Tullemusen787 skriver:
Ja og det tror jeg også det vil blive. Er så bange for at få den samme følelse af at svigte de to andre.
Hvordan sov den lille nye? Hvilke situationer var svære for dig? Var det om natten eller var det om dagen når den store på 2,5 år kom hjem fra vuggestue/dagpleje (søskendejalousi?).
Jeg tænker at du aldrig har fortrudt din beslutning, men hvad gjorde at du valgte at beholde det og havde du netværk til at hjælpe dig?
Min datter er nu et år, og sover stadig ikke igennem
Det værste har faktisk været min store drengs jalousi, han plejede at være et nemt og velopdragent barn, men da lillesøster kom udviklede han sig til et monster. Når jeg gav den lille opmærksomhed, begyndte han straks at skabe sig.
De sværeste situationer har været at få dem puttet, når jeg endelig havde fået min datter til, at sove. Lå min søn og kaldte på mig, så den lille vågnede. Og når min datter græd om natten vækkede hun min søn, der så også fik forstyrret sin nattesøvn.
Weekender har især været hårde, fordi de skulle sove til middag på skift, od det er meget svært, at få en to-årig til at være stille flere timer i træk, når den lille sover og omvendt. Og en hel dag med to børn er bare hård, når man har fået en forstyrret nat, og den lille er vågnet kl 05. Der kan man bare godt mærke, at man havde brug for en, der lige kunne gå en tur med dem, så man kunne få en lille pause.
Børnenes far har haft den store et par gange om ugen, men er først begyndt at hjælpe med den lille nu. Men har stort set været helt alene om det.
Men nu er min datter blevet et år, og det går lidt nemmere, efter at hun har lært at gå. Og de to er begyndt at sætte lidt pris på hinanden og er begyndt at lege lidt sammen, ved det hele bliver meget lettere ,når de bliver ældre
. Men det første år var godt nok et helvede må jeg være ærlig og sige.