hvor går din grænse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2014

Kay

melila skriver:

Sikke en ubehagelig situation at stå i, når det er ens naboer. Det må da også være pinligt for dem at skulle se jer i øjnene. Hvis de skændes højlydt så ville jeg ikke gøre noget, men så snart du høre det bliver fysisk, så ville jeg ringe..

Ja tror også det var det der ramte min grænse... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2014

Christine

Kay skriver:

Ja det var en meget ubehageligt oplevelse, og vi havde svært ved at falde i søvn bag efter, vi bad også om at være anonym som anmelder, da vi jo skal bo ved siden af dem Fortsat... har snakket med deres nabo på den anden side de ældre dame der var meget skræmt over situationen... 

Ved ikke om det får konsekvenser... har i altfald fortalt vores ejendomsadministrator om hvad der er sket

I har helt sikkert gjort hvad i kan. Jeg håber for jer at han flytter.. og for konen at hun tager sig sammen til at gå fra ham.

Anmeld

4. juli 2014

CaWi

Nu ved jeg ikke om i og naboen bor til leje. Eller ville jeg klage til udlejer.
Jeg havde engang en overbo, som var alkoholiker. Det var hendes kæreste også. Og hver weekend skændtes de højlydt, og smed rundt med diverse ting.
Da jeg en morgen kom ud og så der var smidt service ud på gaden (som de i øvrigt aldrig fjernede) havde jeg fået nok.
Skrev et brev til boligselskabet, hvor jeg fortalte hvordan stod til, og at nu måtte det være nok.
Efter det, hørte jeg dem ikke skændes mere, og to mdr senere var hun flyttet.

Anmeld

4. juli 2014

Clisolka

Kay skriver:

Vi bor i et rækkehus og har et godt forhold til vores naboer. På den ene side en enlig mor med en pige på vores datters alder og på den anden et par jeg Vil skyde til at være i 60'erne... hvor manden drikker og ryger hash hver dag, men han er som regel stille og rolig... kvinden har dog betroet mig at han et par gange har slået hende, men at hun slår igen... 

Et par gange om året kan vi høre dem skændes højlydt, selvom vi normalt ikke høre noget igennem vægene... 

En af de gange var så i nat... der blev råbt og skreget og smækket med døre osv... Elna vågnede et par gange, men er let at få til at sove igen...

Men så lå vi jo mg kunne høre en masse og snakkede om hvornår det er så slemt at man ringer til politiet?

Hvor går jeres grænse før i ringer?

Skal nok komme med en opfølgning på hvad vi gjorde

Uh jeg syntes det er meget ubehageligt at kunne høre sådan noget  Når jeg kan høre det bliver fysisk vold, så holder jeg mig ikke tilbage med at ringe. Jeg har selv været i 2 voldelige forhold..  

Jeg havde nogle tidligere overboere som i den grad skændtes meget... Når børnene var lagt i seng, kunne jeg tydeligt høre hvordan forældrene stod og råbte og skreg af hinanden, og det var ret tit - og et voldligt forhold. En dag ringede jeg - det var kort før de flyttede... 

De havde råbt og skreget, smækket med døre - jeg kunne høre hvordan han slæbte hende igennem hele lejligheden, hvor hendes negle kradsede mod gulvet. Jeg sov ikke godt den nat! 

Anmeld

4. juli 2014

Anonymo

Kay skriver:

Vi bor i et rækkehus og har et godt forhold til vores naboer. På den ene side en enlig mor med en pige på vores datters alder og på den anden et par jeg Vil skyde til at være i 60'erne... hvor manden drikker og ryger hash hver dag, men han er som regel stille og rolig... kvinden har dog betroet mig at han et par gange har slået hende, men at hun slår igen... 

Et par gange om året kan vi høre dem skændes højlydt, selvom vi normalt ikke høre noget igennem vægene... 

En af de gange var så i nat... der blev råbt og skreget og smækket med døre osv... Elna vågnede et par gange, men er let at få til at sove igen...

Men så lå vi jo mg kunne høre en masse og snakkede om hvornår det er så slemt at man ringer til politiet?

Jeg havde nok ringet da jeg hørte det voldsomme skænderi og jeg vidste de slog hinanden 

Anmeld

4. juli 2014

modesty

Jeg ville nok høre/se bevis for at skænderiet havde udviklet sig voldeligt før jeg ville ringe til politiet. Jeg ville IKKE ringe fordi der blev råbt og smækket med døre. Synes at folk har ret til deres privatliv, også selvom det indbefatter højtrøstede skænderier.

EDIT: Så lige dit svar. Ja, det er nok også nogenlunde dér min grænse går, når du kan høre at det er ved at udvikle og voldeligt og du ved at det har været voldeligt før.

Anmeld

4. juli 2014

Kay

Christine skriver:

I har helt sikkert gjort hvad i kan. Jeg håber for jer at han flytter.. og for konen at hun tager sig sammen til at gå fra ham.

Det tvivler jeg på, de har levet sammen på den måde i mere end 10 år

Anmeld

4. juli 2014

Kay

CAWI skriver:

Nu ved jeg ikke om i og naboen bor til leje. Eller ville jeg klage til udlejer.
Jeg havde engang en overbo, som var alkoholiker. Det var hendes kæreste også. Og hver weekend skændtes de højlydt, og smed rundt med diverse ting.
Da jeg en morgen kom ud og så der var smidt service ud på gaden (som de i øvrigt aldrig fjernede) havde jeg fået nok.
Skrev et brev til boligselskabet, hvor jeg fortalte hvordan stod til, og at nu måtte det være nok.
Efter det, hørte jeg dem ikke skændes mere, og to mdr senere var hun flyttet.

Ja jeg ved at der er blevet klaget over dem mange gange men boligselskabet gør intet. Jo konflikt råd og det er så det... De har boet her i mange år og det har altid været sådan

Anmeld

4. juli 2014

Kay

Clisolka skriver:

Uh jeg syntes det er meget ubehageligt at kunne høre sådan noget  Når jeg kan høre det bliver fysisk vold, så holder jeg mig ikke tilbage med at ringe. Jeg har selv været i 2 voldelige forhold..  

Jeg havde nogle tidligere overboere som i den grad skændtes meget... Når børnene var lagt i seng, kunne jeg tydeligt høre hvordan forældrene stod og råbte og skreg af hinanden, og det var ret tit - og et voldligt forhold. En dag ringede jeg - det var kort før de flyttede... 

De havde råbt og skreget, smækket med døre - jeg kunne høre hvordan han slæbte hende igennem hele lejligheden, hvor hendes negle kradsede mod gulvet. Jeg sov ikke godt den nat! 

Øv det lyder godt nok også ubehageligt

Anmeld

4. juli 2014

RosSofi

Altså jeg tænker, at man bør ringe til politiet, hvis man tror, at et andet menneske er i fare, som i hvis slagsmålet lyder til at være fysisk eller hvad man siger. Ellers tænker jeg, at mit barn bestemt ikke ville fortjene at blive vækket om natten af hidsige og voldelige skænderier, så det er vist yderligere en grund til at ringe til politiet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.