Rådighedsbeløb - er det nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2014

Frk.S

Anonym skriver:

Jeg regner med at vi kan klare os for 1000 kr i benzin. Derudover vil der i nogle måneder også skulle være råd til et buskort.

Børnepengene er ikke indregnet i de 6100 kr.

Så tror jeg godt det kan lade sig gøre. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2014

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Det kan jeg godt forstå. Så hellere sidde lidt stramt i det. Et tip er, at dele pengene op i 3-4 konvelutter og så er der 1 konvolut til hver uge. Hvis I så har noget i overskud kan I gemme det til en uge, hvor I har flere udgifter.

Så lav madplan og gem alle resterne i fryseren til, at tage op til restedag.

Prøv, at minimere benzinudgifterne og cykel der hvor I har mulighed for det.

Jeg kommer til at have bilen i skole hver dag og min mand cykler, så længe vejret tillader det. Vi kommer vel til at bruge bilen 30 km i hverdagene og så må vi jo tænke over hvad vi gør i weekenderne!

Anmeld

30. juni 2014

Anonym trådstarter

Rinepigen skriver:

her lever vi ca for 3400 kr i mdr og vi er 2 voksne, 1 barn på 10 mdr og en hund. og vi klare os fint.. vil ikke sige vi mangler noget, vi kunne selvfølgelig godt bruge flere penge men det er langt fra nødvendigt  

i har jo faktisk 1500 kr i ugen ca så syntes egentlig det er et ret fint budget  

her lever vi ca for 600 kr i ugen for mad, 3 personer og det kan vi sagtens

Hold da op! Det lyder godt nok flot at i kan det! Har i en Madplan?

Anmeld

30. juni 2014

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Så tror jeg godt det kan lade sig gøre. 

Det håber jeg! Vil så nødigt forgælde mig! Jeg kunne jo sagtens tage su lån, men de skal jo altså også betales af en dag!

Anmeld

30. juni 2014

bøllen

Anonym skriver:

Vi har lige lagt budget efter at min mand er kommet i arbejde.

Vi er en familie på 4 + kat. Et blebarn.

Vi har 6100 kr at leve for om måneden til mad, benzin, tøj, gaver, uforudsete udgifter osv.

Er det nok til os, sådan umiddelbart?
Hvad har i?

Det lyder ikke af meget . Vil mene det kan lade sig gøre men det bliver stramt uden plads til meget sjov

Anmeld

30. juni 2014

hekran

Vi er en familie på 6 og vi bruger omkring 6000 kun på mad og bleer om måneden.

Men I er selvfølgelig færre. Hos os er der også mange fødselsdage, så der skal nok 500 oveni pr. måned, samt 1500 til diesel.

Og så har vi stadig ikke medregnet noget tøj.

Vi bruger slet ikke mange penge. Vi køber kun tøj i H&M og andre prisvenlige butikker. Vi har ingen dyre vaner eller laster og kører i én bil.

Jeres budget lyder stramt. Hvor længe skal I køre det på den måde?

Anmeld

30. juni 2014

Anonym trådstarter

hekran skriver:

Vi er en familie på 6 og vi bruger omkring 6000 kun på mad og bleer om måneden.

Men I er selvfølgelig færre. Hos os er der også mange fødselsdage, så der skal nok 500 oveni pr. måned, samt 1500 til diesel.

Og så har vi stadig ikke medregnet noget tøj.

Vi bruger slet ikke mange penge. Vi køber kun tøj i H&M og andre prisvenlige butikker. Vi har ingen dyre vaner eller laster og kører i én bil.

Jeres budget lyder stramt. Hvor længe skal I køre det på den måde?

Børnepengene kommer udover! Så det er altid noget. Vi skal holde det i 8 mdr og så får vi 2000 kr fri.

Anmeld

1. juli 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Jeg vil sige det er alt for lidt,en familie på 4 burde have et madbudget på ca. 4500 kr,så lever man sundt og varieret uden at leve af røde bøffer.

Så i min verden er der ikke meget tilbage til benzin og ekstra udgifter.

Anmeld

1. juli 2014

MysteriousAngel

Da vi spinkede og sparede kunne vi klare det for ca 1000 kr om ugen. Vi er 2 voksne og 3 børn. Et blebarn.

Men det er meget skrabet. Hvis det er en lille periode så kan man komme igennem men hvis det er en længere periode så synes jeg ikke det er sjovt..

Anmeld

1. juli 2014

Lukas&Liam<3

Vi er 4 og 2 bruger ble, vi har 8000 udover børnepengene. Vi har så 5000 på en konto til dagligdags ting, gaver, fornøjelser og benzin og det synes jeg er lidt stramt og kæresten tager endda tit mad med fra arbejdet. Og vi bruger ca 800 til benzin.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.