Et spørgsmål omkring kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2014

Anonym trådstarter

Mimic skriver:

er du og din kæreste over 25 er der forsørgerpligt, dvs har han et arbejde, skal du hver måned sende hans lønseddel ind til kommunen og derudfra beregner de din kontanthjælp, for os ser det sådan ud:

min kæreste får 9146 kr udbetalt på mandag og min kontanthjælp er derfor opgjort til 2249 kr, så kommer der selvfølgelig boligsikring osv oveni, så ca 14000 udbetalt tilsammen har vi denne måned, det er virkelig stramt men det kan løbe rundt, er i over 30 gælder den gensidige forsørgerpligt ikke, vi er begge 29 og fylder 30 om 14 dage-3uger HELDIGVIS.

Min mand er 32 og jeg 29. Men kan da godt regne ud fra det du skriver at der så forventes at vi lever af hans indkomst. Denne måned har jeg ikke haft mange timer på mit Job. Har fået 5000 ud. Og når alle vores faste udgifter er trukket går vi i minus. Vi har ikke en gang til mad. Så det ville vi da heller ikke have på kontant hjælp.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

forsørgerpligten gælder også hvis man er over de 30...

reglen hedder at der max må være indkomst svarende til 2* den sats kontanthjælp man kan få.

dvs. er I begge under 30 så er det 2* den lave sats der gælder og er den ene over 20 og den anden under så er det stadig den lave sats der gælder...

så hvis f.eks. I (som vi er herhjemme) begge er over de 30 år betyder det at I før skat MAX må få næsten 29.000 kr. tilsammen... UDEn medregning af børnepenge og boligsikring....

Derfor er jeg rolig herhjemme for jeg kommer aldrig til at have en så høj løn med den slags jobs jeg søger indenfor at det ville påvirke kærestens udbetaling...

De ville først begynde at ændre hans hvis jeg fik 30.000 kr før skat...

Anmeld

28. juni 2014

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

forsørgerpligten gælder også hvis man er over de 30...

reglen hedder at der max må være indkomst svarende til 2* den sats kontanthjælp man kan få.

dvs. er I begge under 30 så er det 2* den lave sats der gælder og er den ene over 20 og den anden under så er det stadig den lave sats der gælder...

så hvis f.eks. I (som vi er herhjemme) begge er over de 30 år betyder det at I før skat MAX må få næsten 29.000 kr. tilsammen... UDEn medregning af børnepenge og boligsikring....

Derfor er jeg rolig herhjemme for jeg kommer aldrig til at have en så høj løn med den slags jobs jeg søger indenfor at det ville påvirke kærestens udbetaling...

De ville først begynde at ændre hans hvis jeg fik 30.000 kr før skat...

Min mand tjener lige nu 25000 før skat, og om nogle måneder stiger han til 28000 kr. Og med overarbejde vil det så være mere, ja vi mangler ikke noget. Men alligevel har vi altså udgifter for 21000 så vi ville ikke kunne klare det hvis jeg fik så lidt i kontant hjælp

Anmeld

28. juni 2014

Wampires

Anonym skriver:

Min mand tjener lige nu 25000 før skat, og om nogle måneder stiger han til 28000 kr. Og med overarbejde vil det så være mere, ja vi mangler ikke noget. Men alligevel har vi altså udgifter for 21000 så vi ville ikke kunne klare det hvis jeg fik så lidt i kontant hjælp

21.000 kr hver måned???? 

Yikes...

Vi er helt i vildrede herhjemme over hvad vi skal gøre ved de 2.000 kr ekstra der kommer fri fra januar pga banklånet slutter og vi jo ikke må spare op...

vi har gennemsnitligt regninger for 16.700 kr pr. mdr. inkl. VS og bilen...

Kan godt se det bliver stramt med mindre når I har sat jer så dyrt i udgifter...

Anmeld

28. juni 2014

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

21.000 kr hver måned???? 

Yikes...

Vi er helt i vildrede herhjemme over hvad vi skal gøre ved de 2.000 kr ekstra der kommer fri fra januar pga banklånet slutter og vi jo ikke må spare op...

vi har gennemsnitligt regninger for 16.700 kr pr. mdr. inkl. VS og bilen...

Kan godt se det bliver stramt med mindre når I har sat jer så dyrt i udgifter...

Det er desværre et forbrugs lån og billån der tynger. Men sådan er det. Forbrugslånet var den gang i stedet for su lån. Så jeg er glad for de ikke er klattet væk.

ej det skal da ikke været noget problem. De penge tager jeg da gladeligt imod 

Anmeld

28. juni 2014

Wampires

Anonym skriver:

Det er desværre et forbrugs lån og billån der tynger. Men sådan er det. Forbrugslånet var den gang i stedet for su lån. Så jeg er glad for de ikke er klattet væk.

ej det skal da ikke været noget problem. De penge tager jeg da gladeligt imod 

hehe...

vi har skam også forbrugslån og billånet er lige sluttet i januar i år...

vores forbrugslån var oppe på 120.000 kr da det var på sit højeste... har mdr afdrag på 2100 kr som er det højeste vi har haft...

billånet var på 2.000 kr pr.mdr. og det var inkl. forhøjelse da vi omlagde det til mit navn...

vi kan sagtens finde ting at bruge penge på men bryder mig ikke at klatte vores penge væk på den måde...

men hvis man gerne vil have penge fra det offt. skal man være økonomisk uansvarlig og have massevis f gæld og aldrig kunne betale noget som helst selv...

Anmeld

29. juni 2014

bobbles

Anonym skriver:

Men hvad så med indkomst i de tre måneder?

Det er kommunen det desværre ligeglad med de siger nok bare din kæreste må forsørge dig :/

Anmeld

29. juni 2014

Mettefpigen

Kan i så ikke få lånene i bero i de 3 måneder?

Anmeld

29. juni 2014

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Kan i så ikke få lånene i bero i de 3 måneder?

Nej banken kan intet gøre da de er under skærpet tilsyn. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.