Igen igen madplaner . Gode ideer til kyllingefilet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2014

bøllen

mor88 skriver:

Det er wokkylling med gulerødder, vokabønner, blomkål, hvidkål, bønnespirer, bambusskud, løg, ingefær, soya sauce mm

Man tilpasser det bare efter hvad man kan lide hvis du har lyst, kan jeg sende dig en opskrift jeg synes er god

Æggeris er kogte ris, gerne kogte i noget boullion for smagens skyld. Derefter svitses på panden i smør sammen med evt. porre, majs, tyndt skåret peberfrugt el. lign., blandes sammen med et par stykker sammenpiskede æg på panden, og færdig når Ægge"smuldret" er fast.

Spises med fordel sammen med cashewnødder

Smager selvfølgelig også godt med ganske almindelige hvide basmati eller jasminris

Det lyder lækkert, vil meget gerne bede om en opskrift.

er det nemmest på mail ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2014

bøllen

tarkoflen skriver:

Vi er blevet ret pjattet med ratatouille i ovnen, det er mega nemt og passer sig selv. Og så kan du stege kyllingefiletterne med, så der er et minimum af opvask vi får tit pasta til nogle gange med pesto.

Ellers er risotto også lækkert til kylling, det kan jo varieres ret meget alt efter hvad der er i køleskabet.

Du kan også lave indisk risret

Kylling i karry er heller ikke at kimse af.

Du kan også lave lækre sandwich af kyllingen, sådan set både af den hele og af filetterne. Eller en lækker salat

Håber der var bare lidt du kunne bruge

Har faktisk tidligere kikket på ratatouille , det ser lækkert ud. Har du en god opskrift ? Får i det til kyllingefilet ??

har aldrig prøvet risotto . Er det nemt at lave ? Er alene med ungerne så det skal være lidt nemt 

Indisk risret lyder lækkert, har snydt og købt færdigt. Har du en god opskrift ?

kylling i karry får vi ofte 

Sandwich er på menuen, dog længe siden. Det tror jeg da vi skal have snart. Smager jo lækkert.

Anmeld

30. juni 2014

tarkoflen

bøllen skriver:

Har faktisk tidligere kikket på ratatouille , det ser lækkert ud. Har du en god opskrift ? Får i det til kyllingefilet ??

har aldrig prøvet risotto . Er det nemt at lave ? Er alene med ungerne så det skal være lidt nemt 

Indisk risret lyder lækkert, har snydt og købt færdigt. Har du en god opskrift ?

kylling i karry får vi ofte 

Sandwich er på menuen, dog længe siden. Det tror jeg da vi skal have snart. Smager jo lækkert.

Til ratatouille tager jeg bare peberfrugter, squash, aubergine og nogle gange løg og skære ud i mundrette stykker, halver små tomater, smider det undtagen tomater i en frysepose med en god sjat olie og krydderier, ryster det hele godt sammen, så olie og krydderier er godt fordelt, op på en bradepande i et lag og så i ovnen ved 225 grader i ca 20-30 minutter alt efter størrelsen på grøntsagerne og så kyllingen ved sidenaf, så bliver det vist ikke nemmere

Risotto er nemt, men det kræver du rører i det og tilsætter væske løbende i ca 20 minutter, så måske ikke helt optimalt?

Indisk risret er for mig bare en omgang karry sovs, stegt kylling og noget topping ala ananas, peanuts, agurk, tomat, peberfrugt, ristet kokus, rosiner og mango chutney

Ja gode sandwich er skønt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.