Jeg har været vidne til en grim familiær situation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2014

Chellie

Anonym skriver:

Forstår til dels godt hvorfor nogen vægrer sig ved at lave en sådan indberetning i og med (især som familie) at de får en indberetning og indholdet af den. De kan straks regne ud hvem den er fra, da jeg var den eneste der sagde fra i situationen og gik min vej. Selv min søn vidste det var forkert og sagde til min nevøs far tre gange: Du må ikke slå! Min nevø sagde også fra!

For helvede da også!  hvor er jeg vred! 

Hvor er det en ubehagelig situation, og hvor synes jeg også det er meget rammende, at du skriver "min nevøs far" istedet for "min bror". Øv, hvor er den slags skuffende, og kæmpe Til dig for at tage affære!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2014

RosSofi

Nu ved jeg ikke, hvad du har været vidne til, for det skriver du ikke. Så kan selvfølgelig ikke udtale mig, om hvor alvorligt det er. Men jeg synes generelt, at folk er meget hurtige til at skrive "Underret straks kommunen" og lignende. Er jeg den eneste, der synes, at det er lidt voldsomt? Altså man ved jo ikke, hvad man sætter i gang og hvad hvis man ikke er helt sikker i sin sag?

Anmeld

1. juli 2014

Janey

Profilbillede for Janey
Rosa-Sofia skriver:

Nu ved jeg ikke, hvad du har været vidne til, for det skriver du ikke. Så kan selvfølgelig ikke udtale mig, om hvor alvorligt det er. Men jeg synes generelt, at folk er meget hurtige til at skrive "Underret straks kommunen" og lignende. Er jeg den eneste, der synes, at det er lidt voldsomt? Altså man ved jo ikke, hvad man sætter i gang og hvad hvis man ikke er helt sikker i sin sag?

Jeg går da ud fra, at TS er sikker i sin sag, når hun har været vidne til, at nevøen er blevet slået.

Anmeld

1. juli 2014

Chellie

Rosa-Sofia skriver:

Hvis TS' egen lille dreng har stået og råbt "du må ikke slå!!", så kunne det godt være, der var noget om snakken i dette tilfælde. Selvfølgelig skal man ikke komme med falske eller grundløse anklager, men jeg vil nu stadig mene, at "hellere ti gange for meget, end én gang for lidt".

Anmeld

1. juli 2014

modesty

Rosa-Sofia skriver:

Hvis du læser forbi det første indlæg, kan du se at der er tale om at drengen er blevet slået.

Anmeld

1. juli 2014

RosSofi

modesty skriver:

Hvis du læser forbi det første indlæg, kan du se at der er tale om at drengen er blevet slået.

det så jeg ikke, ups. ja så er det en anden sag. og ville gøre det samme, hvis min nevø blev slået.

Anmeld

1. juli 2014

RosSofi

Chellie skriver:

Hvis TS' egen lille dreng har stået og råbt "du må ikke slå!!", så kunne det godt være, der var noget om snakken i dette tilfælde. Selvfølgelig skal man ikke komme med falske eller grundløse anklager, men jeg vil nu stadig mene, at "hellere ti gange for meget, end én gang for lidt".

Vil lige understrege, at det følgende spørger jeg om af nysgerrighed ikke fordømmende.

Lad os sige, at din nabo, bekendte ja egentlig hvem som helst lavede en underretning om dig eller din familie. Ville du så bare tænke "Jamen fint, personen bekymrer sig og vedkommende gør sin borgerpligt over for mine børn" 

Eller ville du finde det intimiderende, ubehageligt og eventuelt tænke over, hvem der kunne finde på den slags?

Jeg må selv sige, at jeg ville være i den sidste kategori. Men som sagt jeg ved godt at man kan tænke "Jamen hvis der ikke er noget om sagen er der ingen grund til bekymring" Men hvis man nu alligevel pludselig fik brev fra socialforvaltningen eller uanmeldt besøg ville det da være ubehageligt.

Anmeld

1. juli 2014

Chellie

Rosa-Sofia skriver:

Vil lige understrege, at det følgende spørger jeg om af nysgerrighed ikke fordømmende.

Lad os sige, at din nabo, bekendte ja egentlig hvem som helst lavede en underretning om dig eller din familie. Ville du så bare tænke "Jamen fint, personen bekymrer sig og vedkommende gør sin borgerpligt over for mine børn" 

Eller ville du finde det intimiderende, ubehageligt og eventuelt tænke over, hvem der kunne finde på den slags?

Jeg må selv sige, at jeg ville være i den sidste kategori. Men som sagt jeg ved godt at man kan tænke "Jamen hvis der ikke er noget om sagen er der ingen grund til bekymring" Men hvis man nu alligevel pludselig fik brev fra socialforvaltningen eller uanmeldt besøg ville det da være ubehageligt.

Helt bestemt, jeg ville da også finde det ubehageligt. Men jeg tager gerne ti af den slags breve, hvis alternativet er, at misrøgt af bare ét barn ikke bliver opdaget og gjort noget ved.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.