Underretning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2014

modesty

Anonym skriver:

Tak for svar, jeg har bestemt noget at tænke over. 

Er meget bekymret, og har svært ved at adskille hvad jeg skal fortælle videre og hvad jeg bare synes er forkert. 

Du kan fortælle videre at barnet bliver slået tilbage når det slår, og at det får lov at ligge i sengen og skrige i en time.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2014

Anonym trådstarter

Men jeg savner stadigt at få at vide om du har talt med forældrene?

Nej ikke endnu. 
Jeg ved at det vil være slutningen på vores forhold, så jeg skal lige mande mig op og finde ud af hvad jeg skal sige og hvordan.

Har dog sagt at hun ikke burde slå, men det har vuggestuen sagt hun skal (siger hun)  

Anmeld

7. juli 2014

Kay

Nu er det jo sådan at vi i Danmark har underretningspligt, når vi mener der foregår noget der krænker børns rettigheder... og det vil jeg mene at noget af det du beskriver her gør... 

Så ja det ville jeg, hvis ikke det hjalp at tage en snak med dem... 

Om kommunen så vil gøre noget, det er de anden sag og det er meget forskelligt fra kommune til kommune

Anmeld

7. juli 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Nu er det jo sådan at vi i Danmark har underretningspligt, når vi mener der foregår noget der krænker børns rettigheder... og det vil jeg mene at noget af det du beskriver her gør... 

Så ja det ville jeg, hvis ikke det hjalp at tage en snak med dem... 

Om kommunen så vil gøre noget, det er de anden sag og det er meget forskelligt fra kommune til kommune

Jeg er bestemt klar over underretningspligten, og derfor skriver jeg herinde om hvad jeg skal gøre.

Hvis det kun er mig der tager dem som omsorgssvigt, så ville jeg da bestemt heller undgå at skulle gøre det.

Anmeld

7. juli 2014

Kay

Anonym skriver:

Jeg er bestemt klar over underretningspligten, og derfor skriver jeg herinde om hvad jeg skal gøre.

Hvis det kun er mig der tager dem som omsorgssvigt, så ville jeg da bestemt heller undgå at skulle gøre det.

Det er skam ikke kun dig... nu er det lidt svært for mig da jeg er fagperson (pædagog) og jeg faktisk kan blive straffet hvis ikke jeg underretter, også selvom det er som privatperson jeg oplever det... men jeg havde meldt det... et sagesløst barn kan intet gøre, det har brug for hjælp fra ansvarlige voksne!

Anmeld

7. juli 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Det er skam ikke kun dig... nu er det lidt svært for mig da jeg er fagperson (pædagog) og jeg faktisk kan blive straffet hvis ikke jeg underretter, også selvom det er som privatperson jeg oplever det... men jeg havde meldt det... et sagesløst barn kan intet gøre, det har brug for hjælp fra ansvarlige voksne!

Tak,

Jeg må tage en snak med forældrene, og sige det som det er. 

Hvis intet ændres, så må kommunen ind over. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.