Update på hundesitter i problemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.745 visninger
16 svar
31 synes godt om
4. juli 2014

Troldemommi

Så er hun flyttet midlertidigt hjem til os

Min mand er ikke så glad for det, min datter elsker det og jeg ja jeg håber bare det bedste og frygter det værste.

Har hentet hendes sovekasse, skåle, snor, godbidder,

Men nu ligger hun da endelig og slapper af efter at have snuset en hel masse til alting

Håber vi kan klare det

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2014

Christine

Troldemommi skriver:

Min mand er ikke så glad for det, min datter elsker det og jeg ja jeg håber bare det bedste og frygter det værste.

Men nu ligger hun da endelig og slapper af efter at have snuset en hel masse til alting

Håber vi kan klare det

Monica

Øv hvor er det træls for jer 

Jeg håber hundeejer forstår at vedkommende ikke bare kan rejse fra sit ansvar en anden gang.

Og så håber jeg at jeres kat er ok - og at din mand bliver det. Må indrømme at jeg ikke gad have en hund boende, men kan godt forstå du føler dig tvunget til det.

Anmeld

4. juli 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jayy nåede lige at skrive i den anden tråd. Er glad for at du fik løst problemet. Vh stine

Anmeld

4. juli 2014

Troldemommi

Christine skriver:

Jeg håber hundeejer forstår at vedkommende ikke bare kan rejse fra sit ansvar en anden gang.

Og så håber jeg at jeres kat er ok - og at din mand bliver det. Må indrømme at jeg ikke gad have en hund boende, men kan godt forstå du føler dig tvunget til det.

Jeg føler mig bundet på hænder og fødder, men håber vores lille perlemis kommer over det, vi prøver at adskille dem bedst muligt

Monica

Anmeld

4. juli 2014

IT-nørd

Troldemommi skriver:

Håber vi kan klare det

Monica

Det er en fantastisk beslutning, hatten af for det!

Det er hundens ejere som skal have kritik, ikke dig, som er en hundesitter. 

dejligt hunden slapper af nu, det tyder på der er ro. I må gerne være meget bestemte over det med katten. Hunden skal have et bestemt "Nej" hvis den viser tænder overfor katten. Men katten vil garanteret holde afstand. 

Anmeld

4. juli 2014

Dot D

Christine skriver:

Uha, der er jeg måske lidt uenig i din udtalelse...

Jeg synes ikke, at de er uansvarlige, de har sørget for, at der er en hundesitter, mens de er afsted. Hunden er sandsynligvis alene hjemme til dagligt grundet ejernes arbejde og derfor vant til alenetid

De har måske aldrig selv haft problemer med gøen om natten, og derfor har de ikke tænkt den tanke. Så løbe fra deres ansvar synes jeg altså ikke, de har gjort... 

Du må gerne have din mening, jeg er bare lige af en anden, så ikke hårdt ment på nogen måde... 

Anmeld

4. juli 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Fedt, at hører, at I fandt en løsning - håber hund og kat ikke farer i flinten på hinanden

Anmeld

4. juli 2014

Christine

Dot D skriver:

Uha, der er jeg måske lidt uenig i din udtalelse...

Jeg synes ikke, at de er uansvarlige, de har sørget for, at der er en hundesitter, mens de er afsted. Hunden er sandsynligvis alene hjemme til dagligt grundet ejernes arbejde og derfor vant til alenetid

De har måske aldrig selv haft problemer med gøen om natten, og derfor har de ikke tænkt den tanke. Så løbe fra deres ansvar synes jeg altså ikke, de har gjort... 

Du må gerne have din mening, jeg er bare lige af en anden, så ikke hårdt ment på nogen måde... 

Jeg synes ikke man bare kan rejse fra en hund. Det er mit indtryk at selv når hundeejere bare er på arbejde, så gør hunde altså helt vildt. Så det er bare min fordom at de færreste hunde kunne holde ud at være alene i længere tid 

Men din mening kan jo lige så godt gælde for en masse andre hunde.

Synes i hvert fald det er en ret stor opgave at passe hund for andre, så jeg kunne ikke selv finde på at bede andre om det i så lang tid. Og omvendt ville jeg nok heller ikke sige ja til at gøre det for andre 

Anmeld

4. juli 2014

Aabye

Jeg synes ikke man bare kan rejse fra en hund. Det er mit indtryk at selv når hundeejere bare er på arbejde, så gør hunde altså helt vildt. Så det er bare min fordom at de færreste hunde kunne holde ud at være alene i længere tid 

Men din mening kan jo lige så godt gælde for en masse andre hunde.

