Sutteråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
bøllen skriver:

Kan ikke helt se hvad du søger råd om , men er det omkring suttestop ville jeg kikke på jeres søn's behov .

at han bruger den om natten sker der altså intet ved , ja man anbefaler at børn stopper ved 3 års alderen men nogle har altså behov længere.

så hvis han har brug for den tryghed så lad ham bruge den og begræns det som i gør

min dreng stoppede kort før han blev 4 . Han havde et realt behov , han er sensitiv . De har ofte svære ved at give slip , nye forandringer . Vi kunne mærke da han var klar og stoppede fra den ene dag til den anden

Bare sådan generelt hvad de forskellige herinde tænkte om suttestop...

og så overvejede jeg om jeg skulle sige noget i VS vedr det med at sove videre ved lurtid... for tror godt han kunne bruge at sove det stykke tid mere hver dag dernede også, fremfor at han vågner pga suttemangel og ikke sover videre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2014

Kay

Det virker i mine øjne (jeg er pædagog i en vuggestue) ikke som om han er klar til at slippe sutten...

Min egen datter der bliver 2 til august, har altid haft et ualmindeligt stort suttebehov, men her for 14 dage siden havde det taget overhånd... hun kunne intet uden sin sut

Vi valgte at fra den ene dag til den anden var sutten kun til brug når hun sover... hun har altid haft en nusseklud, og den får hun lov at beholde hele dagen

Dog bruger hun den mest til trøst, eller til at putte sin dukke med...

Det har været mega hårdt for både os og hende, men hun klare det så godt nu.. og jeg er sikker på at når hun en dag skal helt af med sutten er det smart at hun har sin nusseklud som "erstatning" 

Mit råd går derfor på at finde en "erstatning" til at skabe tryghed... jeg tænker også at han i en alder af 3 år snart er færdig med at sove til middag? Og spørgsmålet er så om det er så vigtig en "kamp"? 

Anmeld

7. juli 2014

Wampires

Kay skriver:

Det virker i mine øjne (jeg er pædagog i en vuggestue) ikke som om han er klar til at slippe sutten...

Min egen datter der bliver 2 til august, har altid haft et ualmindeligt stort suttebehov, men her for 14 dage siden havde det taget overhånd... hun kunne intet uden sin sut

Vi valgte at fra den ene dag til den anden var sutten kun til brug når hun sover... hun har altid haft en nusseklud, og den får hun lov at beholde hele dagen

Dog bruger hun den mest til trøst, eller til at putte sin dukke med...

Det har været mega hårdt for både os og hende, men hun klare det så godt nu.. og jeg er sikker på at når hun en dag skal helt af med sutten er det smart at hun har sin nusseklud som "erstatning" 

Mit råd går derfor på at finde en "erstatning" til at skabe tryghed... jeg tænker også at han i en alder af 3 år snart er færdig med at sove til middag? Og spørgsmålet er så om det er så vigtig en "kamp"? 

Han har 2 sæler og en isbjørnebamse som han også gerne vil sove med nogen gange...

har også planer om at de måske kan erstatte sutten lidt ved lurtid...

Han er meget nem at stresse og har derfor brug for lur i weekenden for at komme ned ovenpå en uge i VS...

Jeg tror ikke vi kommer uden om den lur foreløbigt...

der går max 10 min fra at jeg sætter mig hos ham til han sover... og så går der mindst 1 time førend han "vågner" og har brug for sut eller et kram og så sover han 30-60 min mere bagefter...

Anmeld

7. juli 2014

Kay

Wampires skriver:

Han har 2 sæler og en isbjørnebamse som han også gerne vil sove med nogen gange...

har også planer om at de måske kan erstatte sutten lidt ved lurtid...

Han er meget nem at stresse og har derfor brug for lur i weekenden for at komme ned ovenpå en uge i VS...

Jeg tror ikke vi kommer uden om den lur foreløbigt...

der går max 10 min fra at jeg sætter mig hos ham til han sover... og så går der mindst 1 time førend han "vågner" og har brug for sut eller et kram og så sover han 30-60 min mere bagefter...

Ja så går der jo nok lidt før luren skal afskaffes... 

Havde det været mig havde jeg nok enten sagt på må han nøjes med den time i vuggestuen. Eller lade ham havde sutten til lur der nede 

Anmeld

7. juli 2014

Wampires

Kay skriver:

Ja så går der jo nok lidt før luren skal afskaffes... 

Havde det været mig havde jeg nok enten sagt på må han nøjes med den time i vuggestuen. Eller lade ham havde sutten til lur der nede 

tør bare næsten ikke give ham sutten dernede igen..

ikke med alt det fokus der er på at jeg ikke kan finde ud af at passe på hans udvikling... 

