Til gynækolog med eller uden kæresten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2014

Babydrøm

esioul skriver:

Nå ja. Min kæreste er med når det skal ordnes. Altså inseminationsdagen.

Ellers er jeg alene til scanninger. De indledende samtaler var han dog med til.

Okay, min tager med, tror jeg er det bedste for mig  

Tror heller ik jeg bliver skyllet, allerede til første undersøgelse, men ville lige høre hvad det er Hvorfor blev du ik skyllet? Har kun læst nu, at det vist er meget effektivt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2014

esioul

Babydrøm skriver:

Okay, min tager med, tror jeg er det bedste for mig  

Tror heller ik jeg bliver skyllet, allerede til første undersøgelse, men ville lige høre hvad det er Hvorfor blev du ik skyllet? Har kun læst nu, at det vist er meget effektivt. 

Det gør man kun hvis der er stærk mistanke om der er lukket. Altså eksempelvis hvis man har haft klamydia eller lign.

Men nogle klinikker gør det. Er hvis meget forskelligt

Anmeld

2. juli 2014

Babydrøm

esioul skriver:

Det gør man kun hvis der er stærk mistanke om der er lukket. Altså eksempelvis hvis man har haft klamydia eller lign.

Men nogle klinikker gør det. Er hvis meget forskelligt

Okay på den måde. Ved jeg aldrig har haft klamydia. Håber bare jeg får nogle svar på hvorfor det endnu ik er lykkes. Får se om jeg skal skylles eller ej.  Ja er nok forskelligt fra klinik til klinik  

Anmeld

2. juli 2014

isabellasmor

Okay på den måde. Ved jeg aldrig har haft klamydia. Håber bare jeg får nogle svar på hvorfor det endnu ik er lykkes. Får se om jeg skal skylles eller ej.  Ja er nok forskelligt fra klinik til klinik  

Den klinik vi var tilknyttet skyllede mig efter nogle cyklusser uden held.  Jeg blev gravid samme cyklus, mistede ,  og blev så gravid cyklussen efter,, og har nu termin i august skylningen gjorde ikke ondt på mig, det gjorde inseminering en heller ikke 

Min mand var med til den indledende samtale og så var han inde bla for at aflevere sæd prøve og han var så ellers med når det passede med hans job

Det viste sig forresten at jeg har pco og manden har nedsat kvalitet

Anmeld

2. juli 2014

modesty

Babydrøm skriver:

Jeg har endelig fået en tid hos en gynækolog. Vi har prøvet i et års tid, men er stadig ik blevet gravid og har en meget ustabil cyklus, så nu vil jeg tjekkes. Håber meget jeg får svar på om der er noget i vejen.

Ville I tage jeres kæreste/mand med? 

Lyder nok mega dumt, men håber på at kunne spørge alligevel  En af mine veninder fortalte om en hun kender, der heller ik kunne blive gravid, så blev hun undersøgt og "skyllet" eller hvad jeg skal kalde det i underlivet, og derefter blev hun gravid i første cyklus efter det. Ved I hvad det kan være? 

Jeg havde min kæreste med til alle undersøgelser.

Det er vigtigt at din kæreste også bliver udredt. Det giver ingen mening at kun en af jer bliver tjekket, da der er ligeså stor sandsynlighed for at det er ham der er problemet. Det undrer mig meget at din læge ikke har sagt det - det plejer at være standard procedure.

Anmeld

2. juli 2014

modesty

Du kan sagtens have haft en underlivsinfektion du aldrig har mærket, også selvom du ikke har klamydia. Og det er infektionen der sætter sig på æggelederne og lukker dem til.

Lukkede æggelædere tæller for cirka en tredjedel af kvinders fertilitetsproblemer, så det er vigtigt at blive tjekket for det. Hvis de ikke gør det automatisk, så bed om det.

Det er de færreste hvor en skylning kan åbne op igen - man skyller for at diagnosticere. Og det er vigtigt i forhold til hvilken behandling man skal have efterfølgende.

Anmeld

3. juli 2014

Babydrøm

isabellasmor skriver:

Den klinik vi var tilknyttet skyllede mig efter nogle cyklusser uden held.  Jeg blev gravid samme cyklus, mistede ,  og blev så gravid cyklussen efter,, og har nu termin i august skylningen gjorde ikke ondt på mig, det gjorde inseminering en heller ikke 

Min mand var med til den indledende samtale og så var han inde bla for at aflevere sæd prøve og han var så ellers med når det passede med hans job

Det viste sig forresten at jeg har pco og manden har nedsat kvalitet

Dejligt at høre det virkede på dig, og rigtig rart at vide det ik gjorde ondt Tak for dit svar Og tillykke, hvor skønt

Anmeld

3. juli 2014

Babydrøm

modesty skriver:

Jeg havde min kæreste med til alle undersøgelser.

Det er vigtigt at din kæreste også bliver udredt. Det giver ingen mening at kun en af jer bliver tjekket, da der er ligeså stor sandsynlighed for at det er ham der er problemet. Det undrer mig meget at din læge ikke har sagt det - det plejer at være standard procedure.

Lyder godt, min tager også med

Han skal også tjekkes, men vi har forskellige læger. Han har fået en henvisning. 

Jeg er nærmest blevet sendt direkte til en gynækolog, så håber hun kan fortælle mig om det hele. Håber alt er vel til undersøgelsen og vi ik skal i behandling, men ønsker alle jo. Så er spændt på hvordan det går. Kan læse mig frem til at det har hjulpet mange til at blive gravid efter en skylning. 

Anmeld

3. juli 2014

Babydrøm

Chel92 skriver:

At blive skyllet er hvis kun noget man bliver hvis æggelederen er lukket til, hvilket jo forklare hvorfor de så er blevet hurtige gravide hvis der ikke har været andet i vejen Men jo hvis du skal skylles skal du nok regne med det er noget der sker den første gang Jeg havde stor støtte ved at have manden med da jeg fandt ud af at jeg fejlede noget så mærk efter du skal overlade din krop til sådanne undersøgelser så er det mindste han kan gøre at tage med når du har brug for det  

Ja så giver det jo god mening at de hurtigt er blevet gravide efter en skylning Oki, får se hvad der sker i morgen, er lidt nervøs og spændt..

Det er jo det, og ja vil være tryg ved at han er med, hvis nu der er noget. Han vil også gerne med

Anmeld

3. juli 2014

mulleh

Min kæreste er med mig når jeg få gynækologisk undersøger, for at berolige mig, da jeg syns det gør pisse ondt og kan ikke slappe af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.