.. Da klokken blev 00.00 skiftede vi til D. 9 juli 2014. I dag, er det 7 måneder siden at min mor valgte at tage sit eget liv.
Jeg vil ikke noget med dette indlæg, bare ud med nogle frustrationer og følelser jeg ikke ved hvordan jeg skal komme af med!
Jeg ligger i sengen, det gør jeg tit, og tænker på hende.
Tænker på de sidste år med massiv alkohol og pille misbrug der blev værre og værre. De mange selvmordsforsøg og ubehagelige oplevelser.
Men jeg tænker også på de gode tider. Min barndom. Hun var verdens bedste mor, der altid satte sig selv i første række, og altid prioriterede at min søster og jeg havde hvad vi skulle have, fremfor hende selv. En mor der kæmpede igennem SOSU uddannelserne for at hun kunne få et godt job.
Min mor blev uddannet SOSU assistent, og mødte min papfar.
Vores liv var dejligt, men da min mormor døde i 2009 og min onkel nogle år senere gik det helt galt.
Der var som sagt et kæmpe alkohol og pille misbrug, og der skete mange forfærdelige ting, der ledte til at hun til sidst, D. 9 december 2013 tog sit eget liv.
Vi har kæmpet i mange år, men jeg sidder hele tiden med tanken 'hvad nu hvis....'.. Hvad kunne vi have gjort for at ændre fortiden, og måske have gjort at hun stadig var hos os i dag? Hvorfor blev hun så ulykkelig?
Jeg tænker og tænker, og græder og græder, folk siger at tiden gør det nemmere, men det synes jeg ikke. Jeg savner hende lige så meget, og føler mig helt tom indeni.
Jeg burde flyve på en sky af lykke, da jeg venter mit første barn med manden i mit liv. Men alligevel, føler jeg mig ikke glad, ligemeget hvad jeg gør.
Er der nogle der kender til det? Man prøver alt man kan, men man kan bare ikke, da tanken om at hun skulle have været mormor, som var hendes største ønske, skete lige efter.
Jeg ville bare ud med mine frustrationer kort, for hold kæft hvor jeg savner min elskede mor, der blev 48 år gammel..