Sut hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2014

Mor til Ella

san skriver:

Hvor gammel var jeres barn, da de begyndte st bruge sut, og hvorfor? Min søn er kun 4 dage gammel og overvejer det nu... 

Hvad er årsagen til at du gerne vil bruge sutten?

Første gang fik hun nærmest med det samme, og det er fordi at jeg ikke vil bruges unødigt som sut, da amning er svært for mig mentalt.

Denne gang har jeg også prøvet fra start, MEN hun vil bare ikke have den...

Jeg fik også af vide det kunne påvirke amningen negativt, men mit valg har så været at jeg ikke vil amme for en hver pris.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2014

Aluka

san skriver:

Hvor gammel var jeres barn, da de begyndte st bruge sut, og hvorfor? Min søn er kun 4 dage gammel og overvejer det nu... 

Bum bum.. Tror han var 3-4 dage gammel. Vi blev anbefalet at vente. Men han skreg natten lang, og faldt kun til ro når han kom til brystet. Det virkede en smule. 

Senere viste det sig, at han havde kolik. Der var sutten genial. Så fortryder det bestemt ikke.

Anmeld

14. juli 2014

Isabella_mor

san skriver:

vores søn fik sut da han var et døgn gammel...

men det var pga en sygeplejerske som nægtede at give min søn mælkeerstatning, og så stak hun ham en sut. jeg var igang med at få amningen op og køre. men fordi mælken ikke var løbet til og fordi at jeg havde STORE SÅR på mine nipples, og jeg havde siddet i 3 stive timer og prøvet på at give ham mad, så synes vi at han skulle have noget mælke erstatning bare så han i det mindste fik lidt næring. 

jeg tror næsten han kunne have undværet sutten hvis det var..

Anmeld

14. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Barnet bruger mange kræfter på at sutte og det kan gå ud over amningen. Ligesom din mælkeproduktion risikerer at dale. 

Prøv evt. at læse det her link, side 35. 

http://sundhedsstyrelsen.dk/publ/Publ2011/CFF/Boern/Sunde_boern_2011.pdf

Anmeld

14. juli 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min pige fik sut efter den første nat. Vi blev rådet til det af sygeplejersken, da jeg allerede der havde sår på brystvorterne og et barn med et kæmpe suttebehov! 

Hun er nu 10 dage gammel, og det er bestemt ikke gået ud over amningen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.