Sut hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.014 visninger
14 svar
7 synes godt om
13. juli 2014

san

Hvor gammel var jeres barn, da de begyndte st bruge sut, og hvorfor? Min søn er kun 4 dage gammel og overvejer det nu... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
san skriver:

Hvor gammel var jeres barn, da de begyndte st bruge sut, og hvorfor? Min søn er kun 4 dage gammel og overvejer det nu... 

Medmindre amningen kører fuldstændigt, så vil jeg sige du skal vente. Vi gav vores søn en på femte dagen og det fuckede hans sutteteknik op :-( Han er nu næsten 4 uger, men sutter ikke altid super godt, hvilket jeg tror er suttens skyld !

//Mette

Anmeld

13. juli 2014

moaren

san skriver:

Nr. 1, en uges tid.

Nr. 2, en time tror jeg 

Det er bare så rart at kunne give dem en sut en gang i mellem. Ved godt der kommer et tidspunkt hvor man "fortryder", men jeg ville gøre det igen til hver en tid 

Anmeld

13. juli 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea var ik mange timer gammel før hun fik en sut, og jeg ammede til hun var 11 mdr'er. Vh stine

Anmeld

13. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

5-6dage.

Men ja, hvis sutteteknikken under amning ikk er i top endnu så vent lidt  

Anmeld

13. juli 2014

L&V

san skriver:

Min datter var lidt over en uge for jeg var os blevet rådet til at vente med at give den til amningen kørte og det syntes jeg egentlig var ret svært at vurdere og det endte da os med hun brugte mig som sut og vi sku øve mega længe.. Lillebror var knap 12 timer og han tog den med det samme og amningen gik ik tabt af den grund

Anmeld

13. juli 2014

SussieThyssen

Mine unger har alle fået sut fra samme dag de blev født..og ingen af dem har været mindre suttelystne af den grund..så giv du bare en sut.
Og det har ingen andre børn jeg har kendt heller ikke været med sut..så jeg tror at det der med at man skulle skade suttelysten ved at give dem sut for tidligt, er det rene pjat.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. juli 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
SussieThyssen skriver:

Mine unger har alle fået sut fra samme dag de blev født..og ingen af dem har været mindre suttelystne af den grund..så giv du bare en sut.
Og det har ingen andre børn jeg har kendt heller ikke været med sut..så jeg tror at det der med at man skulle skade suttelysten ved at give dem sut for tidligt, er det rene pjat.

Kærligst
Sussie

Det er jo ikke pjat at sutteteknikken er en anden på sutten, end på brystet ! Og selvfølgelig mestre nogle børn at skifte imellem dem uden problemer, men andre gør ikke :-)

Anmeld

13. juli 2014

Frk.S

Freja fik den indenfor det første døgn. Det første døgn lå hun på neo intensiv i Skejby og de anbefalede det. 

Hun fik den altså før hun overhovedet suttede hos mig. Da jeg efter et døgn fik mulighed for at amme hende sugede hun sig lige fast og suttede uden problemer. Ammede derefter i 11 mdr. 

Anmeld

13. juli 2014

Sniks86

Min datter endte med at hænge i mine bryster i 12 måneder, hun gad ikke bruge sutten før jeg begyndte at skære ned på amningen. Næste gang vil jeg forsøge mere intenst med sut. Gør hvad du mener er bedst 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.