Barsel tiltaler meget til en ny graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det ville i hvert fald ikke være grund nok for mig. Jeg er ikke så vild med barsel. Jeg er 2. Gangs gravid og den her gang holder jeg 6 måneder og far holder de sidste 6 måneder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2014

Clisolka

Jeg er bestemt heller ikke vild med at være på barsel, jo de første par måneder, men så er det det... Nu har jeg 3 uger tilbage af min barsel med lillebror, og jeg glæder mig til at komme afsted igen... Denne barsel har været hårdere end den første 

Aldrig nogensinde om jeg ville planlægge et barn, for at få et års fred fra mine kollegaer... 

Anmeld

10. juli 2014

lineog4

Jeg ville aldrig vælge at få et barn for at få et års barsel.
Men jeg nyder mit års barsel, og føler mig utrolig heldig at det har været muligt at gå hjemme med ungerne til de var næsten et år (Liam startede vuggestue da han var 10 mnd og de andre var over 1 år)

Anmeld

10. juli 2014

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Havde man ikke barsel efter at have fået et barn, havde jeg ikke fået et barn til at starte med, ikke at barslen var min motivation til at få barn, men det ikke rimeligt at sætte et barn til verden for at overlade det til andre lige når man har født.....

Skulle jeg have en til, ville jeg vælge at være hjemmegående til barnet var i børnehavealderen eller skolealderen, men det anede jeg ikke jeg ville føle med den første, da det jo er mest normalt og anerkendt at man sender sine børn i instutition, så havde ikke tænkt det tanke at jeg ville have lyst til at være hjemmegående før vi havde fået lille fyren, havde jeg vidst det havde jeg holdt 1 års barsel og taget orlov til den lille blev større....

blev nok lidt rodet.... men håber nogen forstår hvad jeg mener  

Anmeld

10. juli 2014

Mamalou

Anonym skriver:

Hey i søde baby bruger

lige et spørgsmål. 

Jeg fik at vide af en for nogle måneder siden. Da vi sad og snakket. Hvor personen sagde at jeg godt kan regne med at nogle kvinder tænker og har det med at barsel tiltaler dem meget og derfor kan de overveje/ beslutter sig for at få et barn mere. 

Og jeg sad med åben mund. Kan ikk tro det

kan det virkelig passe?

En afstemning for sjov

Nej det kunne jeg ikke. Nu er barslen kunne en brøkdel af den tid man skal bruge sammen med sit barn og et barn skal være 100% ønsket før det sættes til verden

Anmeld

10. juli 2014

MysteriousAngel

Jeg er lærer i en kommune hvor der ikke er blevet lavet en lokal aftale så vi er på r....  da manden min arbejder langt væk mht afhentning af børn plus aflevering. Vi har snakket om at få et barn, ikke udelukkende pga barslen, vi havde snakket om et barn til, men fremskynde projektet for at kunne have et år hvor man ikke var i problemer. Også til at have tid til at søge nyt arbejde.. 

Anmeld

10. juli 2014

LinLin

Jeg er overbevist om at jeg kender sådan et "tilfælde"

Anmeld

10. juli 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil

Ville da være en noget kortsynet grund til at få barn. Efter barslen venter arbejdet jo stadig, men så har du ovenikøbet ekstraarbejde derhjemme i form af barnet...

Anmeld

11. juli 2014

Mama85

Anonym skriver:

Hey i søde baby bruger

lige et spørgsmål. 

Jeg fik at vide af en for nogle måneder siden. Da vi sad og snakket. Hvor personen sagde at jeg godt kan regne med at nogle kvinder tænker og har det med at barsel tiltaler dem meget og derfor kan de overveje/ beslutter sig for at få et barn mere. 

Og jeg sad med åben mund. Kan ikk tro det

kan det virkelig passe?

En afstemning for sjov

Jeg håber ikke at der findes kvinder der vælger at få børn på grund af knapt 1 års barsel, for der er da en del års arbejde mere efter endt barsel, men det ville ikke komme bag på mig hvis nogle gjorde!

Anmeld

11. juli 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Det er alt for hårdt at få et barn til, at jeg ville gøre det for at få et arbejdsfri år.

Jeg kender så godt nok en, der meldte ud, at de gik i gang med PB for at være sikker på, at konen havde en indtægt, da de var bange for, at hun ville rende tør for dagpenge, inden hun fandt et job og var ikke berettiget til kontanthjælp. Hun fødte en måned inden hendes dagpengeret udløb, men nu står de jo så bare i den situation, at hun kun har en måned med dagpenge tilbage, når hendes barsel er slut, så har hun ikke fundet et job der, så er de nu 3, der skal forsørges af mandens indtægt i stedet for 2. (Jeg vil dog lige tilføje, at de er gode forældre, og barnet er elsket på trods af begrundelsen for at få det)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.