Anmeld

7. juli 2014

Clisolka

Wampires skriver:

Jeg har også tænkt mig at vende dette med vores SP men ville gerne høre hvad I herinde også siger

Sagen er den at vores søn på snart 3 år er igang med at skulle stoppe med at bruge sut.

Dvs at vi er gået fra at han sov med den lur og nat, samt løb rundt med den til efter morgenmad om morgenen ned til at han kun må sove med den om natten.

Så han har altså aldrig haft den som sådan til rådighed hele tiden...

MEN nu har jeg så lagt mærke til at han har i løbet af sin lur en rigtig slem drøm hvor det eneste der gør han sover videre er at han lige har sutten i munden i max 10 min hvorefter jeg ligeså forsigtigt kan fiske den ud og ligge den væk igen uden problemer... Hvis jeg tager ham op eller rører ved ham vågner han rigtigt op i et skrig af den anden verden som om han bliver skræmt for livet...

Det passer sammen med den mængde tid han sover i VS så jeg tænker lidt at de måske bare tror han er vågen og færdig med at sove der og så tager ham op... specielt når vi nu har aftalt at han skal igang med ikke at bruge sutten ved lurtid...

Nu er jeg bare i tvivl om han er klar til det...

Så alle gode råd modtages med kyshånd...

Han sover på sit eget værelse ved siden af stuen og sover faktisk bedst når vi "larmer" derinde mens han sover...

Denne gang virkede det til at mareridtet gik på at han ikke ville noget og der var nogen der prøvede at skubbe ham ned eller sådan noget... 

Der virker som om han stadig har brug for trygheden 

Vi valgte at tage sutten fra Bella i februar måned - hun var 3½ år  Jeg ville godt have taget den fra hende lidt før, men hun var først klar til det nu (hun blev også storesøster i september sidste år) 

Jeg havde forberedt hende på, at hun snart skulle stoppe med at bruge sut, da hun nu var en stor pige. Jeg snakkede med hende om det i nogle uger, og en aften faldt hun i søvn uden sutten - hun fik den ikke med, og spurgte ikke om den. Dagen efter sov hun uden sutten igen. Morgenen efter sagde hun selv stop, og smed den sidste i skraldespanden. 

Vi havde lovet hende et løbehjul, når hun stoppede med at bruge sut om natten, så det fik hun  Vi hentede hende i børnehaven med det nye løbehjul 

Anmeld

7. juli 2014

Wampires

Clisolka skriver:

Der virker som om han stadig har brug for trygheden 

Vi valgte at tage sutten fra Bella i februar måned - hun var 3½ år  Jeg ville godt have taget den fra hende lidt før, men hun var først klar til det nu (hun blev også storesøster i september sidste år) 

Jeg havde forberedt hende på, at hun snart skulle stoppe med at bruge sut, da hun nu var en stor pige. Jeg snakkede med hende om det i nogle uger, og en aften faldt hun i søvn uden sutten - hun fik den ikke med, og spurgte ikke om den. Dagen efter sov hun uden sutten igen. Morgenen efter sagde hun selv stop, og smed den sidste i skraldespanden. 

Vi havde lovet hende et løbehjul, når hun stoppede med at bruge sut om natten, så det fik hun  Vi hentede hende i børnehaven med det nye løbehjul 

Vi er også igang med at snakke om at han er stor dreng nu, og at tandlægen sagde til ham at han ville få av i tænderne hvis han blev ved med at bruge sut...

tror lige han skal være lidt større førend det hele falder på plads

Anmeld

7. juli 2014

Kay

Wampires skriver:

tør bare næsten ikke give ham sutten dernede igen..

ikke med alt det fokus der er på at jeg ikke kan finde ud af at passe på hans udvikling... 

Så giv ham en af bamserne med og aftal at det er den han sover med... hvad er det med at de mener du ik kan passe hans udvikling? Send mig gerne en pb hvis det er

Anmeld

7. juli 2014

Wampires

Kay skriver:

Så giv ham en af bamserne med og aftal at det er den han sover med... hvad er det med at de mener du ik kan passe hans udvikling? Send mig gerne en pb hvis det er

Jeg har ikke lyst til at give ham en bamse med i VS da jeg er bange for den bliver væk eller ødelagt af de andre børn...

Hvis hans sæl gik i stykker ville han ikke stoppe med at græde førend om en uge...

den er virkelig ALT i hans verden når han har brug for trøst...

Anmeld

7. juli 2014

Kay

Wampires skriver:

Jeg har ikke lyst til at give ham en bamse med i VS da jeg er bange for den bliver væk eller ødelagt af de andre børn...

Hvis hans sæl gik i stykker ville han ikke stoppe med at græde førend om en uge...

den er virkelig ALT i hans verden når han har brug for trøst...

det behøver heller ik være sælen... men gå ud og find en som han kan havde der nede og som ligger på hans plads og kun bliver brugt når han sover??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.