Wampires skriver:
Jeg har også tænkt mig at vende dette med vores SP men ville gerne høre hvad I herinde også siger 
Sagen er den at vores søn på snart 3 år er igang med at skulle stoppe med at bruge sut.
Dvs at vi er gået fra at han sov med den lur og nat, samt løb rundt med den til efter morgenmad om morgenen ned til at han kun må sove med den om natten.
Så han har altså aldrig haft den som sådan til rådighed hele tiden...
MEN nu har jeg så lagt mærke til at han har i løbet af sin lur en rigtig slem drøm hvor det eneste der gør han sover videre er at han lige har sutten i munden i max 10 min hvorefter jeg ligeså forsigtigt kan fiske den ud og ligge den væk igen uden problemer... Hvis jeg tager ham op eller rører ved ham vågner han rigtigt op i et skrig af den anden verden som om han bliver skræmt for livet...
Det passer sammen med den mængde tid han sover i VS så jeg tænker lidt at de måske bare tror han er vågen og færdig med at sove der og så tager ham op... specielt når vi nu har aftalt at han skal igang med ikke at bruge sutten ved lurtid...
Nu er jeg bare i tvivl om han er klar til det...
Så alle gode råd modtages med kyshånd...
Han sover på sit eget værelse ved siden af stuen og sover faktisk bedst når vi "larmer" derinde mens han sover...
Denne gang virkede det til at mareridtet gik på at han ikke ville noget og der var nogen der prøvede at skubbe ham ned eller sådan noget... 
Der virker som om han stadig har brug for trygheden 
Vi valgte at tage sutten fra Bella i februar måned - hun var 3½ år
Jeg ville godt have taget den fra hende lidt før, men hun var først klar til det nu (hun blev også storesøster i september sidste år) 
Jeg havde forberedt hende på, at hun snart skulle stoppe med at bruge sut, da hun nu var en stor pige. Jeg snakkede med hende om det i nogle uger, og en aften faldt hun i søvn uden sutten - hun fik den ikke med, og spurgte ikke om den. Dagen efter sov hun uden sutten igen. Morgenen efter sagde hun selv stop, og smed den sidste i skraldespanden.
Vi havde lovet hende et løbehjul, når hun stoppede med at bruge sut om natten, så det fik hun
Vi hentede hende i børnehaven med det nye løbehjul