hvor går din grænse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.458 visninger
21 svar
9 synes godt om
4. juli 2014

Kay

Vi bor i et rækkehus og har et godt forhold til vores naboer. På den ene side en enlig mor med en pige på vores datters alder og på den anden et par jeg Vil skyde til at være i 60'erne... hvor manden drikker og ryger hash hver dag, men han er som regel stille og rolig... kvinden har dog betroet mig at han et par gange har slået hende, men at hun slår igen... 

Et par gange om året kan vi høre dem skændes højlydt, selvom vi normalt ikke høre noget igennem vægene... 

En af de gange var så i nat... der blev råbt og skreget og smækket med døre osv... Elna vågnede et par gange, men er let at få til at sove igen...

Men så lå vi jo mg kunne høre en masse og snakkede om hvornår det er så slemt at man ringer til politiet?

Hvor går jeres grænse før i ringer?

Skal nok komme med en opfølgning på hvad vi gjorde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2014

FruK

Jeg har ringet en gang, da mine naboer var oppe at skændes/slås. Konen skreg meget højt, og det lød som om de smed med møblerne.

De spurgte om der var nogen, der var kommet til skade. Det var der ikke (endnu), så vidt jeg vidste. Så fik jeg at vide, at jeg kunne ringe igen, når der var nogen, der var kommet til skade - hvilket jeg jo ikke kunne se, jeg kunne bare høre dem. 

Heldigvis er det ikke relevant hvor jeg bor nu - men jeg ville nok ringe, hvis det var noget der ofte generede os, eller hvis jeg frygtede at nogen kom til skade. Om der så kommer noget ud af at ringe, er nok en anden snak.

Anmeld

4. juli 2014

Christine

Kay skriver:

Vi bor i et rækkehus og har et godt forhold til vores naboer. På den ene side en enlig mor med en pige på vores datters alder og på den anden et par jeg Vil skyde til at være i 60'erne... hvor manden drikker og ryger hash hver dag, men han er som regel stille og rolig... kvinden har dog betroet mig at han et par gange har slået hende, men at hun slår igen... 

Et par gange om året kan vi høre dem skændes højlydt, selvom vi normalt ikke høre noget igennem vægene... 

En af de gange var så i nat... der blev råbt og skreget og smækket med døre osv... Elna vågnede et par gange, men er let at få til at sove igen...

Men så lå vi jo mg kunne høre en masse og snakkede om hvornår det er så slemt at man ringer til politiet?

Åh det ved jeg ikke.. det kommer også an på hvor godt man synes man kender dem? 

Men hvis jeg vidste at manden var misbruger, så ville jeg nok blive bekymret relativt hurtigt og jeg ville ringe til politiet hvis jeg blev bekymret (eller meget generet af larmen) 

Anmeld

4. juli 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kay skriver:

Jeg har ringet en enkelt gang vedrørende vores tidligere "bag-genboer", mor, far og to teenagesønner. Der blev råbt og skreget og grædt og truet i timevis, og sønnerne var involveret - som dem, der blev svinet til og truet. Politiet bad mig ringe tilbage, hvis det fortsatte. Det gjorde det, men jeg må indrømme, at jeg gav op. Det havde jo stået på i timevis allerede, da jeg ringede. 

Dette skete adskillige gange om året i flere år, begge forældre var alkoholikere, og da sønnerne efterhånden blev over 18 og i princippet kunne flytte, gjorde vi ingenting. Jeg har det stadig skidt med, at vi ikke underrettede kommunen, mens drengene var under 18 - vi slog det hen med, at vi vidste, kommunen allerede var ind over. Det ligner mig ikke at være så konfliktsky,og jeg er ikke stolt af det. 

Jeg ved ikke, hvor grænsen går - ved mistanke om vold mener jeg bestemt, man skal reagere. 

Anmeld

4. juli 2014

Kay

Christine skriver:

Åh det ved jeg ikke.. det kommer også an på hvor godt man synes man kender dem? 

Men hvis jeg vidste at manden var misbruger, så ville jeg nok blive bekymret relativt hurtigt og jeg ville ringe til politiet hvis jeg blev bekymret (eller meget generet af larmen) 

Altså vi kender dem så godt at konen nogen gange har betroet sig til mig at han slår og hun har fortalt om hendes liv der har været ret hårdt... hun fortæller også at hun slår igen... og mm hvor meget han drikker

Anmeld

4. juli 2014

Christine

Kay skriver:

Altså vi kender dem så godt at konen nogen gange har betroet sig til mig at han slår og hun har fortalt om hendes liv der har været ret hårdt... hun fortæller også at hun slår igen... og mm hvor meget han drikker

Nu ved jeg jo ikke om i ringede til politiet, men synes ikke det er at overreagere hvis i gjorde 

Anmeld

4. juli 2014

Kay

Christine skriver:

Nu ved jeg jo ikke om i ringede til politiet, men synes ikke det er at overreagere hvis i gjorde 

Vi lå og lyttede og tænkte og da jeg så høre hende råbe "du rør mig ikke... du rør mig ikke!!" Og bag efter skrige, der ringede jeg og 5 min efter holdte politiet her... kan se her til morgen at deres indgangsparti er helt hærget, smadre krukker og en meget ridset dør og blomster jord over et hele 

Med politiet sørgede for at hun fik nogle ting og kørte hende hjem til en veninde...

Anmeld

4. juli 2014

Christine

Kay skriver:

Vi lå og lyttede og tænkte og da jeg så høre hende råbe "du rør mig ikke... du rør mig ikke!!" Og bag efter skrige, der ringede jeg og 5 min efter holdte politiet her... kan se her til morgen at deres indgangsparti er helt hærget, smadre krukker og en meget ridset dør og blomster jord over et hele 

Med politiet sørgede for at hun fik nogle ting og kørte hende hjem til en veninde...

Pyyyyh! Det var godt at det endte godt! Men det lyder helt vildt skræmmende. Jeg håber i er ok? Jeg ville godt nok være rystet  

Øv for en dum mand. Er der nogen chance for at han bliver smidt ud hvis han har hærget boligen?

Men godt at høre at politiet tog det seriøst.

Anmeld

4. juli 2014

melila

Kay skriver:

Sikke en ubehagelig situation at stå i, når det er ens naboer. Det må da også være pinligt for dem at skulle se jer i øjnene. Hvis de skændes højlydt så ville jeg ikke gøre noget, men så snart du høre det bliver fysisk, så ville jeg ringe..

Anmeld

4. juli 2014

Kay

Christine skriver:

Pyyyyh! Det var godt at det endte godt! Men det lyder helt vildt skræmmende. Jeg håber i er ok? Jeg ville godt nok være rystet  

Øv for en dum mand. Er der nogen chance for at han bliver smidt ud hvis han har hærget boligen?

Men godt at høre at politiet tog det seriøst.

Ja det var en meget ubehageligt oplevelse, og vi havde svært ved at falde i søvn bag efter, vi bad også om at være anonym som anmelder, da vi jo skal bo ved siden af dem Fortsat... har snakket med deres nabo på den anden side de ældre dame der var meget skræmt over situationen... 

Ved ikke om det får konsekvenser... har i altfald fortalt vores ejendomsadministrator om hvad der er sket

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.