Underretning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.252 visninger
15 svar
14 synes godt om
7. juli 2014

Anonym trådstarter

Ville i kunne lave en underretning vedrørende et barn af en tæt familiemedlem, som en bror eller søster? 

Ville i gøre det hvis:

Barn på næsten halvandet år.:

Hvis barnet slår, slår mor tilbage (selvfølgelig ikke hårdt, men hellere ikke bare et dask). 

Barnet ligger gerne vågen (og nogen gange med gråd) i over en time, om morgenen, før nogen står op. 

Far og mor råber af hinanden og skændes hele tiden. 

Barnet får hellere pomfritter og sodavand, end frugt og vand eller mælk. 

Forældre spiser ikke grønsager, så det får barnet heller ikke. Far kan godt finde på at sige AD til dem, hvis barnet får eksempelvis agurkstave. 

Barnet holder sig for ørene ofte (ikke på grund af smerter) 

Barnet vil ikke kildes eller for sjovt klappes i måsen, (slå klap i leg) og skrige græder når man går det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Ville i kunne lave en underretning vedrørende et barn af en tæt familiemedlem, som en bror eller søster? 

Ville i gøre det hvis:

Hvis barnet slår, slår mor tilbage (selvfølgelig ikke hårdt, men hellere ikke bare et dask). 

Barnet ligger gerne vågen (og nogen gange med gråd) i over en time, om morgenen, før nogen står op. 

Forældre spiser ikke grønsager, så det får barnet heller ikke. Far kan godt finde på at sige AD til dem, hvis barnet får eksempelvis agurkstave. 

Barnet vil ikke kildes eller for sjovt klappes i måsen, (slå klap i leg) og skrige græder når man går det. 

Ville fortælle forældrene, hvad du selv tænker omkring det, og vælger du at underrette, ville jeg spille med helt åbne kort overfor dem.

Det som du skriver, lyder som en mærkelig måde at have barn på, og at lade barnet ligge i over 1 time uden at gide stå op er uacceptabelt. De andre ting ville jeg ikke blande mig i, det er deres eget valg, selvom det lyder underligt i manges øre.

Selvfølgelig skal moderen heller ikke slå tilbage hårdt, når barnet slår.

Føler du at der er grund til underretning, ville jeg bestemt gøre det, også selvom det er et nært familiemedlem.

Anmeld

7. juli 2014

Lilje82

Hvis jeg var vidne til at barnet mistrives, så JA, det kunne godt. Intet barn fortjener at leve på dårlig vis, heller ikke selvom det var i min familie, søster eller bror.

Anmeld

7. juli 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Ville i gøre det hvis:

Det eneste for mig alvorligt nok til en underrretning er det med at moderen slår (men jeg har svært ved at vurdere forskellen mellem dask og slå), og omsorgssvigtet ved at barnet får lov til at græde så længe om morgen.

At forældrene ikke giver barnet grøntsager og heller ikke selv spiser
det, er ikke omsorgssvigt. At forældrene skændes er heller ikke omsorgssvigt, men som den ringe kost, er det synd.

At barnet ikke vil klappes eller kildes i leg er bestemt ikke omsorgssvigt, det kan blot være at barnet ikke bryder sig om det.

Men inden jeg ville lave en underretning, ville jeg om muligt prøve at tle med forældrene. Har du prøvet det?

Anmeld

7. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ville i gøre det hvis:

Ja jeg ville i det her tilfælde helt bestemt skrive en underretning. Jeg ville dog ikke skrive noget omkring grøntsagerne i underrretningen men fokusere på det som er mere presserende - mor slår og barnet bliver omsorgssvigtet. 

Jeg tror det er vigtigt du beskriver de situationer du har set, hvor mor slår, nøjagtigt som de er foregået, for skriver du blot at mor slår, men ikke så hårdt efterlader du fortolkningsmuligheder ift. hvad det vil sige. 

Så ville jeg også skrive at barnet græder i en time før nogen af forældrene gider stå op af sengen. 

Anmeld

7. juli 2014

Anonym trådstarter

TILFØJELSE

Barnet får gerne tøj på der er alt for småt (jeg har set ned til 62 trods rigtig størrelse er 80)

Barnet virker ikke til at få børstet tænder overhoved. 

Barnet får gerne varm kakao i sutteflaske, når der puttes. 

Anmeld

7. juli 2014

Anonym trådstarter

Tak for svar, jeg har bestemt noget at tænke over. 

Er meget bekymret, og har svært ved at adskille hvad jeg skal fortælle videre og hvad jeg bare synes er forkert. 

Anmeld

7. juli 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

TILFØJELSE

Barnet får gerne tøj på der er alt for småt (jeg har set ned til 62 trods rigtig størrelse er 80)

Barnet virker ikke til at få børstet tænder overhoved. 

Barnet får gerne varm kakao i sutteflaske, når der puttes. 

Så havde jeg reageret med en underretning. De trænger til at få nogle fagpersoner til at fortælle dem lidt, om det at have børn.

Anmeld

7. juli 2014

modesty

Anonym skriver:

Ville i gøre det hvis:

De fleste af de ting du beskriver, er dybt kritisable, men ikke noget jeg ville underrette over, og det ville du heller ikke få noget ud af.

Vold ville jeg dog underrette - så hvis mor slår barnet, ja.

Anmeld

7. juli 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Tak for svar, jeg har bestemt noget at tænke over. 

Er meget bekymret, og har svært ved at adskille hvad jeg skal fortælle videre og hvad jeg bare synes er forkert. 

Men jeg savner stadigt at få at vide om du har talt med forældrene?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.