SussieThyssen skriver:
Jeg kunne godt forestille mig, at det er peberfrugten.
Hvis han lider af nældefeber OG asmaeksem..så er det utroligt vigtigt at han får ekstra B2 vitamin og især kalk til nældefeberen.
Køb kalktabs i tyggeform til ham på apoteket (til børn)..de smager godt og giv ham en om dagen.
Får han så et anfald så giv ham 1x2 dagligt medens det står på.
Kroppen bruger bl.a. kalk til at neutralisere histaminer, og får man allergiske reaktioner, så får man som sagt lavt kalkniveau, der igen disponerer for bl.a. nældefeber.
Astmaeksem holdes stangen med B2-vitamin, levertran og kalk.
Pas på med syreholdig frugt.
Nældefeber-disponerede reagerer meget ofte på citrusfrugter, peberfrugt, tomater, kiwi og banan.
Disse kan også fremprovokere anfald af astmaeksemen sammen med f.eks nødder.
Hold ham til æbler (især de røde) ferskner, jordbær (i små mængder), pærer, melon og nektariner.
Jeg skal lige sige, at jeg er uddannet kost konsulent, så jeg ved hvad jeg snakker om 
Soleksem har kun en kur...hold ham helt i skygge eller påklædt.
Det kan tage et til flere år at få has på, så jo mindre du passer på ham jo længere tid vil der gå før det er gået over.
Jeg vil anbefale, at du ser tiden an til i morgen og er det ikke gået over, så søg læge.

Tak for svar.
Han er testet for citrus allergi, da jeg selv har det, så tror ikke det burde have en betydning.
Han kan ikke tåle mælk, så han får allerede kalk tilskud.
B2 vitamin i hvilken form?
Han er med jævne mellemrum blevet tjekket for de mest basale værdier i form af blodprøver og der har aldrig været noget.
Ville de ting du skriver så evt også gavne hans astma?
Vi går hos en børnelæge med speciale i allergi og astma og han affærdige altid alle sådanne forslag som du skriver men kommer aldrig med noget konstruktivt modspil, blot uforklarlig spontan nældefeber, astmaeksem ect.
Håber godt nok ikke det er soleksem i såfald. Kan solcreme hjælpe lidt?
Han har rendt meget i bar overkrop men den er ikke ramt. Er primært rundt om munden og ved næsten og så arme og ben.
Han har altid solhat med meget stor skygge hele vejen rundt med mindre han har cykel hjelm på.
Undskyld jeg spørger så meget