Inviteres eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2014

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Jeg er gravid med min kæreste og jeg sad og fumlede med en gæsteliste, efter jeg var hjemme hos mine forældre og se den kjole, vores barn skal have på. Så satte det lige det hele i gang 

Problemet er at en af min kærestes søskende, ikke kan døje mig. (Og jeg aner ikke hvad jeg har gjort, men personen er lidt sær!) Jeg er blevet blokeret på facebook og har været det i over 1 år. Får h*n at vide jeg kommer til en fødselsdag, dukker H*n og kæresten ikke op. Da min kæreste fortalte at vi skulle være forældre bandlyste H*n det langt væk og min kæreste cuttede mere eller mindre forbindelsen. De var dog ude for et stykke tid siden sammen med forældrene hvor der ingen ko på isen var. (jeg var selvfølgelig ikke med)

Jeg ønsker ikke at h*n skal deltage i barnedåben, i og med jeg for det første ikke gider og sidde til mit eget barns barnedåb og skulle have en dårlig stemning og vide h*n ikke kan døje mig og for det andet, er det jo ikke mig der har trukket stikket?! Det skal lige siges at min kæreste og hans søskene stort set ikke snakker sammen mere, for min kæreste er også ret træt af det.

Men jeg ved ikke hvad hans holdning til udeblivelse er, da den ikke har været oppe og vende endnu.

Jeg ville bare høre andre udefra hvad jeres holdning ville være?! Ville i gerne invitere et af jeres kærestes familiemedlem hvis de havde cuttet dig fuldstændig fra og ikke gik stille med dørene om at de ikke kunne fordrage dig?!

Hvis nogen fra
Min kærestes familie bare pludselig blokerede mig på face og proklamerede at de ikke kunne fordrage mig, så ville jeg godt prøve at snakke med dem
Om det. Jeg ville da gerne vide hvad præcis det er ved mig der er så forfærdelig at de ikke engang vil være i rum med mig. Især hvis jeg overhovedet ikke vidste hvorfor det var blevet sådan.

Der er jo ikke nogen der siger at i skal kunne lide hinanden eller at i skal have noget med hinanden at gøre, ud over diverse familie ting, men man skal behandle hinanden ordentligt. Jeg forstår nok slet ikke hvordan din kæreste eller dig selv, bare kan lade det 'være sådan det er'.

Men bottomline er at jeg ville prøve at få det til ay fungere og så invitere dem. Hvis de nægter at samarbejde om at få et respektfyldt forhold op at køre ville jeg nok ikke invitere dem, for dagen skulle helst være en god dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2014

Mama85

Anonym skriver:

Nej det jo det. Og så skulle "undgå" nogle af mine gæster, fordi vedkommende ikke er interesseret i at snakke med mig. Jeg tror bare det ville lægge en kæmpe dæmper på stemningen.

Præcis 

Anmeld

29. juni 2014

MHB

Jeg synes at du skal være den store/modne i den her sammenhæng og invitere dem! Hvis det hænger sammen som du beskriver så melder de vel alligevel afbud? Og så er du den store der har åbnet for en godt forhold så må de jo se om de vil være voksne Også! Men hvis barnet ikke er født endnu er der vel også et par måneder til og så kan de jo nå at komme med en undskyldning/forklaring på hans/hendes/deres opførsel inden... nogle gange kan børn ændre på mange ting!  

Anmeld

29. juni 2014

Christine

Anonym skriver:

Jeg er gravid med min kæreste og jeg sad og fumlede med en gæsteliste, efter jeg var hjemme hos mine forældre og se den kjole, vores barn skal have på. Så satte det lige det hele i gang 

Problemet er at en af min kærestes søskende, ikke kan døje mig. (Og jeg aner ikke hvad jeg har gjort, men personen er lidt sær!) Jeg er blevet blokeret på facebook og har været det i over 1 år. Får h*n at vide jeg kommer til en fødselsdag, dukker H*n og kæresten ikke op. Da min kæreste fortalte at vi skulle være forældre bandlyste H*n det langt væk og min kæreste cuttede mere eller mindre forbindelsen. De var dog ude for et stykke tid siden sammen med forældrene hvor der ingen ko på isen var. (jeg var selvfølgelig ikke med)

Jeg ønsker ikke at h*n skal deltage i barnedåben, i og med jeg for det første ikke gider og sidde til mit eget barns barnedåb og skulle have en dårlig stemning og vide h*n ikke kan døje mig og for det andet, er det jo ikke mig der har trukket stikket?! Det skal lige siges at min kæreste og hans søskene stort set ikke snakker sammen mere, for min kæreste er også ret træt af det.

Men jeg ved ikke hvad hans holdning til udeblivelse er, da den ikke har været oppe og vende endnu.

Jeg ville bare høre andre udefra hvad jeres holdning ville være?! Ville i gerne invitere et af jeres kærestes familiemedlem hvis de havde cuttet dig fuldstændig fra og ikke gik stille med dørene om at de ikke kunne fordrage dig?!

Ja, jeg vinkle invitere alle søskende. Hvis det passer at de ikke kan lide dig, så dukker de nok ikke op og hvorfor ikke være den "store" person der giver en håndsrækning?

Ingen grund til at give dem en reel grund til ikke at kunne lide dig, vel? 

Anmeld

30. juni 2014

Anonym trådstarter

MHB skriver:

Jeg synes at du skal være den store/modne i den her sammenhæng og invitere dem! Hvis det hænger sammen som du beskriver så melder de vel alligevel afbud? Og så er du den store der har åbnet for en godt forhold så må de jo se om de vil være voksne Også! Men hvis barnet ikke er født endnu er der vel også et par måneder til og så kan de jo nå at komme med en undskyldning/forklaring på hans/hendes/deres opførsel inden... nogle gange kan børn ændre på mange ting!  

Ikke i denne sammenhæng! H*n fortalte direkte til min kæreste at han ikke billigede vi fik børn. Plus. H*n har haft næsten 2 år til at komme med en undskyldning/udredning. Jeg har prøvet at ville komunikere, uden held. Så nej h*n skal ikke få lov at ødelægge det for mig på så speciel en dag..

Anmeld

30. juni 2014

hekran

Jeg kunne ikke drømme om ikke at invitere en søskende med til barnedåb. Også selv om de opfører sig åndssvagt. Det ville bare give mere ild til bålet og ende med, at du får skylden. Skulle I rede trådene ud engang, så skal du ikke have det siddende på dig.
Det må også være en træls situation for bedsteforældrene, som uden tvivl bliver inviteret.
Gør det store, da det ikke også skal ligge dig til last. Invitér dem med (vedkommende er jo barnets blodfamilie som faster eller farbror og det burde vel handle mere om barnet end forældrene) så er det i hvert fald ikke din skyld, hvis de takker nej.

Anmeld

30. juni 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Jeg ville helt sikkert invitere dem. Hvis de ikke bliver inviteret vil den falde tilbage på dig. De vil alligevel sige nej som jeg tolker det. Så vær den store og lad dem om, at være barnlige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.