Helt ærligt, ikk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2014

Maja_4000

Tusind tak for alle jeres svar ved endnu ikke hvad det ender med, men var nødt til at supplere med mme igen igår.. Kan simpelthen ikke følge med om aftenen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2014

Nea85

Maja_4000 skriver:

Tusind tak for alle jeres svar ved endnu ikke hvad det ender med, men var nødt til at supplere med mme igen igår.. Kan simpelthen ikke følge med om aftenen

Min SP sagde, at det ér meget normalt at der er mindre mælk om aftenen, og at barnet så sutter mere.
Men man skal jo gøre det, der føles bedst

Anmeld

30. juni 2014

Nea85

Nea85 skriver:

Min SP sagde, at det ér meget normalt at der er mindre mælk om aftenen, og at barnet så sutter mere.

Og man skal samtidig huske på, at der bare ikke er den samme tid til barnet, som da man kun havde et. Det har jeg haft det lidt svært med og følte, at jeg svigtede den ene, når den anden havde brug for mig og omvendt..

Anmeld

30. juni 2014

Mother-love

Maja_4000 skriver:

Så har jeg mest lyst til at droppe amningen og hoppe på flaskerne i stedet..
Min søn er kun 16 dage, og amningen kører egentlig ok.. Igår havde jeg så været alene med begge børn det mest af dagen (har en på 3,5 år også).. Og lillebror havde suttet hos mig nærmest uafbrudt fra 17-22.. Så jeg bukkede under og gav ham en flaske..
Og det føltes bare meget mere 'rigtigt'.. Den store fik flaske, så måske det er derfor..
Har lidt svært ved at forklare det..

Men jeg synes også det er forkert at droppe amningen bare fordi JEG har lyst? Det ér jo nemt at man altid har mad med.. Slipper for at ordne flasker - og så er det jo også gratis

.. Måtte bare ud med det

Jeg synes du skal gøre hvad du føler for.
Det er vigtigst du er med psykisk.

Jeg havde selv en ret turbulent tid med at prøve og amme Isabella. Men efter 3 uger med skrig og skrål og jeg var helt færdig psykisk og mine bryster var ødelagt endte Isabella også på flaske.
Og jeg tænker at det måske vil påvirke når den næste kommer. Self vil jeg prøve og amme næste gang. Men jeg går ikke så langt som jeg gjorde med Isabella. Det vil jeg ikke udsætte mig selv for igen. Og helelr ikke når jeg har en datter ved siden af også.

Gør hvad du føler bedst for

Anmeld

30. juni 2014

Maja_4000

Nea85 skriver:

Det siger min sp også men når baby er ked fordi der ikke er mere mælk, så stikker jeg ham altså en flaske
Og du har ret i det med tiden.. Det har jeg det også lidt svært ved..

Anmeld

30. juni 2014

Maja_4000

Mama85 skriver:

Om man er god mor har ikke en dyt at gøre med om man ammer eller giver MME, så lad vær med at slå dig selv i hovedet af den grund  Jeg har givet begge mine børn flaske fra start af, og gør det med nr. 3, jeg har de mest tilfredse, sunde og raske børn man overhovedet kan ønske sig  Men kan dog se det praktiske amning, men det er bare ikke mig at skulle amme 

Det ved jeg, gav jo også min store flaske
Må jeg spørge hvad folk har sagt til den begrundelse for at vælge amning fra?

Anmeld

30. juni 2014

Nea85

Maja_4000 skriver:

Det siger min sp også men når baby er ked fordi der ikke er mere mælk, så stikker jeg ham altså en flaske
Og du har ret i det med tiden.. Det har jeg det også lidt svært ved..

Det kan jeg godt forstå, det er også bedst sådan

Hvordan har Caroline reageret på at få en lillebror?

Anmeld

30. juni 2014

Mama85

Maja_4000 skriver:

Det ved jeg, gav jo også min store flaske
Må jeg spørge hvad folk har sagt til den begrundelse for at vælge amning fra?

Den jordemoder jeg konsulterede, da jeg ventede nr. 2 lignede én der havde set et spøgelse, da jeg sagde nej tak til ammeprocuren Og sagde samtidig at jeg ikke ville amme  Så spurgte hun pænt om hvorfor dog jeg ikke ville amme, så kom jeg med min forklaring med alle de kemikalier vi er omgivet af, så vil jeg minimere det jeg udsætter barnet for, ved at ikke amme, samtidig med at jeg vil være sikker på at barnet fik dét den skal have..hun havde 1000000 argumenter for at jeg skulle amme, bla. At baby ville få Bedre immun forsvar og den bånd man knytter ved amning er bedre end når man gav flaske, der kunne jeg så fortælle af erfaringer min første mødregruppe at min datter som flaskebarn, var den der var mindst syg, og at vi har et fantastisk godt bånd som jeg er sikker på ikke kunne have været bedre hvis jeg ammede, hun prøvede sågar at sige at det er billigere og mere praktisk, for man har altid klar mad på sig- der sagde jeg så at det par hundrede det koster at give MME om måneden kunne jeg nok overkomme, og det tager jo ikke mere end et par minutter at gøre en sutteflaske klar, ellers havde jeg nok ikke truffet det valg som jeg gjorde.. Så kunne hun godt høre at jeg havde truffet mit valg- så var der ikke mere snak om det. Da jeg så fødte min søn fik jeg også piller til at stoppe mælken, der var jordemoderen meget forstående og var ikke kritisk på nogen måde, men sagde med et glimt i øjet at det jo er dejligt- for så kan far også give flaske. Rent privat er der slet ikke nogen der har kommenteret at jeg giver flaske, andet i sjov når de siger at grunden til at jeg har så nemme og tilpasse børn er netop at jeg giver flaske, eller jo, min datters mødregruppe, de spurgte til det, men de var selv 100% enige med sig selv om at amningen var vejen frem og så lidt skævt til at jeg gav flaske, det prellede af, så var der hellere ikke mere snak om det, men jeg har hellere ikke spurgt hvad folk synes 

Anmeld

30. juni 2014

Mor Christa

Maja_4000 skriver:

Her kan jeg heller ikke følge med om aftenen! Ida hænger i patten fra 18 til 22-23! Bliver sindssyg!

var også lige ved at droppe amningen pga Vi fik trøske, og det gik også udover mine bryster, og det gjorde SÅ ondt!!!!

ammer hende stadig, men ind imellem får hun en flaske om aftenen - til gengæld er det 1000 gange nemmere om natten når man ammer, for man få masser af søvn :p 

anyways - kender godt til at ville droppe amningen :-) så du er ikke alene ;-)

Anmeld

30. juni 2014

Maja_4000

Mor Christa skriver:

Her kan jeg heller ikke følge med om aftenen! Ida hænger i patten fra 18 til 22-23! Bliver sindssyg!

var også lige ved at droppe amningen pga Vi fik trøske, og det gik også udover mine bryster, og det gjorde SÅ ondt!!!!

ammer hende stadig, men ind imellem får hun en flaske om aftenen - til gengæld er det 1000 gange nemmere om natten når man ammer, for man få masser af søvn :p 

anyways - kender godt til at ville droppe amningen :-) så du er ikke alene ;-)

Rart at jeg ikke er alene!

Jeg er nødt til at holde mig vågen om natten, for jeg skal holde ham vågen.. Han er stadig lidt gul, så det er vigtigt at han reelt spiser og ikke kun bruger mig som sut så lige på det punkt kunne jeg sgu ligeså godt stå op og lave en flaske hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.