Han siger at jeg slår ham

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Bare rolig. Pædagogerne laver ikke straks en underrretning til kommunen De følger selvfølgelig op på det og vil højst sandsynligt tale med dig om det. 

Men har du spurgt ham hvad han mener når han siger du slår? Nogle børn kan synes deres far og mor slår fordi de lige er blevet taget fat i armen for eksempel. 

Jeg ville også forklare min dreng at jeg bliver ked af det når han siger sådan og bede ham om at stoppe med det, d det jo ikke er sandt og man ikke skal lyve. 

Han ved godt hvad det vil sige at slå, for hvis hans lillebror smasker til ham, så siger han: Moar, **** slår mig!!

Fortalte ham også i går at jeg blev ked af det når han sagde sådan nogle ting der ikke passede, men han virkede ret ligeglad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2014

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Kan det handle om, at din søn søger omsorg og opmærksomhed fra faderen og hans forældre? Så er det den strategi hans 4-årige fantasi kan komme op med?
Der er ingen der bliver anbragt udelukkende på den baggrund. Hvis pædagogerne oplever at han siger det, vil de højest sandsynligt tage den med dig i første omgang. Jeg synes du skal snakke stille og roligt med din søn omkring hvad far har fortalt, helt uden drama og skæld ud.

Vh. Louise

Ja men det kan vel egentlig godt være, han har aldrig sagt noget i den stil herhjemme, så det kom helt bag på mig

Prøvede at snakke med ham i går, sagde til ham at jeg blev ked af det når han sagde sådan nogle ting der ikke passede, men han virkede ligeglad

Anmeld

10. juli 2014

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Det kan bare være en fase han er i 

Han kan havde hørt det fra andre børn og syntes det er en sjov ting at sige. 

Det skal du ikke ta så tungt.. Så pust ud og slap af 

Forklar ham at det ikke er pænt at sige da det ikke er godt at lyve. 

Min dreng på 2,5 år er fuld af løgne 

Han har sagt mange (sjove) løgne i dagplejen som vi har fået meget sjov ud af. 

- Mor slår! 

- Jeg var sammen med Morfar (mener han er hver dag) 

- Lucas (store dreng på 8) køre i tog alene. Haha 

- Cody død (vores livlige hund her hjemme). 

- Mor og Far lyver! 

- Lucas ødelægger mit legetøj! 

Kunne blive ved  Men det er sjovt at høre. 

Men forklarer ham osse gang på gang at det ikke er ok at lyve 

Ja okay, håber bare det er en fase så, og håber den går over meget snart

Anmeld

10. juli 2014

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Puha. Jeg ville godtnok blive ked af det hvis jeg var i dit sted. Og jeg ville faktisk fortælle min søn at jeg bliver ked af det når han siger ting der ikke passer.. Det plejer min søn ihvertfald at have en forståelse for, når han får at vide at jeg bliver ked af det hvis han gør noget som rent faltisk gør mig ked af det. 

Fortalte ham i går at jeg blev ked af det når han sagde sådan nogle ting som ikke passede, han virkede bare helt ligeglad

Anmeld

10. juli 2014

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Sådan sagde min datter også da hun var 3 år

Det var så fordi jeg skulle lyne hendes jakke en dag og den sad fast. Min hånd smuttede mens jeg kæmpede med lynlåsen og jeg ramte hende i hovedet. Puha det gjorde ondt på hende..

Hun sagde så at jeg havde slået hende, men jeg tog en lang snak med hende om at det var et uheld. Sagde undskyld mange gange. Fortalte pædagogerne hvad der var sket så de vidste hvad det handlede om.

Kan der være sket sådan noget som han opfatter som at du slår ham, men der er sket et uheld?

Ingen uheld eller noget er sket her, det kommer helt ud af det blå

Anmeld

10. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Han ved godt hvad det vil sige at slå, for hvis hans lillebror smasker til ham, så siger han: Moar, **** slår mig!!

Fortalte ham også i går at jeg blev ked af det når han sagde sådan nogle ting der ikke passede, men han virkede ret ligeglad

Altså selvom han ved hvad det vil sige, så kan han godt have følt det i en situation hvor den voksne ikke vil definere det som at slå. 

Men så tror jeg bare at det er en fase. Jeg har været i bød have engang. Her oplevede vi også nogen der sagde dette også det der er værre. 

Hvad siger han til hvorfor han siger det når d i spørge ham? 

Anmeld

10. juli 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Altså selvom han ved hvad det vil sige, så kan han godt have følt det i en situation hvor den voksne ikke vil definere det som at slå. 

Men så tror jeg bare at det er en fase. Jeg har været i bød have engang. Her oplevede vi også nogen der sagde dette også det der er værre. 

Hvad siger han til hvorfor han siger det når d i spørge ham? 

Hvis jeg spørger ham, siger han: det gør jeg bare

Anmeld

10. juli 2014

Mamalou

Anonym skriver:

Ja men det kan vel egentlig godt være, han har aldrig sagt noget i den stil herhjemme, så det kom helt bag på mig

Prøvede at snakke med ham i går, sagde til ham at jeg blev ked af det når han sagde sådan nogle ting der ikke passede, men han virkede ligeglad

Han forstår slet ikke alvoren af hvad han har sagt, så jeg ville lade den ligge hvis jeg var dig. Skulle han finde på at sige det igen, må du eller far tage snakken med ham i situationen.

Anmeld

10. juli 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

Fortalte ham i går at jeg blev ked af det når han sagde sådan nogle ting som ikke passede, han virkede bare helt ligeglad

det virker da underligt. mon han er blevet slået af nogen andre og så kan han evt ikke finde ud af at håndtere det?? 

Anmeld

12. juli 2014

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Han forstår slet ikke alvoren af hvad han har sagt, så jeg ville lade den ligge hvis jeg var dig. Skulle han finde på at sige det igen, må du eller far tage snakken med ham i situationen.

Ja du har nok ret prøver at lægge det på hylden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.