Jeg må indrømme, at jeg synes det lyder af meget lidt. Men det kommer også lidt an på hvor meget i bruger bilen - altså hvor meget af beløbet går reelt til benzin?
Det kan da sikkert lade sig gøre, hvis man vil og virkelig sparer. Men der er ikke plads til meget sjov og ballade eller store uforudsete udgifter.
Vi har i princippet en del mere en det. Men vi har valgt at spare meget voldsomt op / betale godt af på vores hus, da vi gerne vil købe et større hus indenfor de nærmeste år.
Men vi vælger at lade ca. 8000,- blive på kontoen til mad, tøj, benzin, gaver og diverse (derudover får min mand og jeg hver 1000,- til vores egen opsparing, som vi bruger hvis én af os vil købe noget lidt dyrere til os selv). Derudover kommer børnepengene - de er ikke regnet med her.
Der bliver nok i hvert fald også brugt 1500-2000,- på benzin, da manden kører fra Randers til Århus hver dag.
Vi er 3 (snart 4) og en kat.
Når vi kører det sådan, synes jeg vi lever så der er plads til at gøre nogle ting. Vi behøver ikke vende hver en krone, men tænker da stadig over hvad vi bruger pengene på - laver madplan, går efter tilbud osv.
Men som sagt - med mindre en stor del af jeres beløb går til benzin, så tror jeg det kan lade sig gøre - men det bliver skrabet, og i skal tænke over hvad i bruger penge på.
Anmeld