Et spørgsmål omkring kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2014

Mettefpigen

Anonym skriver:

Er der så ngle regler omkring det med forsørger? For det kunne jeg ikke læse mig frem til. Men hiver lige fat i kommunen for at hører hvordan og hvorledes

Altså hvis manden tjener over et hvis beløb så er der forsørger pligt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2014

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Altså hvis manden tjener over et hvis beløb så er der forsørger pligt..

Sikke nogle elendige regler. Så vil vi ikke kunne få noget og vi kan ikke leve på hans indkomst  

jeg må jo bare håbe jeg når at optjene de timer jeg skal bruge for at få ved akassen

Anmeld

28. juni 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Men hvad så med indkomst i de tre måneder?

Så får man så ingenting, desværre. Det må man selv sørge for. 

Man kan vist søge om noget engangsydelse på kommunen, men ved ikke hvilke kriterier man skal opfylde. Jeg ville ikke planlægge med den forudsætning, at i kan få det. 

Anmeld

28. juni 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

I den tid der går fra grundforløbet (HGS) og indtil skolepraktikken starter (gætter mig til det er det du mener med at skrive ansøgninger) så skal du selv sørge for at have penge at leve for...

Den lektie lærte jeg ved at vi stod uden min indtægt i de 2 ½ mdr. der var imellem at skolen sluttede og det andet startede...

I den periode kunne jeg ikke få noget fra kommunen, end ikke en engangsydelse da jeg jo havde skrevet under på skolepraktik og derfor i deres øjne var i uddannelse, men kunne ikke få Su da der jo ikke var timer i den periode for skolen var lukket med sommerferie...

og ja skolepraktikydelsen er latterlig lav... mener det var noget med jeg fik 200 kr mere end udeboende Su før skat... Den kan jo have ændret sig da det er 5 år siden

Anmeld

28. juni 2014

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

I den tid der går fra grundforløbet (HGS) og indtil skolepraktikken starter (gætter mig til det er det du mener med at skrive ansøgninger) så skal du selv sørge for at have penge at leve for...

Den lektie lærte jeg ved at vi stod uden min indtægt i de 2 ½ mdr. der var imellem at skolen sluttede og det andet startede...

I den periode kunne jeg ikke få noget fra kommunen, end ikke en engangsydelse da jeg jo havde skrevet under på skolepraktik og derfor i deres øjne var i uddannelse, men kunne ikke få Su da der jo ikke var timer i den periode for skolen var lukket med sommerferie...

og ja skolepraktikydelsen er latterlig lav... mener det var noget med jeg fik 200 kr mere end udeboende Su før skat... Den kan jo have ændret sig da det er 5 år siden

Men på nuværende tidspunkt har jeg ikke underskrevet noget skolepraktik, men det kommer måske senere?

Anmeld

28. juni 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Men på nuværende tidspunkt har jeg ikke underskrevet noget skolepraktik, men det kommer måske senere?

der var et møde omkring det en uge førend at HGS sluttede mener jeg det var...

Anmeld

28. juni 2014

Mimic

Anonym skriver:

Ja det er det da godt nok. Men hvad fik du så af indkomst efter du afsluttede skolen? 

intet, ikke før jeg valgte at stoppe med at søge elevpladser og skrev under på det ved kommunen, det at jeg har et barn var ikke engang nogen hjælp, jeg kunne få overlevelseshjælp og det var det (ca 900 kr i ugen), dagen efter jeg havde skrevet under fik jeg min kontanthjælp

Anmeld

28. juni 2014

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

der var et møde omkring det en uge førend at HGS sluttede mener jeg det var...

Okay godt så. Så er der noget tid endnu

Anmeld

28. juni 2014

Anonym trådstarter

Mimic skriver:

intet, ikke før jeg valgte at stoppe med at søge elevpladser og skrev under på det ved kommunen, det at jeg har et barn var ikke engang nogen hjælp, jeg kunne få overlevelseshjælp og det var det (ca 900 kr i ugen), dagen efter jeg havde skrevet under fik jeg min kontanthjælp

Det er så ring at reglerne ér sådan.for ingen kan jo leve uden noget og de vil jo samtidig også gerne at man får sig en uddannelse

Anmeld

28. juni 2014

Mimic

Anonym skriver:

Og hvad med forsøger pligt

er du og din kæreste over 25 er der forsørgerpligt, dvs har han et arbejde, skal du hver måned sende hans lønseddel ind til kommunen og derudfra beregner de din kontanthjælp, for os ser det sådan ud:

min kæreste får 9146 kr udbetalt på mandag og min kontanthjælp er derfor opgjort til 2249 kr, så kommer der selvfølgelig boligsikring osv oveni, så ca 14000 udbetalt tilsammen har vi denne måned, det er virkelig stramt men det kan løbe rundt, er i over 30 gælder den gensidige forsørgerpligt ikke, vi er begge 29 og fylder 30 om 14 dage-3uger HELDIGVIS.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.