Min kamerat kørte bil i sin brandert!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes godt du kan tillade dig at skrive at det ikke er i orden. Men at han fremover vil blive ekskluderet synes jeg ikke du kan tillade dig. Han er voksen og må da selv kunne finde ud af hvornår man må køre bil. 

Men kom til at tænke på - ved du om han selv kørte eller om kæresten eller en anden kom efter ham? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg synes godt du kan tillade dig at skrive at det ikke er i orden. Men at han fremover vil blive ekskluderet synes jeg ikke du kan tillade dig. Han er voksen og må da selv kunne finde ud af hvornår man må køre bil. 

Men kom til at tænke på - ved du om han selv kørte eller om kæresten eller en anden kom efter ham? 

Der kom ikke nogen og hentede ham. Han kørte selv..
At jeg ikke kan tillade mig, at sige, at han ikke længere er inviteret, er jeg faktisk uenig i. Det er ikke første gang han kører når han har drukket og jeg (og de andre gæster, der også kender ham) vil ikke længere være vidner til hans vanvid.. Han kan tydeligvis ikke finde ud af, at lade bilen stå - og det må være hans problem - men han skal ikke køre sig selv ihjel på min vagt!

Anmeld

7. juli 2014

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Er helt enig med alt hvad du skriver!! 100% uacceptabelt at køre med alkohol i blodet.

Når det så er sagt, så ville jeg starte med en mere diplomatisk tilgang og påpege at det ikke er ok, bare sådan for at se om han så ikke godt selv kan se det. Hvis det ikke virker/han ikke tager det alvorligt, så ville jeg også nægte at lade ham komme på besøg. Medmindre han afleverer bilnøglen til jer i det sekund han beslutter sig for at drikke hver gang han er der.

Ja, jeg burde nok starte roligt ud, i stedet for bare at smide ham på porten...

Anmeld

7. juli 2014

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Jeg havde bestemt ikke ladet det gå ubemærket hen. Det er bare ikke ok, og havde jeg set det havde jeg heller ikke tøvet et sekund med at ringe til politiet og anmelde ham... uanset hvor god en ven det er. Jeg har virkelig nul-tolerance på det punkt.

Om i helt skal slå hånden af ham, må jo være jeres beslutning. Men ellers må i jo sige at i ikke serverer alkohol for ham når han er hos jer - med mindre han er uden bil eller afleverer nøglerne. Ja, det burde jo ikke være nødvendigt med den slags overfor voksne mennesker - men han kan jo åbenbart ikke styre det. 

Han skulle slet ikke have lov til at køre bil.... sådan en tumpe. 

Jeg er helt enig. Jeg havde bestemt heller ikke tøvet med at ringe til politiet, hvis jeg havde været vågen da han kørte..

Anmeld

7. juli 2014

nanan78

Profilbillede for nanan78

Jeg ville starte med at invitere på en kop kaffe og fortælle, hvordan I har det med det. Formentlig vil han, udfra det du beskriver, bede jer rende og hoppe.

hvis han er en ven, ville jeg ikke ekskludere ham. Men jeg ville gøre ham opmærksom på, at hvis han kører fuld fra jer, vil du underrette politiet. Og det skal ikke være en Tom trussel.

Anmeld

7. juli 2014

Anonym trådstarter

nanan78 skriver:

Jeg ville starte med at invitere på en kop kaffe og fortælle, hvordan I har det med det. Formentlig vil han, udfra det du beskriver, bede jer rende og hoppe.

hvis han er en ven, ville jeg ikke ekskludere ham. Men jeg ville gøre ham opmærksom på, at hvis han kører fuld fra jer, vil du underrette politiet. Og det skal ikke være en Tom trussel.

Ja, det er nok en smart måde at starte ud på...
Jeg ville helt bestemt ringe til politiet. Jeg har totalt nul-tolerance overfor spirituskørsel og har ingen skrupler med, at ringe og "sladre"

Anmeld

7. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Der kom ikke nogen og hentede ham. Han kørte selv..
At jeg ikke kan tillade mig, at sige, at han ikke længere er inviteret, er jeg faktisk uenig i. Det er ikke første gang han kører når han har drukket og jeg (og de andre gæster, der også kender ham) vil ikke længere være vidner til hans vanvid.. Han kan tydeligvis ikke finde ud af, at lade bilen stå - og det må være hans problem - men han skal ikke køre sig selv ihjel på min vagt!

Well du nævner jo ikke noget om at det ikke er første gang i startindlægget. Så kan jeg bedre forstå dig. Men hans kæreste er din veninde skred du. Har du prøvet at tale med hende om det? 

Hvorfor er der ingen der tager hans nøgler når nu I ved det kan ske? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.