Nogen der ved hvad dette er?(udslæt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.112 visninger
13 svar
4 synes godt om
10. juli 2014

2721

Her til aften begyndte min søn at klø sig ved munden og 5 min efter ser det sådan ud(se billed)

Er det soleksem eller?

Kan ikke lade vær med ar tænke på om det skyldes at han har fået sin 4 års vaccine

Det er nok lidt svært at se, men er bitte små røde knopper som klør rigtig meget.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2014

2721

2721 skriver:

Her til aften begyndte min søn at klø sig ved munden og 5 min efter ser det sådan ud(se billed)

Er det soleksem eller?

Kan ikke lade vær med ar tænke på om det skyldes at han har fået sin 4 års vaccine

Det er nok lidt svært at se, men er bitte små røde knopper som klør rigtig meget.

Op

Anmeld

11. juli 2014

2721

2721 skriver:

Er det soleksem eller?

Prøver lige igen, da det har spredt sig.

Anmeld

11. juli 2014

SussieThyssen

Det ligner en eller anden form for nældefeber.
Har han fået meget frugt??

Ellers kan det være soleksem.

Mit råd er at få en læge til at kigge på det hvis det bliver værre.

Drikker din dreng mælk, så giv ham et par glas mælk.
Nældefeber tricker ofte akut kalkmangel og derfor hjælper mælk eller et par kalktabletter gevaldigt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. juli 2014

SussieThyssen

Hvornår er han blevet vaccineret? Og hvad vaccinerer man mod til 4-års vaccineringen

Anmeld

11. juli 2014

2721

Det ligner en eller anden form for nældefeber.
Har han fået meget frugt??

Ellers kan det være soleksem.

Mit råd er at få en læge til at kigge på det hvis det bliver værre.

Drikker din dreng mælk, så giv ham et par glas mælk.
Nældefeber tricker ofte akut kalkmangel og derfor hjælper mælk eller et par kalktabletter gevaldigt.

Kærligst
Sussie

Han får ofte nældefeberi forskellige variationer og hudlægen kalder det spontan nældefeber. Han har på hånden en "knop" som er en op hobning af histaminer i kroppen og den plejer at blusse op(blive helt rød og ekstra hævet) under et tilfælde af nældefeber, men det synes jeg ikke den gør nu....

Han havde spist gulerødder og peberfrugts.

Hvad kan man gøre ved soleksem?
Han har også gået hele dagen og kløet sig på armeog ben. Tanken har også strejfet mig om det er hans astma eksem der er blusset op.

Det er mæslinger, fåresyge og rødehunde.

mener det er 17 dage siden. Lægen sagde de kunne reagere op til 3 uger efter

Anmeld

11. juli 2014

AnthonsMor

2721 skriver:

Han får ofte nældefeberi forskellige variationer og hudlægen kalder det spontan nældefeber. Han har på hånden en "knop" som er en op hobning af histaminer i kroppen og den plejer at blusse op(blive helt rød og ekstra hævet) under et tilfælde af nældefeber, men det synes jeg ikke den gør nu....

Han har også gået hele dagen og kløet sig på armeog ben. Tanken har også strejfet mig om det er hans astma eksem der er blusset op.

Min søn slog også ud ved 15 måneders, som også er imod mæslinger, fåresyge og røde hunde, og han lignede en der var ramt af røde hunde i to dage ca., så forsvandt det igen

Men bliver du for nervøs, så ring til vagtlægen

Anmeld

11. juli 2014

2721

AnthonsMor skriver:

Min søn slog også ud ved 15 måneders, som også er imod mæslinger, fåresyge og røde hunde, og han lignede en der var ramt af røde hunde i to dage ca., så forsvandt det igen

Men bliver du for nervøs, så ring til vagtlægen

Kløede det?

Jeg ser jo ingen grund til at Tage til lægen hvis det blot er en reaktion på vaccinen, men hvis det fx er soleksem eller hans astmaeksem skal han jo endten starte i behandling eller jeg skal hitte ud af hvad man gør ved soleksem, eller om man overhovedet gør noget

Anmeld

11. juli 2014

LinLin

SussieThyssen skriver:

Hvornår er han blevet vaccineret? Og hvad vaccinerer man mod til 4-års vaccineringen

Hey du er tilbage???

Det er 12-års vaccinen der er flyttet til når de er 4...

Anmeld

11. juli 2014

SussieThyssen

2721 skriver:

Jeg kunne godt forestille mig, at det er peberfrugten.
Hvis han lider af nældefeber OG asmaeksem..så er det utroligt vigtigt at han får ekstra B2 vitamin og især kalk til nældefeberen.
Køb kalktabs i tyggeform til ham på apoteket (til børn)..de smager godt og giv ham en om dagen.
Får han så et anfald så giv ham 1x2 dagligt medens det står på.
Kroppen bruger bl.a. kalk til at neutralisere histaminer, og får man allergiske reaktioner, så får man som sagt lavt kalkniveau, der igen disponerer for bl.a. nældefeber.

Astmaeksem holdes stangen med B2-vitamin, levertran og kalk.

Pas på med syreholdig frugt.
Nældefeber-disponerede reagerer meget ofte på citrusfrugter, peberfrugt, tomater, kiwi og banan.
Disse kan også fremprovokere anfald af astmaeksemen sammen med f.eks nødder.
Hold ham til æbler (især de røde) ferskner, jordbær (i små mængder), pærer, melon og nektariner.

Jeg skal lige sige, at jeg er uddannet kost konsulent, så jeg ved hvad jeg snakker om

Soleksem har kun en kur...hold ham helt i skygge eller påklædt.
Det kan tage et til flere år at få has på, så jo mindre du passer på ham jo længere tid vil der gå før det er gået over.

Jeg vil anbefale, at du ser tiden an til i morgen og er det ikke gået over, så søg læge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.