Han siger at jeg slår ham

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.779 visninger
23 svar
18 synes godt om
9. juli 2014

Anonym trådstarter

Hej damer..

Er lidt i vildrede, har lige fået at vide fra min søns far, at han går og siger at jeg slår ham, hvad gør jeg lige i sådan en situation??
Kunne aldrig finde på at slå mine børn, og sidder nu næsten med tåre i øjnene over at han siger sådan om mig
Tænk hvis han siger det i børnehaven? Hvad tror de så ikke om mig? Og hvad kan der ske ved det? Kan de tage mine drenge fra mig selvom jeg ingenting har gjort?

Hans far sagde, at han også havde sagt det om ham til sine bedsteforældre, drengen bliver snart 4 år.

Kærlige hilsner S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2014

SandraXOXO

Så længe det ikke passer og du har børn der trives og ikke er dækket af blå mærker så tror jeg ikke der sker noget.
Har du snakket med barnet om hvorfor han mener du slår?

Anmeld

9. juli 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Så længe det ikke passer og du har børn der trives og ikke er dækket af blå mærker så tror jeg ikke der sker noget.
Har du snakket med barnet om hvorfor han mener du slår?

Ja jeg spurgte ham hvorfor han sagde at jeg slog ham, så svarede han: det gør jeg bare

Anmeld

9. juli 2014

SandraXOXO

Anonym skriver:

Ja jeg spurgte ham hvorfor han sagde at jeg slog ham, så svarede han: det gør jeg bare

Jeg havde nok bare fortalt at man ikke må lyve om at folk slår. Hvis nogen slår så skal man sige det til nogle voksne men man må ikke lyve og sige det når det ikke passer.

Anmeld

9. juli 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Jeg havde nok bare fortalt at man ikke må lyve om at folk slår. Hvis nogen slår så skal man sige det til nogle voksne men man må ikke lyve og sige det når det ikke passer.

Ja det må jeg bare sige til ham, håber bare han forstår det

Anmeld

9. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Bare rolig. Pædagogerne laver ikke straks en underrretning til kommunen De følger selvfølgelig op på det og vil højst sandsynligt tale med dig om det. 

Men har du spurgt ham hvad han mener når han siger du slår? Nogle børn kan synes deres far og mor slår fordi de lige er blevet taget fat i armen for eksempel. 

Jeg ville også forklare min dreng at jeg bliver ked af det når han siger sådan og bede ham om at stoppe med det, d det jo ikke er sandt og man ikke skal lyve. 

Anmeld

9. juli 2014

Mamalou

Kan det handle om, at din søn søger omsorg og opmærksomhed fra faderen og hans forældre? Så er det den strategi hans 4-årige fantasi kan komme op med?
Der er ingen der bliver anbragt udelukkende på den baggrund. Hvis pædagogerne oplever at han siger det, vil de højest sandsynligt tage den med dig i første omgang. Jeg synes du skal snakke stille og roligt med din søn omkring hvad far har fortalt, helt uden drama og skæld ud.

Vh. Louise

Anmeld

9. juli 2014

Bshizzle

Anonym skriver:

Hej damer..

Er lidt i vildrede, har lige fået at vide fra min søns far, at han går og siger at jeg slår ham, hvad gør jeg lige i sådan en situation??
Kunne aldrig finde på at slå mine børn, og sidder nu næsten med tåre i øjnene over at han siger sådan om mig
Tænk hvis han siger det i børnehaven? Hvad tror de så ikke om mig? Og hvad kan der ske ved det? Kan de tage mine drenge fra mig selvom jeg ingenting har gjort?

Hans far sagde, at han også havde sagt det om ham til sine bedsteforældre, drengen bliver snart 4 år.

Kærlige hilsner S

Det kan bare være en fase han er i 

Han kan havde hørt det fra andre børn og syntes det er en sjov ting at sige. 

Det skal du ikke ta så tungt.. Så pust ud og slap af 

Forklar ham at det ikke er pænt at sige da det ikke er godt at lyve. 

Min dreng på 2,5 år er fuld af løgne 

Han har sagt mange (sjove) løgne i dagplejen som vi har fået meget sjov ud af. 

- Mor slår! 

- Jeg var sammen med Morfar (mener han er hver dag) 

- Lucas (store dreng på 8) køre i tog alene. Haha 

- Cody død (vores livlige hund her hjemme). 

- Mor og Far lyver! 

- Lucas ødelægger mit legetøj! 

Kunne blive ved  Men det er sjovt at høre. 

Men forklarer ham osse gang på gang at det ikke er ok at lyve 

Anmeld

9. juli 2014

Isabella_mor

Puha. Jeg ville godtnok blive ked af det hvis jeg var i dit sted. Og jeg ville faktisk fortælle min søn at jeg bliver ked af det når han siger ting der ikke passer.. Det plejer min søn ihvertfald at have en forståelse for, når han får at vide at jeg bliver ked af det hvis han gør noget som rent faltisk gør mig ked af det. 

Anmeld

10. juli 2014

Laulund87

Sådan sagde min datter også da hun var 3 år

Det var så fordi jeg skulle lyne hendes jakke en dag og den sad fast. Min hånd smuttede mens jeg kæmpede med lynlåsen og jeg ramte hende i hovedet. Puha det gjorde ondt på hende..

Hun sagde så at jeg havde slået hende, men jeg tog en lang snak med hende om at det var et uheld. Sagde undskyld mange gange. Fortalte pædagogerne hvad der var sket så de vidste hvad det handlede om.

Kan der være sket sådan noget som han opfatter som at du slår ham, men der er sket et uheld?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.