Hvad mener i om:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

796 visninger
15 svar
0 synes godt om
14. august 2009

Alexis - i den virtuelle verden!

Røg, alkohol, maling etc. når man er gravid?

Skal man bandlyse alt, eller er passiv røg og udendørs maling ok?

Hvad med parabener, parfume etc.?

Jeg har tænket over det siden jeg har set min ene svigerinde være ret ligeglad, og den anden nærmest hys... Og så har jeg da tænkt, hvad jeg egentlig selv mener... Jeg bliver nok LIDT (Meget) hys....

Vil da gerne høre jeres mening... Smile

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2009

Honningblomst

Jeg ville ikke kunne tilgive mig selv hvis jeg vidste hvad der skadede mit ufødte barn og jeg så ikke handlede på det...så her holdt jeg mig fra alt jeg kunne....og det faldt mig naturligt og kan ikke se det hysse i det-smiler

Ser jeg en gravid der ryger eller drikker...så må jeg indrømme at de får elevatorblik og et par sigende øjne...men det gør jeg også med de mennesker der kører med børn uden sele på i biler, forældre der hiver i deres børn eller slår dem osv...jeg synes det er svigt det altsammen...

Knus Eva..

Anmeld

14. august 2009

Janep

hej

jeg sys ikk jeg er hys omkring det.
Jeg har det sådam at jeg ikk drikker i min graviditet og rygning ku jeg aldrig finde på.
Men jeg kan godt være i rum hvor andre ryger.

i min sidste graviditet drak jeg en velkomstdrink til min fætters konfirmatin med alkohold i.

jeg syndes det er ok med et enkelt glas ved sådannelejligheder

Anmeld

14. august 2009

4xGreve

jeg er utrolig hys... det hele var bandlyst i min graviditet (og meget af det er stadig og især røg da Daniella slet ikke kan tåle det! og mener for den sags skyld ikke at små børn har godt af nogen af delene...)

Knus en meget hys Stina

Anmeld

14. august 2009

4xGreve

Eva skriver:

Jeg ville ikke kunne tilgive mig selv hvis jeg vidste hvad der skadede mit ufødte barn og jeg så ikke handlede på det...så her holdt jeg mig fra alt jeg kunne....og det faldt mig naturligt og kan ikke se det hysse i det-smiler

Ser jeg en gravid der ryger eller drikker...så må jeg indrømme at de får elevatorblik og et par sigende øjne...men det gør jeg også med de mennesker der kører med børn uden sele på i biler, forældre der hiver i deres børn eller slår dem osv...jeg synes det er svigt det altsammen...

Knus Eva..

Fuldstændig enig...

Vil nok sige at hvis jeg så nogen slå deres barn vil jeg nok ikke kunne lade vær med at blande mig da det er direkte uloveligt og et kæmpe yillides brud overfor barnet...

Men enig i det hele og er selv på sammen måde!!!

Anmeld

14. august 2009

mariamiss6

jeg ryger, fordi jeg ikke kan lade være.... og rygradskommentarer er ikke velkomne

jeg har ikke en skid forstand på parabener og alt det skidt, så jeg bruger de ting der bare virker.... men smører ikke mit barn ind i alt muligt, de får lidt på hvis de er røde i numsen, og så er det det....

jeg ha raltid holdt mig fra de alkoholiske drikkevarer, fordi det skal man, og et er ikke svært at lade være...

jeg synes det er flot dem der kan hold eop med at ryge, men jeg synes også man skal respektere at folk har ret til at tage deres egne valg, og have svage punkter, eller ndre ting at bekymre sig om....
men jeg bliver hysterisk hvis folk drikker når de er gravide...

Anmeld

14. august 2009

Ni-ko-li-ne

er hys :0) ingen røg, parabener, parfume, organiske opløsningsmidler (hårlak og neglelak) og alkohol mens jeg var gravid :0) stadig ingen parfume og røg samt parabener da Nikoline har meget eksem :0)

Anmeld

14. august 2009

ChatH

Var og er også total HYS! synes det er total uansvarligt overfor noget så dyrebart som et barn! Vi bruger stadig neutral og ingen røg hos os, køber også gerne øko alt efter pris og så videre
parfume er kun til fest

Anmeld

15. august 2009

Henri84

Jeg var også ret hys... Har aldrig røget, drak ikke og undgik så vidt muligt parfume og parabener...
Bliver bare så ked når jeg ser en gravid ryge eller drikke, eller for den sags skyld ser en mor med et lille spædbarn der ryger...
Nu er min søn jo lungesyg selvom jeg har gjort alt det rigtige, han har ikke været udsat for røg osv. så det 'rammer' altså bare hårdt når jeg ser en mor være total ligeglad...

Anmeld

15. august 2009

Mor til Frederic og Freya

WiitrioeN skriver:

jeg er utrolig hys... det hele var bandlyst i min graviditet (og meget af det er stadig og især røg da Daniella slet ikke kan tåle det! og mener for den sags skyld ikke at små børn har godt af nogen af delene...)

Knus en meget hys Stina

Er enig..

Hvis vi har været ude hos nogen vi ved der ryger indenfor, har vi aldrig lagt ham på deres sofa eller gulv. For det skadelige stof sidder der jo møbler og deres tøj. Min mor er ryger og har lige så længe jeg har kendt hende røget udenfor...

Og forstår ikke dem der kan ryge - når de ved at hvert sug lige går ned til den lille... Bare min mening. det er deres valg, ikke mit.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.