Synes i hvert fald det er en ret stor opgave at passe hund for andre, så jeg kunne ikke selv finde på at bede andre om det i så lang tid. Og omvendt ville jeg nok heller ikke sige ja til at gøre det for andre 

Hvis hunden gør når den er alene hjemme, er det fordi den 1: keder sig.
2: ikke har lært at være alene hjemme - og derfor er frustreret.
3: ikke er aktiveret nok, og faldet til to igen, inden ejerne er gået fra den.

Jeg har haft hund i 6 år. Hun gør ALDRIG, heller ikke når vi ikke er hjemme.. 
Kender kun 1 der har hund der ter sig når den er alene, og det er naboens hund.. 

Man kan sagtens rejse fra en hund, men jeg mener så også at der bør bo en ved hunden, at den bliver sendt på ferie hos nogen den kender godt, eller alternativt at den bliver sendt i pension imens man er på ferie.. 

Man kan ikke tro at man er bundet på hænder og fødder fordi man får hund. På samme måde som man ikke er bundet på hænder og fødder når man får børn. Der er bare nogle andre spille regler. 

Næsten alle hunde (der er selvfølgelig undtagelser) kan lære at være alene hjemme i 8 timer dagligt, hvis bare man gider at træne det med den. 
Derfor starter man alene hjemme træning fra den dag man får hvalpen hjem. Man starter med at gå fra den i få sekunder, og øger så tiden. Det tager omkring 3 uger - min egen kunne være alene hjemme i 8 timer efter en uge.. 

Man skal også have en vel stimuleret hund, som kan finde ro i sig selv når man ikke er der.. Det er en fin balance gang. Men som hovedregel kan alle hunde være alene hjemme hvis man gider bruge tid på det. 

Til TS: 
Det er rigtig fint at du har taget hunden og katten hjem.. Lad endelig katten sætte sig i "respekt" over for hunden. Det skal selvfølgelig ikke tage totalt overhånd. Men der sker ikke noget ved at katten hvæser, og knurre af hunden. 
Der gik 4 uger før mine katte accepterede at der var en hund her.. De satte sig i respekt fra dag et. 

Anmeld

4. juli 2014

Christine

Aabye skriver:

Hvis hunden gør når den er alene hjemme, er det fordi den 1: keder sig.
2: ikke har lært at være alene hjemme - og derfor er frustreret.
3: ikke er aktiveret nok, og faldet til to igen, inden ejerne er gået fra den.

Jeg har haft hund i 6 år. Hun gør ALDRIG, heller ikke når vi ikke er hjemme.. 
Kender kun 1 der har hund der ter sig når den er alene, og det er naboens hund.. 

Man kan sagtens rejse fra en hund, men jeg mener så også at der bør bo en ved hunden, at den bliver sendt på ferie hos nogen den kender godt, eller alternativt at den bliver sendt i pension imens man er på ferie.. 

Man kan ikke tro at man er bundet på hænder og fødder fordi man får hund. På samme måde som man ikke er bundet på hænder og fødder når man får børn. Der er bare nogle andre spille regler. 

Næsten alle hunde (der er selvfølgelig undtagelser) kan lære at være alene hjemme i 8 timer dagligt, hvis bare man gider at træne det med den. 
Derfor starter man alene hjemme træning fra den dag man får hvalpen hjem. Man starter med at gå fra den i få sekunder, og øger så tiden. Det tager omkring 3 uger - min egen kunne være alene hjemme i 8 timer efter en uge.. 

Man skal også have en vel stimuleret hund, som kan finde ro i sig selv når man ikke er der.. Det er en fin balance gang. Men som hovedregel kan alle hunde være alene hjemme hvis man gider bruge tid på det. 

Til TS: 
Det er rigtig fint at du har taget hunden og katten hjem.. Lad endelig katten sætte sig i "respekt" over for hunden. Det skal selvfølgelig ikke tage totalt overhånd. Men der sker ikke noget ved at katten hvæser, og knurre af hunden. 
Der gik 4 uger før mine katte accepterede at der var en hund her.. De satte sig i respekt fra dag et. 

Tak for dit svar! Det vil jeg tage til efterretning 

Det er helt sikkert ikke alle der er ansvarlige hundeejere ligesom du er, eller også så forstår folk bare ikke at det er en opgave at lære den at være til og at den ikke kun et nuttet krammedyr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.