som en mild mensblødning, men det lugter virkelig ikke godt. Det er lidt svært at beskrive, men vil nok sige at det lugter noget a la død fisk 

Er det normalt??? 

Ja :-) Det lugter frygteligt !!!

Anmeld

13. juli 2014

MorDk

Hej med dig! 

Tag det helt roligt. Det er helt normalt. Du har et stort åbent sår inde i din livmoder, som skal hele. Det tager noget tid. Jeg døjede med denne strenge lungt mellem 9-15 dage. 

Det du skal være opmærksom på er at skifte bind ofte. At du ikke får smerter, feber m.m (Dette kan nemlig skyldes infektion) 

Det går i sig selv igen i takt med såret heler. 

Det er en rigtig slem lugt. Lugter er dødt dyr. 

Anmeld

13. juli 2014

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

hej !

tillykke med babyen. Jeg mener ikke blødningen skal lugte som du beskriver. Som nævnt skal du være obs på en evt infektion. Når du har været på toilettet,  kan du skylle dig med bruseren, eller en kande lunkent vand.

Bliver det ikke bedre, skal du få din læge til at se på dig. om din livmoder er ordentlig trukket sammen.

held og lykke med det med  det hele,.

Anmeld

13. juli 2014

MorDk

lisbeth jess skriver:

hej !

tillykke med babyen. Jeg mener ikke blødningen skal lugte som du beskriver. Som nævnt skal du være obs på en evt infektion. Når du har været på toilettet,  kan du skylle dig med bruseren, eller en kande lunkent vand.

Bliver det ikke bedre, skal du få din læge til at se på dig. om din livmoder er ordentlig trukket sammen.

Det SKAL ikke lugter men det gør det. Det er barselsflåd/blødning og det har ikke nogen rar lugt.

Anmeld

13. juli 2014

Anonym trådstarter

MKBP skriver:

Ja :-) Det lugter frygteligt !!!

Puha er glad for at høre at det ikke bare er mig! 

Anmeld

13. juli 2014

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Hej med dig! 

Tag det helt roligt. Det er helt normalt. Du har et stort åbent sår inde i din livmoder, som skal hele. Det tager noget tid. Jeg døjede med denne strenge lungt mellem 9-15 dage. 

Det du skal være opmærksom på er at skifte bind ofte. At du ikke får smerter, feber m.m (Dette kan nemlig skyldes infektion) 

Det går i sig selv igen i takt med såret heler. 

Det er en rigtig slem lugt. Lugter er dødt dyr. 

Åh det er jeg glad for at høre!

Blev jo helt i tvivl når nu det lugter så fælt 

Jeg er meget obs på at få skiftet bind ofte, og skylle efter hvert toiletbesøg, som jeg fik at vide på barselsgangen 

Men godt at høre at det er normalt og går over igen 

Anmeld

13. juli 2014

Anonym trådstarter

lisbeth jess skriver:

hej !

Hej, og tak 

Kan jo høre på de andre at det vist er meget normalt. Så tror jeg giver det en uge mere og hvis det stadig er lige slemt så må jeg nok hellere få fat i lægen

Anmeld

13. juli 2014

Frk. Petersen

Anonym skriver:

Er det normalt??? 

det gjorde jeg også - viste sig at være en infektion.. Hvis du begynder at få ondt, så sig til dem at det IKKE er efterveer.. - Det ville de hvert fald prøve at bilde mig ind

Anmeld

13. juli 2014

Anonym trådstarter

Frk. Petersen skriver:

det gjorde jeg også - viste sig at være en infektion.. Hvis du begynder at få ondt, så sig til dem at det IKKE er efterveer.. - Det ville de hvert fald prøve at bilde mig ind

Altså jeg er stadig meget øm der hvor jeg er blevet syet, men det er vel meget normalt? Det har i hvert fald ikke rigtig gjort mindre ondt end det gør nu, og jeg er nok en smule mere aktiv end hvad jeg egentlig burde da jeg er alene.

Men det gør ikke ondt i maven med mindre jeg har gået for meget, og det holder jo op igen når jeg så får slappet af. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.