Rådighedsbeløb - er det nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.768 visninger
22 svar
1 synes godt om
30. juni 2014

Anonym trådstarter

Vi har lige lagt budget efter at min mand er kommet i arbejde.

Vi er en familie på 4 + kat. Et blebarn.

Vi har 6100 kr at leve for om måneden til mad, benzin, tøj, gaver, uforudsete udgifter osv.

Er det nok til os, sådan umiddelbart?
Hvad har i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Vi kunne sagtens leve for det - men det ville være skrabet og vende hver eneste krone.

Anmeld

30. juni 2014

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Vi kunne sagtens leve for det - men det ville være skrabet og vende hver eneste krone.

Jeg tænker også at vi godt kan, men at det blir vanvittig stramt! Kan næsten ikke overskue det men gider bare heller ikke have unødig gæld!

Anmeld

30. juni 2014

betski

Anonym skriver:

Vi har 6100 kr at leve for om måneden til mad, benzin, tøj, gaver, uforudsete udgifter osv.

Hvad har i?

Kommer meget an på, hvor meget benzin I bruger. Vi har budgetteret med 4-5000 kr. bare til benzin, så for os ville 6.100 ikke række langt.

Anmeld

30. juni 2014

Anonym trådstarter

betski skriver:

Kommer meget an på, hvor meget benzin I bruger. Vi har budgetteret med 4-5000 kr. bare til benzin, så for os ville 6.100 ikke række langt.

Jeg regner med at vi ville komme til at bruge 1000-1500 kr om måneden på benzin!

Anmeld

30. juni 2014

Frk.S

Jeg må indrømme, at jeg synes det lyder af meget lidt. Men det kommer også lidt an på hvor meget i bruger bilen - altså hvor meget af beløbet går reelt til benzin?

Det kan da sikkert lade sig gøre, hvis man vil og virkelig sparer. Men der er ikke plads til meget sjov og ballade eller store uforudsete udgifter.

Vi har i princippet en del mere en det. Men vi har valgt at spare meget voldsomt op / betale godt af på vores hus, da vi gerne vil købe et større hus indenfor de nærmeste år.

Men vi vælger at lade ca. 8000,- blive på kontoen til mad, tøj, benzin, gaver og diverse (derudover får min mand og jeg hver 1000,- til vores egen opsparing, som vi bruger hvis én af os vil købe noget lidt dyrere til os selv). Derudover kommer børnepengene - de er ikke regnet med her.
Der bliver nok i hvert fald også brugt 1500-2000,- på benzin, da manden kører fra Randers til Århus hver dag.

Vi er 3 (snart 4) og en kat.
Når vi kører det sådan, synes jeg vi lever så der er plads til at gøre nogle ting. Vi behøver ikke vende hver en krone, men tænker da stadig over hvad vi bruger pengene på - laver madplan, går efter tilbud osv.

Men som sagt - med mindre en stor del af jeres beløb går til benzin, så tror jeg det kan lade sig gøre - men det bliver skrabet, og i skal tænke over hvad i bruger penge på.  

Anmeld

30. juni 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Jeg tænker også at vi godt kan, men at det blir vanvittig stramt! Kan næsten ikke overskue det men gider bare heller ikke have unødig gæld!

Det kan jeg godt forstå. Så hellere sidde lidt stramt i det. Et tip er, at dele pengene op i 3-4 konvelutter og så er der 1 konvolut til hver uge. Hvis I så har noget i overskud kan I gemme det til en uge, hvor I har flere udgifter.

Så lav madplan og gem alle resterne i fryseren til, at tage op til restedag.

Prøv, at minimere benzinudgifterne og cykel der hvor I har mulighed for det.

Anmeld

30. juni 2014

AnonymMor

Anonym skriver:

Hvad har i?

her lever vi ca for 3400 kr i mdr og vi er 2 voksne, 1 barn på 10 mdr og en hund. og vi klare os fint.. vil ikke sige vi mangler noget, vi kunne selvfølgelig godt bruge flere penge men det er langt fra nødvendigt  

i har jo faktisk 1500 kr i ugen ca så syntes egentlig det er et ret fint budget  

her lever vi ca for 600 kr i ugen for mad, 3 personer og det kan vi sagtens

Anmeld

30. juni 2014

AnonymMor

Anonym skriver:

Hvad har i?

her lever vi ca for 3400 kr i mdr og vi er 2 voksne, 1 barn på 10 mdr og en hund. og vi klare os fint.. vil ikke sige vi mangler noget, vi kunne selvfølgelig godt bruge flere penge men det er langt fra nødvendigt  

i har jo faktisk 1500 kr i ugen ca så syntes egentlig det er et ret fint budget  

her lever vi ca for 600 kr i ugen for mad, 3 personer og det kan vi sagtens

Anmeld

30. juni 2014

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Jeg må indrømme, at jeg synes det lyder af meget lidt. Men det kommer også lidt an på hvor meget i bruger bilen - altså hvor meget af beløbet går reelt til benzin?

Det kan da sikkert lade sig gøre, hvis man vil og virkelig sparer. Men der er ikke plads til meget sjov og ballade eller store uforudsete udgifter.

Vi har i princippet en del mere en det. Men vi har valgt at spare meget voldsomt op / betale godt af på vores hus, da vi gerne vil købe et større hus indenfor de nærmeste år.

Men vi vælger at lade ca. 8000,- blive på kontoen til mad, tøj, benzin, gaver og diverse (derudover får min mand og jeg hver 1000,- til vores egen opsparing, som vi bruger hvis én af os vil købe noget lidt dyrere til os selv). Derudover kommer børnepengene - de er ikke regnet med her.
Der bliver nok i hvert fald også brugt 1500-2000,- på benzin, da manden kører fra Randers til Århus hver dag.

Vi er 3 (snart 4) og en kat.
Når vi kører det sådan, synes jeg vi lever så der er plads til at gøre nogle ting. Vi behøver ikke vende hver en krone, men tænker da stadig over hvad vi bruger pengene på - laver madplan, går efter tilbud osv.

Men som sagt - med mindre en stor del af jeres beløb går til benzin, så tror jeg det kan lade sig gøre - men det bliver skrabet, og i skal tænke over hvad i bruger penge på.  

Jeg regner med at vi kan klare os for 1000 kr i benzin. Derudover vil der i nogle måneder også skulle være råd til et buskort.

Børnepengene er ikke indregnet i de 6100 kr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.