bhv. madpakken til 4 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.638 visninger
19 svar
7 synes godt om
1. juli 2014

bulderpigen

Hejj herinde allesammen!!

børnehave madpakken herhjemme blir lavet om aftenen, og hver eneste dag blir der smurt rugbrødsmadder, og jeg som mor tænker lidt det er altså lidt for kedligt kun at give min piie rugbrød med i bhv,

så hvad giver i jeres børnehavebarn med i deres madpakke??

søger simpelthen nogen ideer til at kunne give hende noget andet mad med indimellem, self skal der stadig rugbrød med, men de dage hun kunne få noget andet med i madpakken kun hun bare få en el/halv rugbrød med...

frugtposen består bare af frugt og indimellem en bolle med,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2014

BinaMor

mine får også altid rugbrød men masser af snaks og aftensmadsrester. kødrester fra aftensmaden feks kyllingfilet i stykker i en lille bøttte, en frikadelle osv., et kogt æg, gulerødder eller agurkstykker, rosiner eller jordbær, vindruer. figenstang eller ostehaps, kalkunbacon eller lign. alt i små bøtter der kan være inden i madkassen. måske en tunmousse hvis der er rester af det.. evt pastasalat.

Anmeld

1. juli 2014

serinasmor

Serina får 6 halve rugbrød med blandet pålæg ... Grøntsager typisk gulerod, peberfrugt og agurk ... Nogle gange kolde pastaer eller salat, ostehaps osv .. når vi har lavet pizza er der typisk et stykke med dagen efter måske kedeligt - men effektivt ... Har prøvet med fx minimajs og de bliver ikke rørt ...

Anmeld

1. juli 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her får thea nogle gange en sandwich med, med feks æggesalat, tunmuse eller andet.

Mad pandekager med feks laksemuse, og masser af grønt.

Hvis vi har fået pizza, får en en slice med, sammen med rugbrødet.

En gnave bøf, eller frikadeller, eller et kyllingelår fra aftenmaden.

Pasta salat med masser af grønt, og noget grov brød. Vh stine

Anmeld

1. juli 2014

Studerendemor

bulderpigen skriver:

børnehave madpakken herhjemme blir lavet om aftenen, og hver eneste dag blir der smurt rugbrødsmadder, og jeg som mor tænker lidt det er altså lidt for kedligt kun at give min piie rugbrød med i bhv,

søger simpelthen nogen ideer til at kunne give hende noget andet mad med indimellem, self skal der stadig rugbrød med, men de dage hun kunne få noget andet med i madpakken kun hun bare få en el/halv rugbrød med...

Min datters madpakke består altid af: et stykke rugbrød med to slags pålæg og altid noget fiskepålæg på den ene del. To-tre forskellige slags grønt i mini bøtter, fx broccoli fra aftensmaden, råkost, agurkestave osv. En bøtte med enten ris, pasta, quinoa. En bøtte med protein, fx røget makrel, hytteost og humus, hvis der ikke er noget tilbage fra aftensmaden.

Om eftermiddagen får hun frugt, et stykke knækbrød eller en grovbolle, yoghurt blandet op med en lille smule stevia, lidt grønt, nogle nødder og en lille smule tørret frugt - for tiden elsker hun tørrede papayastykker. 

Engang imellem bager vi madpakke-mad i weekenden sammen, og det er virkelig lækkert (og så er madpakkerne hurtigt klaret)

Hvis du ikke allerede har dem, så kan de der små bøtter varmt anbefales. Jeg laver også madpakker aftenen inden, og maden holder sig fint frisk i bøtterne. Og så er de også smarte, når man har et barn, der absolut ikke spiser mad der er blevet rørt af andet mad... 

Anmeld

1. juli 2014

Isabella_mor

Her får villads: 

rugbrød med forskelligt pålæg. F.eks. Humus, ost, leverpostej, et eller andet kødpålæg. Hvis vi har noget fisk/fiskefrikadelle. 

Og så laver jeg agurkestænger, peberfrugtstænger, kommer et par både med tomat i/eller små baby tomater. Evt lidt rosiner. 

Anmeld

1. juli 2014

FamilenStorm

bulderpigen skriver:

Her består frokost madpakken altid af 4 kvarte, lidt vindruer, 2 skiver melon og en figenstang..

Til eftermiddagsmad kan hun fx have:
Wraps med salat og enten rejer eller kylling til, plus lidt blandet frugt snack,

Pastasalat

Smoothie, en halv bolle og lidt frugt snack

Æggemuffins og bananpandekager + frugt snack

Og nogle gange vil hun bare gerne have rugbrød med..

Anmeld

1. juli 2014

Moar2011

her får storm en rugbørd med, med pålæg på og en lille sandwich ..
små tomater, agurker stænger, majs, frugtstang, ostehaps, lille rosin pakke .. (skifter mellem disse 3 sidste ting, så han har 1-2 med af gangen.

hvad er det for nogen bøtter i bruger?

Anmeld

1. juli 2014

Laulund87

Maria på 4,5 år får altid rugbrød med. Synes også det er kedeligt, men det er det hun spiser og elsker. Hun rører ikke kold aftensmad, ja ikke engang en bolle duer

Så får hun så lækkert tilbehør med. Det kan være rosiner, majs, ærter, snack peber, ostehaps, små yoghurt, kolde pastaer, figenstang, agurk, vindruer, tomat osv.

Så har hun frugt med til "fælles frugt" om eftermiddag hvor de skærer en masse frugt op og får knækbrød eller boller til.

Anmeld

1. juli 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Her består madpakkerne for eksempel af:

Nødder

Agurke- og gulerodsstænger med dip rørt af skyr

Ostehumpler

Muslistang

Figenstang

Bøtte med forskellig skåret frugt

Pitabrød

Kyllingelår

Cherrytomater og peberfrugt

Yoghurt

Håber du kan bruge disse ideer til noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.