bulderpigen skriver:
Hejj herinde allesammen!!
børnehave madpakken herhjemme blir lavet om aftenen, og hver eneste dag blir der smurt rugbrødsmadder, og jeg som mor tænker lidt det er altså lidt for kedligt kun at give min piie rugbrød med i bhv,
så hvad giver i jeres børnehavebarn med i deres madpakke??
søger simpelthen nogen ideer til at kunne give hende noget andet mad med indimellem, self skal der stadig rugbrød med, men de dage hun kunne få noget andet med i madpakken kun hun bare få en el/halv rugbrød med...
frugtposen består bare af frugt og indimellem en bolle med,

Min datters madpakke består altid af: et stykke rugbrød med to slags pålæg og altid noget fiskepålæg på den ene del. To-tre forskellige slags grønt i mini bøtter, fx broccoli fra aftensmaden, råkost, agurkestave osv. En bøtte med enten ris, pasta, quinoa. En bøtte med protein, fx røget makrel, hytteost og humus, hvis der ikke er noget tilbage fra aftensmaden.
Om eftermiddagen får hun frugt, et stykke knækbrød eller en grovbolle, yoghurt blandet op med en lille smule stevia, lidt grønt, nogle nødder og en lille smule tørret frugt - for tiden elsker hun tørrede papayastykker.
Engang imellem bager vi madpakke-mad i weekenden sammen, og det er virkelig lækkert (og så er madpakkerne hurtigt klaret)
Hvis du ikke allerede har dem, så kan de der små bøtter varmt anbefales. Jeg laver også madpakker aftenen inden, og maden holder sig fint frisk i bøtterne. Og så er de også smarte, når man har et barn, der absolut ikke spiser mad der er blevet rørt af andet mad...