Update på hundesitter i problemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2014

Aabye

Christine skriver:

Tak for dit svar! Det vil jeg tage til efterretning 

Det er helt sikkert ikke alle der er ansvarlige hundeejere ligesom du er, eller også så forstår folk bare ikke at det er en opgave at lære den at være til og at den ikke kun et nuttet krammedyr.

Jeg synes i hvert fald at det er værd at tænke over..  
Men det er tit det der er problemet med folk der anskaffer sig et dyr: de har ikke sat sig ind i hvad det vil sige.. 

Man set det jo rigtig tit med små hunde der bliver brugt som en slags accessory.. Eller børne familier der vil have hund, bare fordi.. De glemmer lidt at det er et levende væsen. Og tit, især med hunde, anskaffer folk sig en labrador eller en golden retriever fordi "den er en nem race".. Og ja det er den.. Men det er stadig jagthunde, og de har stadig brug for mental stimulering for at fungere.. Og de skal stadig lære tingene, især "alene hjemme" træningen er vigtig.. 

Bliver SÅ sur når folk anskaffer sig en lille hvalp/unghund/voksen hund, og så dagen efter tager på arbejde fuld tid.. 

Min nabo gjorde det med en 10 årig gammel hund.. Og staklen sidder og hyler og gør fra de går om morgenen til de kommer hjem igen om aftenen. Undskyldningen var: "vi har ikke tid.. Desuden kender vi hunden da vi har fået den af min mor".. 
Og det er jo til kæmpe stor gene for både mig, og de andre beboere - for der er jo INGEN der gider høre på en hund der hyler og gør i 8 timer dagligt.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2014

Troldemommi

Nu er hunden faldet rimeligt til den ligger ihvertfald og snorker ved siden af min seng, vores kat er ude og vil ikke ind, godt vejret ikke er frygteligt, men savner nu min misser, håber snart hun kommer ind igen.

Jeg overvejer stadig om det er nødvendigt at kontakte familien, jeg vil ikke sende hunden på pension, kan ikke lide sådanne steder, jeg håber vi kan klare den her pludselig opståede opgave vi har taget til os.

Vi har lavet en snor anretning ude i haven så den kan komme på græs, det giver ro og så får den nok lidt rigelig med små hundehapsere fra min datters hånd, det syntes hun er sjovt.

Min mand er så småt ved at tø op, han syntes jo også hun er sød, han er bare ikke et hundemenneske og er bange for at hun vil bide ungerne.

Monica

Anmeld

5. juli 2014

EAF

Troldemommi skriver:

Nu er hunden faldet rimeligt til den ligger ihvertfald og snorker ved siden af min seng, vores kat er ude og vil ikke ind, godt vejret ikke er frygteligt, men savner nu min misser, håber snart hun kommer ind igen.

Jeg overvejer stadig om det er nødvendigt at kontakte familien, jeg vil ikke sende hunden på pension, kan ikke lide sådanne steder, jeg håber vi kan klare den her pludselig opståede opgave vi har taget til os.

Vi har lavet en snor anretning ude i haven så den kan komme på græs, det giver ro og så får den nok lidt rigelig med små hundehapsere fra min datters hånd, det syntes hun er sjovt.

Min mand er så småt ved at tø op, han syntes jo også hun er sød, han er bare ikke et hundemenneske og er bange for at hun vil bide ungerne.

Monica

Lad endelig ikke barnet være alene med hunden. Situationer som ikke er blevet læst rigtigt kan udvikle sig grufuldt uanset hvad man fornemmer. Har ikke lige fået forhistorien, men sikke en opgave I har påtaget jer - læser det som en lidt halvtvungen situation. 

Anmeld

5. juli 2014

Troldemommi

SummaSummarum skriver:

Lad endelig ikke barnet være alene med hunden. Situationer som ikke er blevet læst rigtigt kan udvikle sig grufuldt uanset hvad man fornemmer. Har ikke lige fået forhistorien, men sikke en opgave I har påtaget jer - læser det som en lidt halvtvungen situation. 

Vi lader ikke ungerne være alene med en hund som ingen af os kender særlig godt, men det virker nu til at den vældig godt kan lide børn, man kan godt sige opgaven er halvtvungen men håber bare vi kan gøre det godt nok hun er jo en sød hund, hun passer bare ikke specielt godt ind i vores sommerferie, vi tager en dag ad gangen

Monica

Anmeld

5. juli 2014

Billemyre

Rigtig dejligt, at I har taget hunden hjem til jer

Jeg ville, som ejer, altid gerne blive gjort opmærksom på, hvis noget i situationen derhjemme ændrede sig. Uanset om jeg kunne gøre noget ved det eller ej.
Så hvis jeg var dig, ville jeg ringe til familien og fortælle hvordan det stod til; At hunden gøede voldsomt og at der havde været klager fra naboerne, så nu havde I taget den med hjem.
Jeg synes, familien skal have mulighed for at finde den løsning, som de har det bedst med.
Jeg tror, de bliver glade for jeres initiativ og de vil sikkert helst have det på den måde, men bare for at være sikre på, at de er med på den nye plan

Anmeld

5. juli 2014

Troldemommi

Billemyre skriver:

Rigtig dejligt, at I har taget hunden hjem til jer

Jeg ville, som ejer, altid gerne blive gjort opmærksom på, hvis noget i situationen derhjemme ændrede sig. Uanset om jeg kunne gøre noget ved det eller ej.
Så hvis jeg var dig, ville jeg ringe til familien og fortælle hvordan det stod til; At hunden gøede voldsomt og at der havde været klager fra naboerne, så nu havde I taget den med hjem.
Jeg synes, familien skal have mulighed for at finde den løsning, som de har det bedst med.
Jeg tror, de bliver glade for jeres initiativ og de vil sikkert helst have det på den måde, men bare for at være sikre på, at de er med på den nye plan

Jeg har faktisk lige skrevet til dem på facebook og fortalt hvordan det står til, men jeg tror de er ovenud tilfredse med at hun bor hos os, det håber jeg da, vil da helst at de sætter pris på den indsats vi gør for dem.

Monica

Anmeld

5. juli 2014

Billemyre

Troldemommi skriver:

Jeg har faktisk lige skrevet til dem på facebook og fortalt hvordan det står til, men jeg tror de er ovenud tilfredse med at hun bor hos os, det håber jeg da, vil da helst at de sætter pris på den indsats vi gør for dem.

Monica

Det er jeg også sikker på - alt andet ville være mærkeligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.