Nøj jeg er både chokeret, mundlam, sur, skuffet og ked af det, på samme tid
jeg er lige blevet mor, for 3 gang. Min veninde venter hendes 1 barn og ville så besøge os på hospitalet, og sagde de godt måtte komme på kort besøg. De kom så her, dagen efter fødslen, og gik kort tid før hun ville holde, med ordene: gi mig, gi mig og rakte ud, og selvfølgelig måtte hun det. Men efter kort tid, siger hun så til sin kæreste, som jeg i øvrigt ikke som sådan kender, da vi sjældent ses, og han virker meget uinteresseret når han endelig er med, men hun siger så at han da også skal holde, og når ikke at reagere før hun har lagt min 1 dag gamle baby ned i hans arme, smiler og griner mens hun siger at han jo skal øve sig, til når det er hans tir, og så går hun over og sætter sig, så sidder han der, totalt stiv og ligner en som overhovedet ikke har styr på situationen, og fik det så dårligt, han begyndte heldigvis at brokke sig, så jeg hurtigt fik lejlighed til at tage ham retur.
måske nogle mener jeg er hønemor men helt ærligt, så ved jeg ikke om jeg bør snakke med veninden, for synes bare ik det er ok, men vil ikke lave en scene. Men er bare skuffet over måden og kommentaren, og at hun uden at spørge bare giver min 1 dag gamle baby til en som på ingen måde har styr på det med at holde en baby, hendes egne ord. Har det så dårligt ved tanken og priser mig lykkelig for der ikke skete noget og har slet ikke lyst til at se dem, før de har fået deres egen baby, som de kan øve sig med :0
Jeg kan slet ikke se problemet. Der skal ret meget til at tabe en lille nyfødt, der for det meste af tiden ligger helt stille. 
Men jeg har heller aldrig rigtig forstået de dér ejerfornemmelser omkring babyer. Jeg mener at børn er en skøn ting som skal deles og at det kun kan være med til at opbygge barnets tillid til andre mennesker at indgå socialt i en sammenhæng - medmindre der selvfølgelig er tale om et barn som decideret ikke bryder sig om at blive holdt af andre, men det er der jo ikke tale om her. Der er tale om at baby i et par minutter er væk fra sin mor.
Måske din veninde kunne have været mere følsom - men prøv at se det fra hendes synspunkt. Hun har helt sikkert ikke været ude på at såre dig eller overskride dine grænser, hun kommer nok bare fra en familie hvor reglerne og grænserne er anderledes end i din. Mange konflikter opstår ud af misforståelser som ikke handler om ond vilje, men om forskellighed, og det lader også til at være tilfældet her.
EDIT: Har lige læst dit generelle svar. Det er klart at hvis du specifikt har frabedt dig at hun giver barnet til sin kæreste, så er det irriterende at hun gør det. Men jeg ville stadig arkivere det i småtingsafdelingen og sige til mig selv at hun måske ikke lige tænkte sig nok om i det øjeblik, og fred være med det. Det lyder også som om at hun MEGET gerne vil have et barn, og det spiller selvfølgelig også en rolle ift. hendes opførsel.