Helt ærligt, ikk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2014

Maja_4000

Nea85 skriver:

Det kan jeg godt forstå, det er også bedst sådan

Hvordan har Caroline reageret på at få en lillebror?

Hun har taget det SÅ flot.. Hun eeelsker ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2014

Nea85

Maja_4000 skriver:

Hun har taget det SÅ flot.. Hun eeelsker ham

Hvor dejligt!
Sådan har det også været med Clara (blev storesøster i marts, 2,10 år gammel)

Anmeld

30. juni 2014

ano14316

Maja_4000 skriver:

Så har jeg mest lyst til at droppe amningen og hoppe på flaskerne i stedet..
Min søn er kun 16 dage, og amningen kører egentlig ok.. Igår havde jeg så været alene med begge børn det mest af dagen (har en på 3,5 år også).. Og lillebror havde suttet hos mig nærmest uafbrudt fra 17-22.. Så jeg bukkede under og gav ham en flaske..
Og det føltes bare meget mere 'rigtigt'.. Den store fik flaske, så måske det er derfor..
Har lidt svært ved at forklare det..

Men jeg synes også det er forkert at droppe amningen bare fordi JEG har lyst? Det ér jo nemt at man altid har mad med.. Slipper for at ordne flasker - og så er det jo også gratis

.. Måtte bare ud med det

Jeg tænker det nok føltes trygt for dig.. Det var noget du kendte i en usikker situation..
Jeg ammede min store med ammebrikker, og da lille manden var en 5-6 dage sendte jeg manden afsted efter ammebrikker, brugte dem én gang, men dt er bare trygt at have dem, de var velkendte..

Det er ikke unormalt at amme meget om aftenen, baby tanker op til natten..
Du gør bedst i at lade baby sutte ved det ene bryst, så det andet og så en pause... Ikke bare non-stop amning hele aftenen.. for det første er det antallet og ikke længden af amninger der sætter produktionen i vejret. For det andet bliver du jo helt ødelagt...

Du skal passe lidt på med at supplere så tidligt, det tager lang tid at få etableret amningen og mælkemængden justeres hele tiden, og når du supplere finder kroppen ikke ud af at den skal øge...

De fleste oplever usikkerhed på om man har mælk nok, om baby får hvad baby skal have osv. Men hvis baby har 5-6 både bleer i døgnet og tager på som hen skal så får hen hvad hen skal have...

Har du brug for støtte kan jeg anbefale ammenet.dk både deres hjemmeside og Facebook gruppe..

Selvom jeg har ammet den store bliver jeg sq lige så usikker denne gang på nogen ting og må spørger mig til råds..

Anmeld

30. juni 2014

modesty

ano14316 skriver:

Jeg tænker det nok føltes trygt for dig.. Det var noget du kendte i en usikker situation..
Jeg ammede min store med ammebrikker, og da lille manden var en 5-6 dage sendte jeg manden afsted efter ammebrikker, brugte dem én gang, men dt er bare trygt at have dem, de var velkendte..

Du gør bedst i at lade baby sutte ved det ene bryst, så det andet og så en pause... Ikke bare non-stop amning hele aftenen.. for det første er det antallet og ikke længden af amninger der sætter produktionen i vejret. For det andet bliver du jo helt ødelagt...

Du skal passe lidt på med at supplere så tidligt, det tager lang tid at få etableret amningen og mælkemængden justeres hele tiden, og når du supplere finder kroppen ikke ud af at den skal øge...

De fleste oplever usikkerhed på om man har mælk nok, om baby får hvad baby skal have osv. Men hvis baby har 5-6 både bleer i døgnet og tager på som hen skal så får hen hvad hen skal have...

Har du brug for støtte kan jeg anbefale ammenet.dk både deres hjemmeside og Facebook gruppe..

Selvom jeg har ammet den store bliver jeg sq lige så usikker denne gang på nogen ting og må spørger mig til råds..

Helt enig. 

Anmeld

30. juni 2014

Maja_4000

ano14316 skriver:

Kan se på dit profilbillede at du allerede har været behjælpelig på ammenet på facebook

Men hvad foreslår du så at jeg skal gøre mellem amningerne om aftenen? Han er jo kun tilfreds når han sutter hos mig

Anmeld

30. juni 2014

ano14316

Maja_4000 skriver:

Kan se på dit profilbillede at du allerede har været behjælpelig på ammenet på facebook

Men hvad foreslår du så at jeg skal gøre mellem amningerne om aftenen? Han er jo kun tilfreds når han sutter hos mig

Jeg prøver lidt forskellige ting, give sutten, gå rundt med ham, har ham hængende på maven på underarmen.. og så kommer far i den grad ind i billedet og tager over, for han dufter ikke af mælk, så det er lidt nemmere for ham..Det er ikke det fedeste, men det bliver bedre..
Det er godt hvis der kan kommer op til en time imellem, for hvert bryst men altså her tager Jonatan appetitspring i de her dage og i går aftes kom der nogen gange Max 30 min for det enkelte bryst...

Er du sikker på at han kun er sulten, han har ikke ondt i mavsen?

Og så synes jeg du skal ringe til din sp i morgen lige og få en snak om det..

Anmeld

30. juni 2014

Mor Christa

Maja_4000 skriver:

Rart at jeg ikke er alene!

Jeg er nødt til at holde mig vågen om natten, for jeg skal holde ham vågen.. Han er stadig lidt gul, så det er vigtigt at han reelt spiser og ikke kun bruger mig som sut så lige på det punkt kunne jeg sgu ligeså godt stå op og lave en flaske hehe

Åh ja, for flaske går også hurtigere end amning! Men når han ikk er gul længere, kan du give gas med at sove imens :p 

Anmeld

30. juni 2014

Clisolka

Maja_4000 skriver:

Min søn er kun 16 dage, og amningen kører egentlig ok.. Igår havde jeg så været alene med begge børn det mest af dagen (har en på 3,5 år også).. Og lillebror havde suttet hos mig nærmest uafbrudt fra 17-22.. Så jeg bukkede under og gav ham en flaske..
Og det føltes bare meget mere 'rigtigt'.. Den store fik flaske, så måske det er derfor..

Men jeg synes også det er forkert at droppe amningen bare fordi JEG har lyst? Det ér jo nemt at man altid har mad med.. Slipper for at ordne flasker - og så er det jo også gratis

.. Måtte bare ud med det

En god mor sidder ikke i babserne 

Om du fortsætter med amningen eller giver flaske, det er jo helt op til dig selv.

Selv er jeg ked af, at jeg kun kunne amme lillebror længere, men det hele gik galt efter 5 uger... Min diabetes kunne jeg slet slet ikke kontrollere fordi han var kolikker, han hang på mig konstant - OG den dårlige samvittighed overfor Bella, så i og med, så var det den bedste løsning for mig - og jeg fik styr på min diabetes igen 

Anmeld

1. juli 2014

Silas&Mille

Maja_4000 skriver:

.. Måtte bare ud med det

Min holdning: Drop det hvis du ikke føler for det. Du skal jo også have det godt

Begge mine var flaskebørn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.