Min kamerat kørte bil i sin brandert!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

992 visninger
16 svar
13 synes godt om
6. juli 2014

Anonym trådstarter

I går festede vi lidt i anledning af min kærestes fødselsdag. Min kæreste og jeg gik i seng ved 3 tiden. Da vi stod op i morges, var en af gæsterne taget hjem, i stedet for at blive og sove som aftalt. Han havde drukket tæt hele aftenen og natten og var ikke bare snaldret - han var fuld! (Ikke at det på nogen måde er i orden at køre, hvis man kun har drukket lidt). Kl 7 i morges var han gået, da de andre sov, og havde taget bilen hjem. Jeg er bare SÅ gal på ham!! Jeg bliver virkelig harm over, at han overhovedet kan finde på det! Han har en kæreste og et lille barn der hjemme, der ikke skal risikere at stå alene. - og derudover er der risikoen for, at han kommer til at slå andre mennesker ihjel på vejene! Øv, hvor er det ikke i orden. Jeg har gået hele dagen og tænkt på, at jeg virkelig har lyst til at skrive til ham, og fortælle ham at det ikke er i orden - og at han fremover ikke er inviteret hos os, da vi ike vil være vidner til, at han kører i fuld tilstand! Jeg er gode veninder med hans kæreste og frygter lidt, at vi så bliver meget uvenner. Hva siger i? Er det det værd, eller skal han sejle sin egen sø?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2014

esioul

Anonym skriver:

I går festede vi lidt i anledning af min kærestes fødselsdag. Min kæreste og jeg gik i seng ved 3 tiden. Da vi stod op i morges, var en af gæsterne taget hjem, i stedet for at blive og sove som aftalt. Han havde drukket tæt hele aftenen og natten og var ikke bare snaldret - han var fuld! (Ikke at det på nogen måde er i orden at køre, hvis man kun har drukket lidt). Kl 7 i morges var han gået, da de andre sov, og havde taget bilen hjem. Jeg er bare SÅ gal på ham!! Jeg bliver virkelig harm over, at han overhovedet kan finde på det! Han har en kæreste og et lille barn der hjemme, der ikke skal risikere at stå alene. - og derudover er der risikoen for, at han kommer til at slå andre mennesker ihjel på vejene! Øv, hvor er det ikke i orden. Jeg har gået hele dagen og tænkt på, at jeg virkelig har lyst til at skrive til ham, og fortælle ham at det ikke er i orden - og at han fremover ikke er inviteret hos os, da vi ike vil være vidner til, at han kører i fuld tilstand! Jeg er gode veninder med hans kæreste og frygter lidt, at vi så bliver meget uvenner. Hva siger i? Er det det værd, eller skal han sejle sin egen sø?

Jeg ville helt klart påpege at jeg ikke synes det er ok. 

Men er du helt sikker på han selv kørte hjem og at han ikke blev hentet af en som kørte hans bil?

Anmeld

6. juli 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvorfor jeg tænker at det bør være hans kæreste der siger noget?? Det er jo hende der kommer til at gå udover, hvis det går galt. 

Er det noget han har gjort før?

Ved du 100% hvad der er sket? (ikke at jeg siger at han ikke kørte hjem.. at han er en kæmpe idiot) 

Anmeld

6. juli 2014

Christine

Anonym skriver:

Er helt enig med alt hvad du skriver!! 100% uacceptabelt at køre med alkohol i blodet.

Når det så er sagt, så ville jeg starte med en mere diplomatisk tilgang og påpege at det ikke er ok, bare sådan for at se om han så ikke godt selv kan se det. Hvis det ikke virker/han ikke tager det alvorligt, så ville jeg også nægte at lade ham komme på besøg. Medmindre han afleverer bilnøglen til jer i det sekund han beslutter sig for at drikke hver gang han er der.

Anmeld

6. juli 2014

ano14316

Anonym skriver:

Næste gang i drikker må du bare lige sige til ham at du ikke vil have at der sker han noget så han må lige aflevere nøglerne... Han er måske sådan én der ikke selv kan vurdere at han ikke kan køre bil i sin brandert..

