Jeg har været vidne til en grim familiær situation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.586 visninger
17 svar
10 synes godt om
27. juni 2014

Anonym trådstarter

.. Som involvere min storebror, hans søn på snart 5 år og min mor samt en enkelt gang drengens (min nevøs) mor. 

Ved jeg har indberetningspligt både som privatperson og som pædagog. Der er flere vidner blandt andet min søster, min ældste lillebror, hans kæreste, min far og en tjener. Og min søn på 4.5 som det fylder utroligt meget i at have set. Er så dybt skuffet og mit hjerte er knust over dette. 

§ 154. Den, der får kendskab til, at et barn eller en ung under 18 år fra forældres eller andre opdrageres side udsættes for vanrøgt eller ned-værdigende be-handling eller lever under forhold, der bringer dets sund-hed eller udvikling i fare, har pligt til at underrette kommu-nen.

Men hvilken kommune er der tale om - min eller deres? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2014

FruJacobsen

Anonym skriver:

.. Som involvere min storebror, hans søn på snart 5 år og min mor samt en enkelt gang drengens (min nevøs) mor. 

Ved jeg har indberetningspligt både som privatperson og som pædagog. Der er flere vidner blandt andet min søster, min ældste lillebror, hans kæreste, min far og en tjener. Og min søn på 4.5 som det fylder utroligt meget i at have set. Er så dybt skuffet og mit hjerte er knust over dette. 

§ 154. Den, der får kendskab til, at et barn eller en ung under 18 år fra forældres eller andre opdrageres side udsættes for vanrøgt eller ned-værdigende be-handling eller lever under forhold, der bringer dets sund-hed eller udvikling i fare, har pligt til at underrette kommu-nen.

Deres kommune, vil jeg tro - på kommunens hjemmeside burde du kunne finde en vejledning til at lave en indberetning...

Anmeld

27. juni 2014

ESV

Anonym skriver:

Umiddelbart ville jeg sige deres det er jo dem skal tage sig af problemet!

Held og lykke håber din nevø snart får det bedre!

Anmeld

27. juni 2014

A.n.onym.

Jeg vil sige deres 

Anmeld

27. juni 2014

Mimic

Anonym skriver:

Jeg vil mene deres kommune flot at du går videre med det

Anmeld

27. juni 2014

Anonym trådstarter

Det vil jeg netop også mene at det er deres kommune, men har heldigvis aldrig haft brug for det tidligere. Så ville lige være sikker, tak for hjælpen. Vi må se hvad de siger. Dybt ubehagelig at blive sat i denne situation, men vil simpelthen ikke se igennem med det. Den stakkels dreng. 

Anmeld

27. juni 2014

Anonym trådstarter

Mimic skriver:

Jeg vil mene deres kommune flot at du går videre med det

Nogen bliver simpelthen nødt til at reagerer på vegne af den lille dreng! Give Voice to the voiceless! 

Anmeld

27. juni 2014

Anonym trådstarter

Forstår til dels godt hvorfor nogen vægrer sig ved at lave en sådan indberetning i og med (især som familie) at de får en indberetning og indholdet af den. De kan straks regne ud hvem den er fra, da jeg var den eneste der sagde fra i situationen og gik min vej. Selv min søn vidste det var forkert og sagde til min nevøs far tre gange: Du må ikke slå! Min nevø sagde også fra!

For helvede da også!  hvor er jeg vred! 

Anmeld

28. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Øv en trist situation at sidde i, mem godt du reagerer. Synd at din søn også er påvirket af det. Håber I klarer den uanset hvad situationen må være. 

Til dit spørgsmål: deres kommunes børne-familie afdeling. 

Anmeld

28. juni 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du ska indberret ideers komune!! Godt at du har mod til at sige fra, både når det sker, og efterfølgende får det meldt! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.