Sutteråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.535 visninger
20 svar
11 synes godt om
6. juli 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg har også tænkt mig at vende dette med vores SP men ville gerne høre hvad I herinde også siger

Sagen er den at vores søn på snart 3 år er igang med at skulle stoppe med at bruge sut.

Dvs at vi er gået fra at han sov med den lur og nat, samt løb rundt med den til efter morgenmad om morgenen ned til at han kun må sove med den om natten.

Så han har altså aldrig haft den som sådan til rådighed hele tiden...

MEN nu har jeg så lagt mærke til at han har i løbet af sin lur en rigtig slem drøm hvor det eneste der gør han sover videre er at han lige har sutten i munden i max 10 min hvorefter jeg ligeså forsigtigt kan fiske den ud og ligge den væk igen uden problemer... Hvis jeg tager ham op eller rører ved ham vågner han rigtigt op i et skrig af den anden verden som om han bliver skræmt for livet...

Det passer sammen med den mængde tid han sover i VS så jeg tænker lidt at de måske bare tror han er vågen og færdig med at sove der og så tager ham op... specielt når vi nu har aftalt at han skal igang med ikke at bruge sutten ved lurtid...

Nu er jeg bare i tvivl om han er klar til det...

Så alle gode råd modtages med kyshånd...

Han sover på sit eget værelse ved siden af stuen og sover faktisk bedst når vi "larmer" derinde mens han sover...

Denne gang virkede det til at mareridtet gik på at han ikke ville noget og der var nogen der prøvede at skubbe ham ned eller sådan noget... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2014

san

Nu skal jeg passe på hvordan jeg siger det, så det ikke kommer til At lyde forkert men et barn på snart tre år, har ikke brug for sutten, da de ikke har behov for at sutten mere, for at blive trøstet.. Så kunne man finde en bamse eller nusseklud som ham kunne bruge i stedet for?? Vi rådet forældre At fra børn var 2 år, brugte man kun sutten til at sove med og ikke andet.. Det er en hård kamp også for forældre at tage sutten fra børnene, men man skal bare stå fast.. Måske sende sutterne til julemanden eller noget andet  

Anmeld

6. juli 2014

BinaMor

uenig med overstående.

børn kan nemt have et suttebehov udover 2 års alderen/: ??

se evt denne far den kommunale tandpleje

http://www.denkommunaletandpleje.dk/?action=tander_sundhed&faglig_tekst=5

jeg mener du skal vente til det føles rigtig.

Anmeld

6. juli 2014

Tip!

Min søn brugte sut indtil han var 3,5 år... 

Vi havde været på sommerferie, og da vi kom hjem, kom han få dage efter og sagde at nu brugte han ikke sut mere.. 

Så pakkede vi dem alle sammen, og han har aldrig spurgt efter dem... Vi hængte dem på suttetræet i zoologisk have.. 

Det er meget forskelligt fra barn til barn, hvornår de ikke har behov for sut mere. 

Anmeld

6. juli 2014

B&J

vores var også næsten 4 da han kom af med sin sutte klud.

han sov ikke altid men det tid sidst men nok trykheden den var i hans hånd var nok. men så blev han syg og ville ikke sove med den. og da han blev rask spurgte han efter den 2 gange og mere var der ikke i det. men jeg tror bestemt nogle børn har mere brug for sutten eller sutte kluden ind andre og mange børn siger tit selv stop eller de er klar lige som når de skal tisse på wc. nogle gange skal  man bare hjælpe lidt til men ALDRIG give dem den igen når man er stoppet så må man tage kampen op

Anmeld

6. juli 2014

bøllen

san skriver:

Nu skal jeg passe på hvordan jeg siger det, så det ikke kommer til At lyde forkert men et barn på snart tre år, har ikke brug for sutten, da de ikke har behov for at sutten mere, for at blive trøstet.. Så kunne man finde en bamse eller nusseklud som ham kunne bruge i stedet for?? Vi rådet forældre At fra børn var 2 år, brugte man kun sutten til at sove med og ikke andet.. Det er en hård kamp også for forældre at tage sutten fra børnene, men man skal bare stå fast.. Måske sende sutterne til julemanden eller noget andet  

Er bestemt ikke enig. Der er forskel på børn, vores var næsten 4 og han havde et realt behov. Som vi valgte at lytte til.

Anmeld

6. juli 2014

bøllen

B&J skriver:

vores var også næsten 4 da han kom af med sin sutte klud.

han sov ikke altid men det tid sidst men nok trykheden den var i hans hånd var nok. men så blev han syg og ville ikke sove med den. og da han blev rask spurgte han efter den 2 gange og mere var der ikke i det. men jeg tror bestemt nogle børn har mere brug for sutten eller sutte kluden ind andre og mange børn siger tit selv stop eller de er klar lige som når de skal tisse på wc. nogle gange skal  man bare hjælpe lidt til men ALDRIG give dem den igen når man er stoppet så må man tage kampen op

Altså min den store på 13 ligger stadigvæk med sin nuser . En lille bamse han fik som spæd ikke om der er mere pels tilbage men Gud forbyde den hund bliver væk . Hvis børn har brug for trygheden så lad dem dog 

Anmeld

6. juli 2014

B&J

bøllen skriver:

Altså min den store på 13 ligger stadigvæk med sin nuser . En lille bamse han fik som spæd ikke om der er mere pels tilbage men Gud forbyde den hund bliver væk . Hvis børn har brug for trygheden så lad dem dog 

NEMLIG, lad dem dog det sker der jo ingen ting ved, det er trykhed og hvis man har behov for det jamen så skal man da det, jeg havde da også en bamse efter jeg smed sutten det er jo også en trykhed men havde den ikke i munden men den sov jeg da altid med og det var ikke forbud

Anmeld

6. juli 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
san skriver:

Du har ikke helt læst det jeg skriver

han har ALTID kun haft den når han skulle sove...

Han kan IKKE nøjes med andet da han ikke vil have noget hos sig i sengen når han sover og hvad forskel er der på at han sutter på en klud eller en sut???

Tandlægen siger at det bare er generelt det at de sutter der giver skæve tænder... men at tommelfingeren (som ville være hans næste valg) er endnu værre end en sut...

Anmeld

6. juli 2014

bøllen

Wampires skriver:

Du har ikke helt læst det jeg skriver

han har ALTID kun haft den når han skulle sove...

Han kan IKKE nøjes med andet da han ikke vil have noget hos sig i sengen når han sover og hvad forskel er der på at han sutter på en klud eller en sut???

Tandlægen siger at det bare er generelt det at de sutter der giver skæve tænder... men at tommelfingeren (som ville være hans næste valg) er endnu værre end en sut...

Kan ikke helt se hvad du søger råd om , men er det omkring suttestop ville jeg kikke på jeres søn's behov .

at han bruger den om natten sker der altså intet ved , ja man anbefaler at børn stopper ved 3 års alderen men nogle har altså behov længere.

så hvis han har brug for den tryghed så lad ham bruge den og begræns det som i gør

min dreng stoppede kort før han blev 4 . Han havde et realt behov , han er sensitiv . De har ofte svære ved at give slip , nye forandringer . Vi kunne mærke da han var klar og stoppede fra den ene dag til den anden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.