Maja_4000 skriver:
Så har jeg mest lyst til at droppe amningen og hoppe på flaskerne i stedet..
Min søn er kun 16 dage, og amningen kører egentlig ok.. Igår havde jeg så været alene med begge børn det mest af dagen (har en på 3,5 år også).. Og lillebror havde suttet hos mig nærmest uafbrudt fra 17-22.. Så jeg bukkede under og gav ham en flaske..
Og det føltes bare meget mere 'rigtigt'.. Den store fik flaske, så måske det er derfor..
Har lidt svært ved at forklare det..
Men jeg synes også det er forkert at droppe amningen bare fordi JEG har lyst? Det ér jo nemt at man altid har mad med.. Slipper for at ordne flasker - og så er det jo også gratis
.. Måtte bare ud med det 
Jeg tænker det nok føltes trygt for dig.. Det var noget du kendte i en usikker situation..
Jeg ammede min store med ammebrikker, og da lille manden var en 5-6 dage sendte jeg manden afsted efter ammebrikker, brugte dem én gang, men dt er bare trygt at have dem, de var velkendte..
Det er ikke unormalt at amme meget om aftenen, baby tanker op til natten..
Du gør bedst i at lade baby sutte ved det ene bryst, så det andet og så en pause... Ikke bare non-stop amning hele aftenen.. for det første er det antallet og ikke længden af amninger der sætter produktionen i vejret. For det andet bliver du jo helt ødelagt...
Du skal passe lidt på med at supplere så tidligt, det tager lang tid at få etableret amningen og mælkemængden justeres hele tiden, og når du supplere finder kroppen ikke ud af at den skal øge...
De fleste oplever usikkerhed på om man har mælk nok, om baby får hvad baby skal have osv. Men hvis baby har 5-6 både bleer i døgnet og tager på som hen skal så får hen hvad hen skal have...
Har du brug for støtte kan jeg anbefale ammenet.dk både deres hjemmeside og Facebook gruppe..
Selvom jeg har ammet den store bliver jeg sq lige så usikker denne gang på nogen ting og må spørger mig til råds..
Anmeld