Andre der har set tøzefilm i aften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2009

oo

Zafir skriver:

Åhhhhh...  ARN filmene... De er simpelthen bare SÅ fantastiske.. 

Det er de bedste historiske film der er lavet ... meget længe, hvis ikke nogensinde.

Helt fantastisk... Dragterne, omgivelserne, skuespillerne, der er fanmer ikke sparet på noget. Det ligner ikke noget latterligt hollywood gejl,hvor de har pyntet på noget, for at få det til at se større ud. Det ligner rigtigt tidlig middelalder. SÅ FEDT 

og historien er jo pisse mega god Og jeg tuuuuuuuuuuuuudede som en sindsyg i 1'eren og endnu mere i 2'eren... Åhhh hvor er jeg bare elsker de film 

De er helt klart både tøsefilm og drengefilm...

Det kunne være det var det vi skulle lave idag, når jeg alligevel bare ligger her og venter på at den kommer ud... hmmm... Det fik jeg lige lyst til...

ps...: Syns nu ikke der er noget som helst stjålet fra Braveheart. Så vidt jeg kan regne ud, prøver bravehaert at være i en tid lidt før eller lige omkring den tid arn er i... og der var krig nu engang sådan, der er ikke så mange dikkedarer og ting du kan gøre anderledes... mmm.. Det kommer først senere i midten af 1200 tallet og senere, hvor de får armbryster osv. Der bliver  det lidt mere distance kamp...
Så de fleste film - hvis de har et rimelig historisk belæg, vil have krigsscener, som fx bravehaert og arn

nej, du har nok ret i, at man sloges på en bestemt måde på det tidspunkt og der er bestemt ingen tvivl om, at braveheart er en eventyrfilm udover alle grænser, som kun liiiige holder sig til fakta - hvor jeg ku forestille mig, at Arn er lidt bedre researchet fra guillous side end braveheart var fra gibsons men jeg var nu ikke glad for den der "vent, veeeeent" scene i arn, fordi den lignede bravehearts "hooooold" scene og så dukkede den skøre nordmand op og i braveheart dukker den skøre irer op og så går de i krig og så skyder de dem ned med pile... ja, det er nok sådan det VAR, men jeg havde lidt deja vu der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Det kan sagtens være at instruktøren har ladet sig inspirere... Men jeg har nu heller ikke dyrket bravehart så jeg kan den udenad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.