Anmeld

7. juli 2014

Anonym trådstarter

Jeg ved, med 110% sikkerhed, at han er kørt hjem selv. (Jeg forhørte mig om, om han blev hentet). Og det er ikke første gang han gør det... Jeg har hørt om 5 andre tilfælde, hvor han er kørt i fuld tilstand..

Han spurgte igår flere gange min veninde, om hun skulle med ud og køre en tur - vi andre brød jo self ind og sagde til ham, at han ikke skulle køre nogen steder i den tilstand.
Han er udmærket klar over, hvornår han har drukket for meget til at køre. Han havde åbenbart haft en diskussion med en af de andre gæster, om det her med at køre hjem, hvortil han svarede: "det går sgu nok, politiet er alligevel ikke ude på det her tidspunkt".. Fjols altså...

Anmeld

7. juli 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jeg ved ikke hvorfor jeg tænker at det bør være hans kæreste der siger noget?? Det er jo hende der kommer til at gå udover, hvis det går galt. 

Er det noget han har gjort før?

Ved du 100% hvad der er sket? (ikke at jeg siger at han ikke kørte hjem.. at han er en kæmpe idiot) 

Ja, det er måske en god ide. Måske jeg lige skal høre hans kæreste ad, om hun er klar over, at han var fuld da han kørte hjem - og hvad hun har sagt til det..
Desværre er han sådan en type der, hvis hun siger noget til ham, har den indstilling, at hun skal blande sig uden om. Men så må resten jo være op til hende... Hmm..
Synes bare at vi herfra også bør melde ud, at det ikke er i orden. Jeg ville da aldrig kunne se min selv, eller min veninde, i øjnene igen, hvis han kørte fuld fra mit hjem og kørte sig selv ihjel..

Anmeld

7. juli 2014

klmf

Tænk hvis det var dit barn eller din mand, der blev kørt ihjel og der sad nogen, der kunne have foehindret det ved at tage nøglerne. Det gør det lettere for mig at tænke sådan, hvis jeg skal træffe en træls beslutning. Han er ikke voksen til at have det privilegie at må køre bil, sådan en uansvarlig klaphat o_O

Anmeld

7. juli 2014

Frk.S

Jeg havde bestemt ikke ladet det gå ubemærket hen. Det er bare ikke ok, og havde jeg set det havde jeg heller ikke tøvet et sekund med at ringe til politiet og anmelde ham... uanset hvor god en ven det er. Jeg har virkelig nul-tolerance på det punkt.

Om i helt skal slå hånden af ham, må jo være jeres beslutning. Men ellers må i jo sige at i ikke serverer alkohol for ham når han er hos jer - med mindre han er uden bil eller afleverer nøglerne. Ja, det burde jo ikke være nødvendigt med den slags overfor voksne mennesker - men han kan jo åbenbart ikke styre det. 

Han skulle slet ikke have lov til at køre bil.... sådan en tumpe. 

Anmeld

7. juli 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville helt klart melde ud, at det slet ik var ok at han kørte i påvirket tilstand! Jeg ville også fortælle ham, at hvis han en anden gang vælger at gøre det, så ringer i til politiet. 

Jeg er selv blevet påkørt af en spritbelist for 12 år siden,  hvilket har betydet at jeg har levet med kroniske smerter hver dag siden pga piskesmæld!

" Heldigvis" var det kun mig der kom til skade i vores bil ( vi var 4 ) Jeg håber hver dag, at kællingen og hendes fulde stedfar, har fået en seriøs meget større men grad end mig, og at de lider af migræne og ondt i hele kroppe hver dag, for så ka det da være at de ALDRIG laver sådan noget lort igen en anden gang! 

Jeg bliver seriøst så rasende hver gang, jeg høre om folk, der bare er fuldstændig ligeglade med andres liv

Syntes det er fint Hvis du melder ud, at ham ik ska drikke når han er hos jer, evt tag hans nøgler hvis i ved han ska drikke alligevel, og hvis han ik vil høre må han føle. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.