Jeg er gravid i femte måned med et planlagt barn, vi har været sammen i næsten tre år og her den sidste måneds tid - halvanden har min mand og jeg virkelig diskuteret meget. Vi har altid haft et meget "passioneret" forhold, hvor følelserne indimellem er gået højt. Men efter vi er flyttet i hus sammen og efter jeg er blevet gravid, er der kommet lidt mere ro på. Før hen handlede vores skænderier tit om jalousi, men vi har begge (mere eller mindre) lært, at vi godt kan stole på hinanden.
Men i takt med at mine hormoner kører op og ned, er jeg meget træt og har tit virkelig ondt i ryggen. Så det er meget begrænset hvad jeg orker, når jeg først kommer hjem fra arbejde. Og tit er jeg måske i lidt dårligt humør pga konstante smerter. Min kæreste er meget aktiv, har hårdt fysisk arbejde og træner to timer hver eneste dag. Så på det punkt, er vi to vidt forskellige steder lige nu. Plejer selv at løbe og cykle meget, men jeg kan ikke holde til det med maven.
Jeg elsker ham højere end noget andet i hele verden og ved, at han elsker mig. Er absolut ikke interesseret i at vi skal gå hver sin vej, jeg er bare ude på at få nogle gode råd til at håndtere vores situation.
Her på det sidste, er vi begyndt at skændes rigtig meget. Tit ender det med, at den ene af os nærmest er ved at flytte.
Han mener, at jeg snerrer af ham og kommer med dumme kommentarer til alt, han siger. Jeg føler, at han angriber mig hele tiden og bliver sur på mig uanset hvad... Ligegyldigt hvad jeg så siger eller gør, så er det forkert. Føler mig virkelig utilstrækkelig! Men jeg føler også, at jeg gør mit bedste. Det er som om det bare ikke er godt nok.. 
Jeg elsker ham rigtig rigtig højt, men det her står efterhånden på dagligt og jeg kan ikke holde til, at enten han eller jeg selv står med det ene ben ude af døren hver anden dag! Det er alt for hårdt og jeg synes ærlig talt, at jeg har bekymringer nok i forvejen med at bære rundt på vores lille guldklump... 
Har forsøgt at tale med ham, men føler bare han slår det hen.. Og så er det det samme igen dagen efter..