Hvad mener i om:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2009

Brumbassen

Alexis skriver:

Røg, alkohol, maling etc. når man er gravid?

Skal man bandlyse alt, eller er passiv røg og udendørs maling ok?

Hvad med parabener, parfume etc.?

Jeg har tænket over det siden jeg har set min ene svigerinde være ret ligeglad, og den anden nærmest hys... Og så har jeg da tænkt, hvad jeg egentlig selv mener... Jeg bliver nok LIDT (Meget) hys....

Vil da gerne høre jeres mening... Smile

Jeg var/er nu ikke særlig hys, tror jeg..
Jeg var ryger men de blev lagt på hylden med det samme da jeg fandt ud af min graviditet, og det var intet problem  da kvalmen var så stor at jeg slet ikke kunne holde det ud. Passiv rygning har jeg også holdt mig fra, har bedt folk om at ryge et andet sted og vores lejlighed blev også røgfri fra day one..!!

Alkohol, kan jeg overhovedet ikke acceptere under graviditet..!!

Angående parfume, maling, make up osv, det har jeg på ingen måde tage højde for, men nok fordi jeg ikk er sat nok ind i hva der er skadeligt og hvad der ikke er..
Jeg ved røg og alkohold skader dit barn, det kan jeg forholde mig til, men at skulle pakke sig selv ind i bølgepap og undgår de fleste ting er efter min mening en smule overreageret..

Ha en forsat skøn regnvåd lørdag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2009

mor_sabina

Eva skriver:

Jeg ville ikke kunne tilgive mig selv hvis jeg vidste hvad der skadede mit ufødte barn og jeg så ikke handlede på det...så her holdt jeg mig fra alt jeg kunne....og det faldt mig naturligt og kan ikke se det hysse i det-smiler

Ser jeg en gravid der ryger eller drikker...så må jeg indrømme at de får elevatorblik og et par sigende øjne...men det gør jeg også med de mennesker der kører med børn uden sele på i biler, forældre der hiver i deres børn eller slår dem osv...jeg synes det er svigt det altsammen...

Knus Eva..

Jeg er helt enig Eva. Man tager de forbehold man kan, synes heller ikke det er at være hys kun sund omsorg for sit barn

Anmeld

15. august 2009

Alexis - i den virtuelle verden!

Brumbassen skriver:

Jeg var/er nu ikke særlig hys, tror jeg..
Jeg var ryger men de blev lagt på hylden med det samme da jeg fandt ud af min graviditet, og det var intet problem  da kvalmen var så stor at jeg slet ikke kunne holde det ud. Passiv rygning har jeg også holdt mig fra, har bedt folk om at ryge et andet sted og vores lejlighed blev også røgfri fra day one..!!

Alkohol, kan jeg overhovedet ikke acceptere under graviditet..!!

Angående parfume, maling, make up osv, det har jeg på ingen måde tage højde for, men nok fordi jeg ikk er sat nok ind i hva der er skadeligt og hvad der ikke er..
Jeg ved røg og alkohold skader dit barn, det kan jeg forholde mig til, men at skulle pakke sig selv ind i bølgepap og undgår de fleste ting er efter min mening en smule overreageret..

Ha en forsat skøn regnvåd lørdag

Make up etc. kan være skadeligt pga. parabener, nikkel, parfume. Maling pga. de kemiske stoffer de indeholder..
Miljøstyrrelsen anbefaler, at man ikke bruger produkter med parfume, parabener etc. de anbefaler også at man ikke maler under graviditet... Når de gør det, så vil jeg nok personligt tage det med når jeg bliver gravid.  Så vigtigt er det heller ikke, mit barn i maven bliver vigtigere!!

Synes babykemi.dk er et godt sted at læse om det hele.

Jeg må indrømme at jeg blev lidt gal, da jeg så min svigerinde sidde i røgfyldt lokale for nyligt, og nu har hun da også malet hus udendørs...  Det var også derfor jeg ville høre jeres meninger.

Ved godt alle har deres egne meninger og overbevisninger, og jeg blander mig heller ikke i hvad hun gør. Synes bare det er virkelig dumt ikke at passe på med de få råd bliver givet...

Ja jeg er hys i visse øjne, men fornuftig i egne hihi.

Anmeld

15. august 2009

KarinaIda

Jeg har det sådan, at alkohol rørte jeg ikke da jeg var gravid, og røg gjorde jeg heller ikke (men har jeg så heller aldrig  nogen siden gjort, så det jo logisk nok jeg ikke gjorde det med mave på). Parafume brugte jeg, men det var meget lidt, og ikke hver dag jeg gjorde det, det var kun engang imellem.
Jeg kunne sagtens være i rum med rygere, men synes jeg det blev for meget, fik de det også at vide, og ellers gik jeg bare et andet sted hen.. Har nemlig også astma, så kan ikke tåle det i for store mængder.
Så jeg vil ikke kalde mig selv meget hysterisk, men lidt er jeg da

Efter min mening, rører man bare ikke alkohol når man er gravid, gør man det, tænker man sig ikke ordentligt om... Altså, man kan da godt lige tage et glas ved en speciel lejlighed, men det skal ikke være sådan at man hælder indenbords i lange baner og flere weekender i træk.. Rygning kan jeg sådan nogenlunde gå med til man gør når man er gravid, men kommer selvfølgelig an på hvor meget man gør det.. For ryger man en pakke eller mere om dagen, så synes jeg jo ikke det er okay!!
Den med parfumer og hårfarve, hænger jeg mig ikke det vilde i, selvfølgelig skal man ikke farve håret tit og tage en masse parfume på hele tiden, men engang imellem kan man godt gøre det..

Jeg selv farvede mit hår en gang under min graviditet...

Karina

Anmeld

15. august 2009

MorTilGustav

Jeg er i den meget specielle situation at jeg først opdagede min graviditet 6 mdr henne (!!!) og da gik jeg i total panik.. Var fra starten utrolig positivt indstillet selvom det hele var et "uheld" (ikke fedt at omtale det sådan nu) og var hurtig til at vænne mig til tanken om en totalt omvæltning af mit liv.
Men den uge jeg måtte gå fra mit lægebesøg ("du er nok omkring 20 uger henne") og til jeg kunne få en scanning var SÅ forfærdelig! Jeg har levet helt uhyggeligt usundt gennem det halve år.. Har drukket mig meget fuld (ja, fester til den lyse morgen etc.) mindst 2 gange i ugen og røget ca. en ½ pakke smøger om ugen, så jeg var rædselsslagen for at scanningen skulle vise at noget var helt galt med barnet  HELDIGVIS så alt 100% fint ud. Både for min lille drengs og mit vedkommende lod alt til at være normalt, så nu krydser jeg bare fingre for at han ikke har taget skade af den dumme livsstil jeg havde dengang. Er stoppet 100% med alkohol og smøger nu

Anmeld

15. august 2009

4xGreve

Frederic's moar skriver:

Er enig..

Hvis vi har været ude hos nogen vi ved der ryger indenfor, har vi aldrig lagt ham på deres sofa eller gulv. For det skadelige stof sidder der jo møbler og deres tøj. Min mor er ryger og har lige så længe jeg har kendt hende røget udenfor...

Og forstår ikke dem der kan ryge - når de ved at hvert sug lige går ned til den lille... Bare min mening. det er deres valg, ikke mit.

enig... Vi har altid lånet et håndklæde eller selv haft et eller andet med at ligge hende på...
Dog nu hvor hun er ældre er det svært at holde hende fra de ting men vi kommer der ikke så tit længre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.